Gå til innhold

privat tannlege til barn


Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man må bruke offentlig tannlege til barn her i Norge, eller kan man bruke privat?Noen som vet om bra private tannleger til barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du som foreldre/foresatte bestemme selv om jeg ikke tar feil

Jeg hadde en skoletannlege som var syk i hue og fortalte litt hjemme om hva han hadde gjort.Da fikk jeg privat tannlege ,(samme som pappa brukte) og det gikk helt greit.

Skrevet
Du som foreldre/foresatte bestemme selv om jeg ikke tar feil

Jeg hadde en skoletannlege som var syk i hue og fortalte litt hjemme om hva han hadde gjort.Da fikk jeg privat tannlege ,(samme som pappa brukte) og det gikk helt greit.

Hva slags privat tannlege brukte du da? Jeg vil helst ha privat tannlege til mitt barn, men de private tannlegene jeg har ringt til, sier at de ikke tar inn barn....men noen må det vel finnes!

Skrevet

nå vet jeg ikke hvor du bor ,men den tannlegen jeg gikk til har nå solgt sin praksis og en annen tatt over. Pga at noen kan kjenne meg igjen ,vil jeg ikke si hvilken tannlege jeg nå bruker.Men er i Oslo området

Skrevet
Er det noen som vet om man må bruke offentlig tannlege til barn her i Norge, eller kan man bruke privat?Noen som vet om bra private tannleger til barn?

Man kan i utgangspunktet velge hvilken som helst privat tannlege til sine barn, men da må man (naturligvis) betale kostnadene for dette selv.

Det er imidlertid ikke alle private tannleger som liker å jobbe med barn, og det er ikke alle som føler at de har kompetanse til det. Det er den offentlige tannhelsetjenesten som er "eksperter" på det å jobbe med barn, så mange vil nok heller henvise dit. Man må vel bare ta kontakt med ulike tannleger for å høre... eventuelt har tannpleiere ofte god trening på barn, selv om de jobber privat.

Skrevet

To av mine tre barn har gått til privat tannlege, samme tannlegen som resten av familien bruker. Sistemann synes det er greitt å gå til skoletannlege, da det bare er snakk om kontroller hos tannpleier og "null hull". De to eldste ble litt sene med tannregulering, sikkert fordi den private ikke hadde samme rutine på å henvise ved skjev tannstilling. Men man må jo betale det det faktisk koster...

Vårt eldste barn nektet vi å gå til skoletannlegen med da han ville begynne å fylle hull med amalgam selv om vi uttrykkelig hadde sagt nei. Ble så "bøs" atte.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...