2010 Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Begynnte på penselin søndags kveld... har hatt vondt i magen siden mandag.. kjenner at magen jobber og er kvalmen.. Liten matlyst. Noen som har merket noe lignende ved bruk av penselin?
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Det er helt vanlig å få mavetrøbbel ved penicillinbruk. Både renneræv og smerter. Drikk et glass biola hver gang du tar medisin så skal du se det hjelper.
Betina Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Ja det er helt vanlige bivirkninger du har. Som nevnt ovenfor, drikk biola for å få i deg "snille" bakterier igjen. Eller du kan kjøpe slike kapsler med gode bakterier på helsekost butikker. Står helt stilt hva de heter Jeg bruker alltid disse kapslene hvis jeg trenger antibiotika. Hvis bivirkningene blir verre, bør du gå til legen igjen og få en annen type antibiotika. God bedring
Gjest SmallTalk Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Antibiotika har vel dessverre denne virkningen på de aller fleste. Sørg for å få i deg melkesyrebakterier (youghurt, biola, idoform osv), det gjør at magen ikke blir så sur.
Gjest Gjest_Moni_* Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 noen typer pencilin/antibiotika skal man som regel ikke ta på tom mage. Du må lese bruksanvisningen. Det kan være lurt og ta en brødblings før du tar tablettene samt det som de andre sier her biola osv da kan du dempe bivirkningene. . Diare er veldig vanlig, det får jeg vær gang.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Melk og annen kalkrik mat skal ikke tas med enkelte antibiotika.
Hinata Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Eller du kan kjøpe slike kapsler med gode bakterier på helsekost butikker. Står helt stilt hva de heter Jeg bruker alltid disse kapslene hvis jeg trenger antibiotika. Probiotika du tenker på?
2010 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2010 takker for gode svar:) Jeg drikker 2 glass med biola hveradag.. jeg tar også de tablettene fra helsekost. Det står på tablettene at jeg må spise før jeg tar tablettene... Har ikke fått "renneræv"... men kramper/knip i magen. Kjenner at den jobber skikkelig hardt. Får ringe legen i morgen tror jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå