Gå til innhold

Hvorfor pirke på andres rettskriving?

Chiyo

Anbefalte innlegg

Når skal folk slutte å beskylde meg for å spille dum og late som jeg ikke kan stave? Jeg mener... hvem gjør slikt! :klaske:

Jeg tror mange av disse "gjestene" har lagt meg for hat jeg. Visst det ikke er samme idioten hele tiden hehe. :fnise:

Slett ikke. Du kommenterer at læreren din er en stave- og orddelingsnerd samtidig som du presser inn mange orddelingsfeil. Det så ut som du gjorde det med vilje.

Hvem idioten her er kan jo diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når du skriver de samme feilene om igjen og om igjen, på tross av at du er blitt fortalt hvordan de skal skrives så må du regne med at folk tror du ikke gidder å skrive skikkelig.

Men jeg ligger ikke merke til det. HVA er det jeg skriver feil nå da? Dette er en tråd om hvor dårlig gjort det er å pirke på alle feilene til andre og så er det det alle gjør.

Jeg mener hello... ganske mange som har fått "Chiyo kan ikke stave" på hjernen. Hvorfor det? Kan ikke jeg bare få skrive i fred?

Slemt. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ligger ikke merke til det. HVA er det jeg skriver feil nå da? Dette er en tråd om hvor dårlig gjort det er å pirke på alle feilene til andre og så er det det alle gjør.

Jeg mener hello... ganske mange som har fått "Chiyo kan ikke stave" på hjernen. Hvorfor det? Kan ikke jeg bare få skrive i fred?

Slemt. :snurt:

Det heter å legge merke til noe. Gjør du virkelig ikke det? Ser du ikke at du skrev feil? Ser du ikke at hvis og visst er to forskjellige ord med to vidt forskjellige betydninger? Hvis så er tilfelle burde du kanskje blitt utredet for dysleksi. Det er hjelp å få. Sånn som du og mange andre holder på så gjør du/dere det veldig slitsomt for oss som skal lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forsøvrig ikke pirket på skrivingen hvis ikke tråden handlet om rettskriving. Jeg undrer meg forøvrig over at ikke tråden ligger på språkforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter å legge merke til noe. Gjør du virkelig ikke det? Ser du ikke at du skrev feil? Ser du ikke at hvis og visst er to forskjellige ord med to vidt forskjellige betydninger? Hvis så er tilfelle burde du kanskje blitt utredet for dysleksi. Det er hjelp å få. Sånn som du og mange andre holder på så gjør du/dere det veldig slitsomt for oss som skal lese.

Ha! Jeg tror dere som skal "lese" bare er overfølsom for stavefeil. Dere burde skamme dere. Slik kritisering av andres innlegg er en uting. Det er ikke noe å være stolt av. En ting er å nevne på en hyggelig måte at noen har skrevet ett ord feil (om en absolutt må), men det er ikke det de fleste her gjør akkurat. Dessuten skal en være sinnsyk blind for å ikke skjønne hva noen skriver bare fordi det er skrivefeil.

Jeg har aldeles ikke dysleksi, så beklager at jeg ikke er en vandrende ordbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forsøvrig ikke pirket på skrivingen hvis ikke tråden handlet om rettskriving. Jeg undrer meg forøvrig over at ikke tråden ligger på språkforumet.

Se alle kan skrive feil. Til og med du. :)

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha! Jeg tror dere som skal "lese" bare er overfølsom for stavefeil. Dere burde skamme dere. Slik kritisering av andres innlegg er en uting. Det er ikke noe å være stolt av. En ting er å nevne på en hyggelig måte at noen har skrevet ett ord feil (om en absolutt må), men det er ikke det de fleste her gjør akkurat. Dessuten skal en være sinnsyk blind for å ikke skjønne hva noen skriver bare fordi det er skrivefeil.

Jeg har aldeles ikke dysleksi, så beklager at jeg ikke er en vandrende ordbok.

Da står vi igjen med latskap, eller at du forsøker å irritere da? Hvor lang tid tar det å lese igjennom innleggene dine før du sender de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange som sier her at de aldri skriver feil, men det har litt med mengden å gjøre. Tror ikke jeg har sett mange av dine innlegg hvor det ikke er skrivefeil, og selv etter at det har blitt påpekt fortsetter du konsekvent å skrive ordene feil, i tillegg til masse slurvefeil.

Jeg er heller ingen vandrende ordbok, men siden andre faktisk skal lese det jeg skriver velger jeg å kikke igjennom en gang før jeg sender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står vi igjen med latskap, eller at du forsøker å irritere da? Hvor lang tid tar det å lese igjennom innleggene dine før du sender de?

:nocomment:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt poenget i at du prøver å gjøre deg så veldig dum ihvertfall. Du påstår jo tidligere i tråden at du kan skrive norsk, å skrive "visst" og "ambulangse" konsekvent igjen og igjen er ikke å kunne norsk. Gjest over prøvde å si fra på en ordentlig måte, noe du sa var greit, men nå var det plutselig ikke det lenger alikevel?

Når vi holder på å pirke her...

Det heter allikevel (likevel). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Det ser nesten ut til at du skriver feil med vilje for å kunne erte på deg flest mulig lesere. Om du vet det er feil, hvorfor fortsetter du da?

Hvem gidder å la seg erte opp av slike småting da? De feilene hun skriver, gjør jo ikke innleggene hennes mindre forståelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gidder å la seg erte opp av slike småting da? De feilene hun skriver, gjør jo ikke innleggene hennes mindre forståelige.

Thank You! Jeg tror folk har latt seg irritere av meg fordi de tror jeg gjør det med vilje. :sukk:

Litt dumt da, ettersom det er det motsatte av hva tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt poenget i at du prøver å gjøre deg så veldig dum ihvertfall. Du påstår jo tidligere i tråden at du kan skrive norsk, å skrive "visst" og "ambulangse" konsekvent igjen og igjen er ikke å kunne norsk. Gjest over prøvde å si fra på en ordentlig måte, noe du sa var greit, men nå var det plutselig ikke det lenger alikevel?

Ikke for å være slem, men jeg fant enda en...

Ihvertfall skal være i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Alle kan skrive feil, men jeg prøver i hvert fall å skrive riktig.

Hvis du er oppvokst med å skrive nyenorsk, men skriver bokmål som voksen(vet ikke hvor gammel du er?) så skjønner jeg at det kan være vanskelig å skille målformene, men jeg har ikke inntrykk av at det er der skoen trykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Jeg syns det går helt greit å lese innleggene hennes. Forstår ikke hvorfor ordet visst, selv om det er feil, er så fryktelig at det gjør det vanskelig å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det går helt greit å lese innleggene hennes. Forstår ikke hvorfor ordet visst, selv om det er feil, er så fryktelig at det gjør det vanskelig å lese?

Det blir slitsomt når det blir mange nok skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, personlig synes jeg det er nedlatende og direkte respektløst å pirke på andres rettskriving.

Jeg lever selv av å skrive, men jeg vet at jeg ikke formulerer meg hundre prosent perfekt i alle sammenhenger, så det vil bare slå tilbake på meg selv uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er oppvokst med å skrive nyenorsk, men skriver bokmål som voksen(vet ikke hvor gammel du er?) så skjønner jeg at det kan være vanskelig å skille målformene, men jeg har ikke inntrykk av at det er der skoen trykker.

Vet du hva? Det kan være problemet. Jeg vokste opp i en nynorsk kommune. Jeg måtte skrive nynorsk selv om jeg ikke likte det noe særlig. Kanskje det blir masse feil fordi jeg ikke greier å skille mellom de to. :skravle:

Nå var vi inne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Nå heter det ikke nyenorsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, men jeg fant enda en...

Ihvertfall skal være i hvert fall. :)

Jeg syns ikke det er slemt. Når vi først pirker på meg, så kan jo vi pirke på alle. :jepp:

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...