Gå til innhold

Lampe over spisestue.....men hvilken?


Gjest Gjest_Hanne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*

HEi

JEg skal kjøpe en lampe over spisestua mi - har et langt eikebord. Stua er stor - så det må være litt str på lampen...evt lampene...Har tenkt at det er finest med en lys/hvit...men leter og finner ikke. Kan jo også være 2 lamper...evt flere som henger sammen. Det som er problemet er at det er så opent rundt...vil ha det lunt og koselig. Blir så takknemlig om noen kan råde meg her. Takker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Lamper a'la denne har vært populære i en del år. Vi har en av denne typen, og synes den fungerer godt over et langt bord i en stor stue. Den er ganske nøytral, så den glir lett inn i mange typer miljøer. Vi valgte å sette dimmer på lysbryteren fordi det er greit å kunne regulere hvor sterkt lyset skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampen Octo fra Secto design er en av mine favoritter. Den er ganske stor, men den gir et veldig lunt lys (hvis du trenger virkelig sterkt lys noen gang er den nok ikke riktig lampe, den gir mest stemningslys). Den er skulpturell og passer nok kjempegodt til et stort eikebord i en stor stue :)

Men den koster jo litt, da.

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha det lunt og koselig har jeg følgende anbefalinger:

- Romeo Soft fra Flos (finnes også i glass, heter da Romeo Moon)

- Como fra Herstal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Octo fra Secto Design og den gjør seg kjempegodt over spisebord. Den fåes i flere lakkfarger på utsiden, men innsiden er alltid i tre. Dette gir et lunt og behagelig lys.

Ellers kan jeg anbefale en klassiker fra Le Klint: 172 giant. Den er hvit, men blir nærmest gyllen når lyset dimmes litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...