Gå til innhold

mensen 2 ganger i måneden. =(


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest 16
Skrevet

Jeg er en jente på snart 16 år og jeg har mensen 2 ganger i måneden og mye smerte. Jeg har gått til legen men di sier at det er normalt, men eg selv synes ikke det er normalt å bli mensen 2 ganger i måneden spes når man 16 år!.

Så no lurer eg på om noen har noen ideer eller noe, som kunne skrive noe til meg hva jeg skal eller kan gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar ofte noen år før mensen stabiliserer seg. Så selv om du har det sånn nå, betyr det ikke at du alltid vil ha det sånn.

Når du skriver to ganger i måneden, betyr det ca. hver 14. dag?

Når det gjelder smerter er det mange som blir bedre av å røre seg de vondeste dagene.

Varme er også lurt. Surr et pledd rundt livet om du sitter, eller bruk en varmeflaske.

Har du veldig vondt hjelper det å ta en Ibux.

Skrevet

Du kan ikke spørre legen om du kan få begynne med p-piller da? Da stabiliserer syklusen seg, og mange merker også at smertene blir mindre.

Skrevet

Jeg ville tatt dette opp med legen igjen. Og foreslått at du skulle begynne på pillen. Det er ikke nødvendig at du skal plages på den måten.

Jeg begynte på p-pillen som 14 åring. Årsaken var store menstruasjonssmerter og lange blødninger. Det var en stor endring av hverdagen min å begynne på pillene, gjennom stabile sykluser og nesten ingen smerter. Jeg er så glad for at jeg hadde en fornuftig fastlege og foreldre som så nytten av dette.

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

Hei, jeg har hatt det samme problemet, og da fikk jeg noen piller ( de samme som man får for å utsette mensen) som jeg gikk på i 14 dager, og så normaliserte det seg. Legen min sa at det ikke gjorde noe hvis det tok lenger enn en måned mellom hver periode, men man skulle ikke ha det oftere enn en gang i måneden. Jeg ville snakket med legen om det!:-)

Skrevet

Jeg ville også snakket med legen igjen.

Be om p-piller.

Har du mye vondt, finnes det noe som heter Naproxen på apoteket som er resptfri, denne er laget for menssmerter.

Hvis smertestillende tabletter ikke virker eller demper smertene ville jeg tatt dette også opp med legen. Få respetbelagte tabletter, Cataflam fungrer som bare pokker ;)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...