Gjest Steinar42 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Gjennom årenes løp har jeg opparbeidet meg en aldri så liten sparebøsse. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om den, men kona klager støtt. Hun klyper i den og sier den er for stor. Synes dere dette er mobbing? Hun er ikke akkurat et glansbilde selv, men dette påpeker aldri jeg.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Nei, det er ikke mobbing. Hun er glad i deg, men hinter rett og slett om at du kanskje har lagt på deg litt for mye. Om du har samlet opp litt ekstra, så vil det jo betyr at du har blitt større enn du i utgangspunktet var når dere traff hverandre. Hvor mye større vet best du og dama. Det er lett å stille feil spørsmål her og lure på hvorfor hun ikke bare kan være glad i deg som du er, men det kan det jo hende at hun faktisk er også. Spørsmålet du bør stille deg er heller dette: Vil du hun skal fortsette å begjære deg?
Renesmee Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Ja dette er mobbing, du må varsle rektor slik at det blir satt en stoppe for det!
Gjest Gjest_Girl_* Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Gjennom årenes løp har jeg opparbeidet meg en aldri så liten sparebøsse. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om den, men kona klager støtt. Hun klyper i den og sier den er for stor. Synes dere dette er mobbing? Hun er ikke akkurat et glansbilde selv, men dette påpeker aldri jeg. Det kan være mobbing og det kan ikke være mobbing. Hvis du føler deg støtt og blir lei deg er det ikke bra. Hvs hun konstant går å hakker på deg og ødelegger selvbildet ditt er det psykisk vold og det vil muligens bryte deg ned. Om hun derimot sier det med et smil eller med godvilje og du ikke bryr deg nevneverdig er det ikke mobbing.
starligt Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 om det forekommer over lengere tid så ere mobbing.om ho mener du bør ta av deg noen kg burde ho og si det på en pen måte til deg.
Gjest CookieMonster Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Gjennom årenes løp har jeg opparbeidet meg en aldri så liten sparebøsse. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om den, men kona klager støtt. Hun klyper i den og sier den er for stor. Synes dere dette er mobbing? Hun er ikke akkurat et glansbilde selv, men dette påpeker aldri jeg. Dette er ikke mobbing. Kan jo hende at hun faktisk tenker på helsen din, noe du burde gjøre selv dersom du vet at du har litt for mye.. At hun også synes du er mer attraktiv uten sparbøssen som du kaller det, er jo også mulig.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Gjennom årenes løp har jeg opparbeidet meg en aldri så liten sparebøsse. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om den, men kona klager støtt. Hun klyper i den og sier den er for stor. Synes dere dette er mobbing? Hun er ikke akkurat et glansbilde selv, men dette påpeker aldri jeg. Sparebøsse? Pleier ikke de å inneholde verdier? Fett er vel mer et uønsket, overflødig depot? Jeg synes det er greit at hun sier i fra. Hvorfor begynner du ikke å trene regelmessig og spise sunnere - over tid, som i små livsstilsendringer? Om hun ikke er et glansbilde selv, burde du kanskje si ifra? Kanskje dere begge kan begynne å trene og spise sunnere eller? Endret 26. januar 2010 av gjestdeluxe
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Det er vel litt mobbing, du får ta igjen med samme mynt og peke ut hennes skavanker da :gjeiper:
Gjest Steinar42 Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Sparebøsse? Pleier ikke de å inneholde verdier? Fett er vel mer et uønsket, overflødig depot? Blir det sult i landet, så overlever jeg en stund, derfor kaller jeg den en sparebøsse.
Gjest Steinar42 Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Hun mener det kanskje godt. Men hun ser ikke akkurat lik ut som da jeg traff henne for første gang. Men jeg klager ikke..
Gjest Steinar42 Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Skal jeg si at jeg synes magen hennes er for stor? Tror dere hun gir seg da?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Skal jeg si at jeg synes magen hennes er for stor? Tror dere hun gir seg da? Tror nok ikke angrep er smart i et parforhold. Kanskje dere begge kan starte med trening og sunt kosthold - dere driver vel ikke med krigføring?
Gjest Steinar42 Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Tror nok ikke angrep er smart i et parforhold. Kanskje dere begge kan starte med trening og sunt kosthold - dere driver vel ikke med krigføring? Vi har ikke så mye alene tid i sammen egentlig. Ungene tar mye av tiden vår. Jeg føler egentlig at det eneste hun sier til meg, i løpet av en dag, er at jeg er ute av form. Jeg vet at jeg er det, men jeg tenker ikke på det før hun påminner meg. Jeg har prøvd å slanket meg, gikk på lavkarbo.no i ei uke, men endte opp med å gå opp 5 kg (!) Orket ikke å spise bacon og ost til hvert måltid. Så jeg sluttet. Burde ikke hun bare være glad i meg som den jeg er? Utrent, ja det er jeg, men jeg sørger jo for at det er mat på bordet.
Gjest Lone Kathrin Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 Situasjonen var ganske lik hjemme hos oss også.... Vi begge fikk liten tid sammen, da ungene krevde mye av tiden vår...Jeg begynte også å påpeke min manns ekstra cm rundt livet, og det var bare fordi jeg bryr meg(økt helserisiko bla).Skal selv innrømme at kroppen min var endret siden vi møttes første gang , da jeg har vært gjennom to svangerskap.... Vi fikk til stadighet mindre og mindre tid med hverandre, og det endte med at vi satte oss ned og snakket om oss osv . Dette førte til at vi begge begynte å innse at ingen kunne skade av en liten livstilsendring:) Litt mer trening, mer sunn mat:) Og vi har satt av barnevakt noen ganger i mnd slik at vi får tid til å bare være sammen:) Så nå merker både venner og en mye mer opplagt og glad familie på 4:)
Gjest CookieMonster Skrevet 26. januar 2010 #15 Skrevet 26. januar 2010 Vi har ikke så mye alene tid i sammen egentlig. Ungene tar mye av tiden vår. Jeg føler egentlig at det eneste hun sier til meg, i løpet av en dag, er at jeg er ute av form. Jeg vet at jeg er det, men jeg tenker ikke på det før hun påminner meg. Jeg har prøvd å slanket meg, gikk på lavkarbo.no i ei uke, men endte opp med å gå opp 5 kg (!) Orket ikke å spise bacon og ost til hvert måltid. Så jeg sluttet. Burde ikke hun bare være glad i meg som den jeg er? Utrent, ja det er jeg, men jeg sørger jo for at det er mat på bordet. Hvorfor kan hun ikke være glad i deg og likevel ønske at du skal få en sunn og normalvektig kropp? Hun gjør deg bare en tjeneste. Dersom hun også er overvektig, så får du si det til henne på en ordentlig måte. Dere kan jo slanke dere sammen. Har du foreslått det?
Gjest Steinar42 Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 Hvorfor kan hun ikke være glad i deg og likevel ønske at du skal få en sunn og normalvektig kropp? Hun gjør deg bare en tjeneste. Dersom hun også er overvektig, så får du si det til henne på en ordentlig måte. Dere kan jo slanke dere sammen. Har du foreslått det? Kanskje jeg liker å ha en basse? Hvorfor skal hun prøve å forandre meg? Jeg gjør jo ikke det med henne.
Gjest CookieMonster Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Kanskje jeg liker å ha en basse? Hvorfor skal hun prøve å forandre meg? Jeg gjør jo ikke det med henne. Du vil altså være tjukk? Hun vil kanskje forandre deg så du ikke får plager eller sykdommer som en følge av overvekten, hun er kanskje glad i deg og ønsker deg det beste? Skjønner også godt at hun ikke finner ponduser attraktivt, det tror jeg ikke mange gjør...
Gjest Steinar42 Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 Du vil altså være tjukk? Hun vil kanskje forandre deg så du ikke får plager eller sykdommer som en følge av overvekten, hun er kanskje glad i deg og ønsker deg det beste? Skjønner også godt at hun ikke finner ponduser attraktivt, det tror jeg ikke mange gjør... Jeg vil jo ikke være feit, men har som nevnt over prøvd å slanke meg. Det funket dårlig. Bassen har vært med meg i 20 år nå, riktignok i en mindre versjon, men jeg legger ikke merke til den lengre. Den er ikke nevneverdig i veien for noen ting, synes jeg. Mitt problem er at hun ikke aksepterer meg for den jeg er, nemlig Steinar på 42 med en middels til stor sparebøsse, mens jeg aksepterer henne 100%. Og som jeg skrev innledningsvis: hun er ikke et glansbilde selv. Synes dere ikke hun er urimelig?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #19 Skrevet 26. januar 2010 En handling eller serie av handlinger er ikke i seg selv mobbing. Men hvis du tar deg nær av det, så kan det diskuteres om det er mobbing. Uansett er definisjonene ikke viktige. Det viktige er om du tar deg nær av det eller ikke, om du forteller henne dette, og hvordan hun tar det.
Lumê Skrevet 26. januar 2010 #20 Skrevet 26. januar 2010 Om han hadde kløpet i magen hennes så hadde detvært mobbing og hun hadde sittet på kvinneguiden og grått. og dere hadde trøstet og sagt hun måtte komme seg unna en så slem mann. Men når det er omvendt så skal man tåle det? Utrolig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå