Gjest SmallTalk Skrevet 25. januar 2010 #1 Del Skrevet 25. januar 2010 Nå har jeg et lite problem her. Bilen min har hatt en del startproblemer etter sprenkulda, og den måtte på verksted for å starte igjen. Der justerte de starteren og byttet plugger og pluggledninger. Når de hadde gjort dette så fikk jeg beskjed om at starteren min ikke var helt god. Og det stemmer. For etter at bilen kom hjem fra verksted, så bråker den når jeg starter den, det kommer en subbelyd fra motoren når jeg kjører og den dør på tomgang. Alt dette kom etter at den hadde vært på verksted. Til morgenen i dag så var den litt viren å starte, men jeg fikk start på bilen etter hvert. Da kom den med noen halvkvelte lyder, slike som dukker opp når bilen er tom for batteri. Etter dette så fikk jeg en liten mistanke om at den ikke ville starte i morgen tidlig, så jeg gikk ut for å starte bilen igjen i sta. Da ville den ikke starte, og etter en stund så kom det masse røyk inn i bilen, og det luktet skikkelig svidd. I tillegg så kom det noen rare klikkelyder fra et eller annet sted rundt handskerommmet. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Jeg antar at det er starteren som er svidd ihvertfall, men hva mer kan ha røket? Jeg skal selvfølgelig ringe verkstedet og spørre om hva i helvete de har gjort med bilen min (den var ikke sånn før jeg satte den inn der). Det er forresten snakk om en 93 modell Opel Corsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 27. januar 2010 #2 Del Skrevet 27. januar 2010 Åååå, kjenner meg så igjen! Har ikke de samme problemene som deg, men har også en Opel Corsa (-95). Leverte den på verksted fordi toppdekselpakninga hadde røket, og det hadde spruta olje i hele motorrommet. De vaska og fiksa den, men da jeg kjørte hjem lyste air-bag lampa, så den air-bagen funker ikke lenger. I tillegg begynte en annen lampe å lyse etter et par dager (motorlampe med lyn på), og gasspedalen begynte å henge seg opp.. Så er en del igjen å fikse! Så ville bare si at jeg føler med deg. Det er ikke greit med en gammel bil som har problemer når man ikke har peiling på bil. Og når den er like ille etter å a vært på verksted, bare med et annet problem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 27. januar 2010 #3 Del Skrevet 27. januar 2010 Det begynte forresten også å ryke fra bilen min når jeg kjørte hjem fra verkstedet, men det var visst rester etter olje som ikke var helt vasket bort. Skummelt er det uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 30. januar 2010 #4 Del Skrevet 30. januar 2010 Oppdatering: Jeg hadde pappa på besøk i dag, og han tok en titt på bilen min. Målte rundt på forskjellige ledninger, og leita etter ting som var svidd. Han fant ikke noe, og da han prøvde å starte bilen så starett den uten problemer og uten at det kom masse røyk inn i bilen. Etter en stund på tomgang så begynte riktig nok motorkontrollampa å lyse. Så vi antar at det er en eller annen el-feil av noe slag. Uansett så fant vi ut at det bare er å kjøre til bilen stuper. Det er ikke verdt å bruke penger på å reparere den. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå