Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Det er mange typer behandling for mange typer psykiske lidelser. Kognitiv terapi er noen spesialisert innen, hvilke andre finnes? Og når skal man gå hvor? Hvem går man til hvis man sliter med aggresjon? Eller føler nedstemthet, makteløshet og at man ikke har et "liv"? Hvis man er sykelig sjalu og helst vil ha kjæresten for seg selv døgnet rundt? Hvis man ikke synes man er bra nok, ikke strekker til og føler seg mindreverdig? Hvis man ikke får til å uttrykke følelsene sine? Noen er bare eksempler, men jeg lurer spesielt på det siste. Hvem går man til når man ikke får til å uttrykke seg?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har mer tro på å hjelpe seg selv og få støtte fra sine nærmeste. Hvis du er i stand til å lese bøker og se på internett, er det mye bra å finne. Å sitte og dele tankene med en fremmed som svarer "Ja.... Mhm... Ja... Hva tenker du om hva du føler om akkurat det du sier der?" Det psykologer virker å være der for, er å tømme tankene og så reflektere over dem. Det kan du gjøre ved å skrive dagbok også... Ellers vil jeg selv gjerne høre om andre metoder som kan være nyttige ved forskjellige ting man plages med!
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har mer tro på å hjelpe seg selv og få støtte fra sine nærmeste. Hvis du er i stand til å lese bøker og se på internett, er det mye bra å finne. Å sitte og dele tankene med en fremmed som svarer "Ja.... Mhm... Ja... Hva tenker du om hva du føler om akkurat det du sier der?" Det psykologer virker å være der for, er å tømme tankene og så reflektere over dem. Det kan du gjøre ved å skrive dagbok også... Ellers vil jeg selv gjerne høre om andre metoder som kan være nyttige ved forskjellige ting man plages med! Jeg har stor tro på å oppsøke profesjonell hjelp. Det kan være bra med et objektivt synspunkt. Det får man ikke nødvendigvis fra cenner og familie da de ofte vil svare ut i fra hvordan de ser deg som person, og hva de tror du vil høre. Å skrive dagbok kan ha positiv terapautisk effekt, men man kaster egentlig bare sine egne tanker inn i veggen og får ikke respons fra andre på det viset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå