krem Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Samboeren min har en hel haug av matallergier og jeg prøver som best jeg kan å lage mat som smaker godt og som vi begge kan ha, men nå begynner jeg å bli litt tom for ideer. Så da tenkte jeg på kjøttkaker, det er godt det Spørsmålet mitt er om noen der ute vet hva jeg kan putte i kjøttkakene for å binde dem sammen uten å ha i mel, melk eller egg?
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Potetmel, i hvert fall vet ikke om det erstatter egget, men i hvert fall hvetemelet.
Dark Star Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Finrevne, kokte poteter gir enda bedre smak og konsistens enn bare potetmel. Hvis du i tillegg har i rikelig finrevet løk blir det enda bedre. Vann eller farris funker fin som væske.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 .. ja, tenkte ikke på vann jeg som foreslo potetmelet, har aldri brukt melkeprodukter i kjøttkakene mine, så tenkte ikke på det. Bruker alltid litt vann. Men det går helt greit å droppe egg?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har aldri brukt egg i kjøttkakene mine. Anbefaler deg å bruke 1 spiseskje potetmel, litt vann, salt, pepper og muskat.
Gjest allergi Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Du kan bruke et par spiseskjeer med NoEgg (eggerstatning). Får det på Kiwi bla.
krem Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2010 Takker og bukker! Da blir det kjøttkaker snart en dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå