Gå til innhold

kjørt opp, men skummelt


Gjest Gjest_susann_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_susann_*

Kjørte opp for ei uke siden, men synes det var skikkelig skummelt å kjøre alene plutselig...ha ALT ansvaret:S begynte å gråte første dagen hehe...flere som har hatt det slik?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh yes. Kjør, kjør, kjør- i forskjellig vær, i forskjellige omgivelser (by, motorvei, landevei) og med forskjellige biler. Mengdetrening er den ENESTE måten man kommer over den første skrekken på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker alle snakket om hvor spesielt den første kjøreturen alene var, men da jeg satte meg i bilen og kjørte alene var det liksom ikke noe spesielt. Det kan være litt voldsomt å tenke over at man har alt ansvaret selv, og må tenke på alt selv osv. i begynnelsen. Det var litt sånn med meg også etter hvert, men det er bare mengdetrening som skal til.

Det værste jeg har vært borti er "vannplaning" en vinter. Det hadde lagt ned 15-20 cm sørpe og brøytebilen hadde enda ikke kjørt. Jeg kom kjørende i en relativt ny og trygg bil så jeg følte ikke jeg kjørte noe særlig fort i forhold til forholdene. I det jeg møter et stort vogntog kjenner jeg bare at bilen flyter av gårde oppå sørpa. Det å nesten miste kontrollen mellom et vogntog og autovernet er ikke noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var livredd i flere uker etter at jeg hadde fått lappen, det eneste som hjelper er å øve!

Det er ingen som kan kjøre bil når de får lappen, de er bare flinke nok til at de kan begynne den virkelige opplæringen. Så lenge du kjører slik at du føler at du har kontrollen er det det viktigste. Så får du heller ligge litt under fartsgrensa og stoppe med jevne melllomrom for å slippe andre biler forbi.

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...