Reveal Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Til helgen skal jeg antageligvis lage en treretters til mannen og meg. Skal nok slå litt på stortromma- etter en tøff periode fortjener vi det- i tillegg har jeg bursdag rett rundt hjørnet. Foreløpig menyforslag er lånt fra det matprgrammet på tv3; salma-blinis, confit de canard og crepe suzette (mulig med egen vri på forrett og dessert). Men, vi planlegger en harryutflukt på formiddagen, så er redd tiden vil bli knapp... Derfor drodler jeg litt rundt andre forslag. Kom med dine forslag- sett gjerne vin til også:-)
tineline Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Forrett er jeg ikke så veldig god på, men hva med andelår til hovedrett? I Oslo kan du kjøpe andelår billig på Jacobs (!!), bare 99,- kg. Jeg bakte andelår i olivenolje åpent i ovnen med en smurning av honning og rosmarin på, det passer seg selv og er nydelig på smak! Til dette kan jeg anbefale bakte rotfrukter (også poteter) og fennikel, og en kompott av rødløk og balsamico, evt krydret med anis/kanel/fennikel. Alt unntatt kompotten lager seg selv i ovnen, og kompotten er svært enkel (karamellisér løken, ha i balsamico-eddik og juster med vann/sukker og krydder). Jeg er ingen vinkjenner, så jeg melder pass der. And er jo ganske smakskraftig, og tåler nok litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå