Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Hei, Jeg er tynn fra før..og har i det siste mistet noen kilo til..Ikke med vilje..jeg fortalte det til kjæresten min igår kveld på tlf, og da får jeg til svar at han liker meg bedre om jeg er tynnere...what? Kan nevenes at vi ikke har sett hverandre på lenge og bor på hver vår kant av landet akkurat nå. Jeg ble helt sjokkert...han sier at det var ikke sånn han mente det sånn... Hvordan hadde dere reagert?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Min reaksjon ville vært helt opplagt! Reis og ryk... Ta meg for den jeg er, eller så stopper forholdet her! Nuhhh...
Gjest Elfrida Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Det kan jo være at han prøvde å si noe fint om deg som kom helt feil ut.
Siiw Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde gjort det slutt med HAN! :S tydelig at han ikke elsker deg for den DU egentlig er. og så hadde jeg bedt han om ryke å reise og finne seg et skjeltt og ha seg med... eller du kan ende opp med å bo sammen, tenk når dere flytter sammen kommer han til og nekte deg den og den maten, kommer ikke til og få gå på butikken, kommer til og låse all mat inne:p.
Gjest TS Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Det kan jo være at han prøvde å si noe fint om deg som kom helt feil ut. ja det kan være det kom feil ut...men jeg ble bare veldig såret. Han sier at han ikke mente det sånn, og er fin som jeg er...men likevel så syntes jeg det var umodent sagt.
Siiw Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Det kan jo være at han prøvde å si noe fint om deg som kom helt feil ut. nja, han har jo sagt det. så tydelig at da han veit hva han vil ha:s hoho Endret 26. januar 2010 av Siiw
Oz- Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Synes ikke det var så fryktelig rart sagt. Jeg er mer fornøyd med kroppen til kjæresten min når han trener seg opp til sommern enn etter en dvask jul med mye mat og lite trening (som nå ) Det er en ærlig sak det.
waco Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Hvorfor i allverden sier du til kjæresten din på telefon at du har mistet noen kilo om du ikke vil høre at det var fint og det kler deg?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Her var det en del kvasse svar... Jeg tror ikke du skal legge så mye i det. I løpet av et liv skal man høre mye rart fra menn som slett ikke var ment slik vi kvinner oppfattet det. Menn er ikke kvinner og overtolker ikke det de selv og andre sier på den måten vi gjør. Sannsynligvis prøvde han å gi deg et kompliment eller si det han trodde du ville høre. Kjæresten min har kommet med noen sånne kommentarer til meg når jeg slanker meg, han har nok prøvd å være støttende men jeg har overtolket det og begynt å lure på hva han egentlig mener. F.eks. om han spør/maser om jeg ikke skal trene i dag. Da tenker jeg kanskje "hva f mener han med det?" - det er aldri lurt når det gjelder menn! Jeg vet med sikkerhet at kjæresten min elsker meg slik jeg er, det spiller ikke noen stor rolle for han om jeg er noen kg opp eller ned men fordi det spiller en rolle for meg hvor mye jeg veier, så vil han jo selvfølgelig være en støtte for meg. Ta heller å snakk sammen. Det er mye lurere enn at du sitter på din ende av telefonlinjen og lurer på hva han mener.
Gjest TS Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Hvorfor i allverden sier du til kjæresten din på telefon at du har mistet noen kilo om du ikke vil høre at det var fint og det kler deg? Ja man kan jo omformulere det sånn.... Men nå oppfattet jeg ikke det slik..kanskje noen kunne oppfattet det sånn..men når han sa at han liker meg bedre om jeg er tynn...så blir jeg såret....Mulig jeg overdramatiserer, ting kan jo komme litt feil ut av og til..skal snakke med han senere om dette.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Synes ikke det var så fryktelig rart sagt. Jeg er mer fornøyd med kroppen til kjæresten min når han trener seg opp til sommern enn etter en dvask jul med mye mat og lite trening (som nå ) Det er en ærlig sak det. Men sier du det direkte til han?
Jade Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Kan godt hende at han syns at slanke fotomodeller er pene. Hvem syns ikke det? Det betyr ikke at han liker deg mindre om du ikke ser slik ut.
Sopp Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 Hei, Jeg er tynn fra før..og har i det siste mistet noen kilo til..Ikke med vilje..jeg fortalte det til kjæresten min igår kveld på tlf, og da får jeg til svar at han liker meg bedre om jeg er tynnere...what? Kan nevenes at vi ikke har sett hverandre på lenge og bor på hver vår kant av landet akkurat nå. Jeg ble helt sjokkert...han sier at det var ikke sånn han mente det sånn... Hvordan hadde dere reagert? Jeg skjønner godt at du reagerte på det han sa. Men så man samtidig huske at menn er menn, slik vil det alltid være. Enkelte menn er utrolig klønete i uttalelsene sine, mens andre sier ting direkte. Selv er jeg gift med en mann som tok meg for den jeg var da vi møttes, allerede da var jeg overvektig. Han bedyret at jeg var fin som jeg var og at han likte meg for den jeg var. Så gikk jeg opp i vekt etter svangerskapene, og sex'en ble det mindre med. Når jeg spurte om det var vekten min så svarte han at jeg var fin som jeg var, men at det var hos han problemet lå. Nå er jeg i ferd med å forlate ekteskapet, av helt andre grunner selvsagt, og har begynt å trene og passe kostholdet mitt. Og nå er interessen hans på topp. I begynnelsen syns han det var tåpelig jeg trente og gikk på diett, for jeg var fin som jeg var og han skulle ønske jeg kunne akseptere meg selv for den jeg var. Men nå som 10 kg er vekk på noen mnd så har fløyta fått en annen låt. Nå er jeg kjempefin, og han syns jeg har flott kropp. Men at jeg ikke bør lenger ned i vekt, for han er redd jeg skal bli for tynn :| Så...forstå menn de som kan, jeg klarer ikke henge med. Om de sier noe positivt så forandrer de fort mening nrå det skjer forandringer. Ta det for det det var, med en klype salt. Det var i tlf og der kan ting lett misforståes. Jobb videre med deg selv, aksepter deg for den du er, og så ser du hvor dere står når dere møtes igjen. Men gjerne unngå vekttemaet i tlf, da unngår du slike uttalelser
2010 Skrevet 26. januar 2010 #15 Skrevet 26. januar 2010 Enig med Elfrida... Han sa det nåkk bare fårdi du var lei deg får å ha mistet noe kilo til.. Sa det vel for at du ikke skulle føle deg får tynn. Å som du sier så har han jo ikke sett deg på en stund, så han husker deg jo sånn som du var før du mistet de kiloene:) Men hvis han kommer hjem å ser deg (å du er veeeldig tynn), å han sier du bør miste noen kilo til.. haddejeg bedd ham reise
Hanselot Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 Som noen sier her, det virket litt klønete sagt. Nå vet ikke jeg hvilken type han er, om han er overfladisk i det daglige men syns noen her inne tar litt av. Jeg er av typen som fint klarer å trykke ut av meg ting som jeg ikke mener vondt i det hele tatt. Feks klarte jeg å si til min kjære da hun fortalte hvor mye hun veide: "Jøss, det var ikke så ille. Mindre enn jeg trodde" Poenget er at noen bare er sånn.
Gjest oh Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Synes ikke det var så fryktelig rart sagt. Jeg er mer fornøyd med kroppen til kjæresten min når han trener seg opp til sommern enn etter en dvask jul med mye mat og lite trening (som nå ) Det er en ærlig sak det. Og du fikk med deg at hun var tynn fra før og har blitt enda tynnere nå? En vesentlig forskjell på tynn og enda tynnere, enn dvask eller trent...
Oz- Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 Men sier du det direkte til han? Vi har åpen kommunikasjon om hvordan vi ser på hverandre. Dette handler jo ikke om å være slem eller frekk, men rett og slett synspunkter på noe som faktisk er en viktig del av et forhold. Han er mer tiltrukket av meg dersom jeg kler meg sånn eller sånn, eller går opp/ned et par kg og tilbringer mer tid på treningsstudio, det vet jeg jo. Hva jeg gjør med den informasjonen er derimot fullstendig opp til meg, jeg følger ikke nødvendigvis hans preferanser. Det er klart man vil være attraktiv for sin kjære Og du fikk med deg at hun var tynn fra før og har blitt enda tynnere nå? En vesentlig forskjell på tynn og enda tynnere, enn dvask eller trent... Javisst fikk jeg med meg det? Men, igjen, det er da en ærlig sak hvordan man foretrekker kjærestens kropp. Fikk ikke med meg at det lå noen underliggende trussel her om at han slår opp med henne dersom hun legger på seg igjen?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 26. januar 2010 #19 Skrevet 26. januar 2010 Du får si du foretrekker han med veltrent kropp da (om han er tjukk eller spinkel eller whatever). :gjeiper: Han meinte det kanskje som ett slags kompliment på at han liker deg uansett om du har gått ned noen kilo, men at det kom ut på feil måte. Hadde vel blitt litt fornærma om eg var tynn og hadde blitt enda tynnere og typen kom med den kommentaren, men hadde nå ikkje slått opp av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #20 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde gjort det slutt med HAN! :S tydelig at han ikke elsker deg for den DU egentlig er. og så hadde jeg bedt han om ryke å reise og finne seg et skjeltt og ha seg med... eller du kan ende opp med å bo sammen, tenk når dere flytter sammen kommer han til og nekte deg den og den maten, kommer ikke til og få gå på butikken, kommer til og låse all mat inne:p. Interessant at han her blir utskjelt for å være direkte (eller evt. klønete). Samtidig har vi en tråd http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=467521 hvor en mann kan fortelle at dama hans mobber ham fordi han er "feit". Hva kan vi så trekke ut av dette? Jo, at det er galt å komme med nedsettende bemerkninger om partnerens utseende, vel å merke HVIS DU ER MANN. Er du kvinne er dette helt greit å gjøre. Og tåler du ikke slike bemerkninger så er du hårsår. Igjen, dette gjelder bare hvis du er mann. For kvinner gjelder tydeligvis andre lover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå