Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 26. januar 2010 #121 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg også. Det er greit i språkforumet, men å skulle rette på ett innlegg om noe helt annet i et annet forum pga. skrivefeil er over streken for meg. Det er veldig respektløst synes jeg. Omtrent som hvis jeg skulle rette på noen fremmede på gaten fordi de gjør en bagatellsmessig feil som ikke plager personen, men kun meg. Veldig enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 26. januar 2010 #122 Del Skrevet 26. januar 2010 Beklager, men jeg kan bare ikke dy meg. Det heter misforstå, hater å se dette og lignende ord skrevet med to s-er. Beklager igjen dersom noen blir støtt. Nå blir ingen støtt fordi du sier fra på en skikkelig måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 26. januar 2010 #123 Del Skrevet 26. januar 2010 Jippi! Der sere dere rettskrivere WO DON'T NEED YOU! OH no not I, I will survive oh as long as I'm understood I know I'll stay alive. Det som irriterer meg er at folk blir nesten sure hvis noen glemmer å begynne setningen med stor bokstav. Selv om man glemmer stor bokstav så er innlegget fullt ut forståelig. Likevel risikerer man å høre noe sånt som: Jeg klarer ikke å ta innlegget ditt seriøst. Du framstiller deg selv som dum og umoden når du ikke en gang klarer å begynne en setning med stor bokstav. Det er så idiotisk. Ok korriger meg, men ikke kom med kommentarer angående min intelligens liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 26. januar 2010 #124 Del Skrevet 26. januar 2010 Nå har ikke jeg lest alle sju sidene med innlegg, og i prinsippet synes jeg ikke at en skal pirke på enhver skrivefeil i alle underfora. Jeg er likevel tilhenger av å følge normert rettskriving, og ser (bevisst eller ubevisst) på de som skriver enkelte typer feil som litt kunnskapsløse eller useriøse. Innlegg med ekstremt mye feil, totalt fravær av tegnsetting, dialekt eller SMS-språk overser jeg stort sett. Enkelte feil retter jeg uavhengig av underforum. Når det kommer innlegg med problemstillinger a'la: "Jeg har søkt masse på nettet, men finner ingen informasjon om prevangsjon." eller "Jeg har lyst til å bli fysioterapaut, men finner ingen steder jeg kan studere det." så må det være lov å si at en kanskje ville hatt mer hell med seg hvis en visste hva det egentlig heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #125 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Nå har ikke jeg lest alle sju sidene med innlegg, og i prinsippet synes jeg ikke at en skal pirke på enhver skrivefeil i alle underfora. Jeg er likevel tilhenger av å følge normert rettskriving, og ser (bevisst eller ubevisst) på de som skriver enkelte typer feil som litt kunnskapsløse eller useriøse. Innlegg med ekstremt mye feil, totalt fravær av tegnsetting, dialekt eller SMS-språk overser jeg stort sett. Enkelte feil retter jeg uavhengig av underforum. Når det kommer innlegg med problemstillinger a'la: "Jeg har søkt masse på nettet, men finner ingen informasjon om prevangsjon." eller "Jeg har lyst til å bli fysioterapaut, men finner ingen steder jeg kan studere det." så må det være lov å si at en kanskje ville hatt mer hell med seg hvis en visste hva det egentlig heter. Jo men det er feil som man bør vite selv. Her er det snakk om folk som retter småfeil som kommer av at folk skriver fort (slik som meg) og ikke ser igjennom det de skriver. Det gjør ingen ting. Der er ikke noe super krise. Jeg kan love alle lesere av denne tråden at når jeg skriver formelle brev.. så tar jeg med god tid og leser gjennom flere ganger for å passe på at det ikke er noe skrivefeil. Så beklager at jeg ikke tar meg bryet for dere. Endret 26. januar 2010 av Chiyo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 26. januar 2010 #126 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har selv endel skrivefeil, men har hatt 5 inorsk så lenge jeg kan huske. Jeg kan også merke at andre har feil, men bryr meg lite om det. Jeg ser somoftest forskjell på om deter hastefeil, eller om personen ikke er flink i rettskriving. Hadde skrevet et innlegg på kg, der jeg hadde lurt på noe viktig eller tatt opp et følsomt tema, så tror jeg at jeg hadde blitt både irritert og sur, hvis noen bare hadde kommentert mine skrivefeil. Jeg synes at det er uhøflig å ikke diskutere tema, men heller avbryte og begynne å diskutere andre ting. E tråd er som en samtale, og hele tiden bli avbrudt og ikke få diskutere selve temaet er kejdelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 26. januar 2010 #127 Del Skrevet 26. januar 2010 Jo men det er feil som man bør vite selv. Her er det snakk om folk som retter småfeil som kommer av at folk skriver fort (slik som meg) og ikke ser igjennom det de skriver. Det gjør ingen ting. Der er ikke noe super krise. Jeg kan love alle lesere av denne tråden at når jeg skriver formelle brev.. så tar jeg med god tid og leser gjennom flere ganger for å passe på at det ikke er noe skrivefeil. Så beklager at jeg ikke tar meg bryet for dere. Da har i hvert fall jeg misforstått hovedinnlegget ditt. Det er forskjell på tastefeil (treffe feil tast) og stavefeil (å ikke kunne skrive et ord riktig). Jeg fikk inntrykk av at du mener at man ikke skal kommentere feil i innlegg, uansett grunn. Men det er altså folk som kommenterer tastefeil du er irritert på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virreliten Skrevet 26. januar 2010 #128 Del Skrevet 26. januar 2010 Det er vel jeg som har skylda for at denne tråden startet, og må få lov til å kommentere at innlegget det snakkes om mest var en undring over kontrasten mellom interesse for litteratur og dårlig språk. Alle har stavefeil, tasteleifer etc, men her ble det så voldsomt. Og jeg undret meg over at SÅ dårlig og slurvete språk lar seg kombinere med en oppriktig interesse for litteratur. Jeg trodde faktisk at det var en vanskelig kombinasjon... Men, men... Vi er skrudd sammen forskjellig. Evt. fra forskjellige planeter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #129 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er vel jeg som har skylda for at denne tråden startet, og må få lov til å kommentere at innlegget det snakkes om mest var en undring over kontrasten mellom interesse for litteratur og dårlig språk. Alle har stavefeil, tasteleifer etc, men her ble det så voldsomt. Og jeg undret meg over at SÅ dårlig og slurvete språk lar seg kombinere med en oppriktig interesse for litteratur. Jeg trodde faktisk at det var en vanskelig kombinasjon... Men, men... Vi er skrudd sammen forskjellig. Evt. fra forskjellige planeter. Nei det var ikke bare deg da som har skylden for dette. Jeg må innrømme at svaret ditt på den andre tråden var grunnen til at jeg kom på det, men jeg ser det hele tiden. Folk her på KG som kommenterer slike småfeil og ofte er det resultatet av en heftig diskusjon. At folk bare kommenterer det for å være slem. Og noen ganger fordi de ikke greier å la være fordi de er så fryktelig opptatt av at folk må skrive riktig. Hmmm lurer på om det er noen Norsk lærere her... Lurer på om min norsk lærer er her.. hun er sånn stave og orddelings nørd. *Vær så snill å ikke kjenn meg igjen* Snart får jeg en sint telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #130 Del Skrevet 27. januar 2010 Chiyo, kan du være så snill å slutte og skrive "visst"? Det er ikke et ord. Har sett deg bruke det tre ganger i dag allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #131 Del Skrevet 27. januar 2010 Chiyo, kan du være så snill å slutte og skrive "visst"? Det er ikke et ord. Har sett deg bruke det tre ganger i dag allerede... Irriterer det deg veldig? :gjeiper: Irriterer det deg veldig visst jeg skriver visst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #132 Del Skrevet 27. januar 2010 Irriterer det deg veldig? :gjeiper: Irriterer det deg veldig visst jeg skriver visst. Jeg ser ikke helt poenget i at du prøver å gjøre deg så veldig dum ihvertfall. Du påstår jo tidligere i tråden at du kan skrive norsk, å skrive "visst" og "ambulangse" konsekvent igjen og igjen er ikke å kunne norsk. Gjest over prøvde å si fra på en ordentlig måte, noe du sa var greit, men nå var det plutselig ikke det lenger alikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #133 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg ser ikke helt poenget i at du prøver å gjøre deg så veldig dum ihvertfall. Du påstår jo tidligere i tråden at du kan skrive norsk, å skrive "visst" og "ambulangse" konsekvent igjen og igjen er ikke å kunne norsk. Gjest over prøvde å si fra på en ordentlig måte, noe du sa var greit, men nå var det plutselig ikke det lenger alikevel? OMG! Har man ikke lov til å tulle lenger! Snakk om å være pottesur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #134 Del Skrevet 27. januar 2010 OMG! Har man ikke lov til å tulle lenger! Snakk om å være pottesur. Prakteksempel på god debatteknikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #135 Del Skrevet 27. januar 2010 Prakteksempel på god debatteknikk... ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #136 Del Skrevet 27. januar 2010 Chiyo, kan du være så snill å slutte og skrive "visst"? Det er ikke et ord. Har sett deg bruke det tre ganger i dag allerede... "Visst" er eit ord. Kanskje Chiyo har eit nynorsk hjarte? Heia Chiyo! Eg får nesten lyst til å avspore alle trådane på språk-forumet med usaklege kommentarar, slik at fanatikarane kan sjå kor irriterandes det er. (Men sida mange av dei ikkje gidd (klarar?) å lesa nynorsk, så er det nok ein tapt sak ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #137 Del Skrevet 27. januar 2010 "Visst" er eit ord. Kanskje Chiyo har eit nynorsk hjarte? Heia Chiyo! Eg får nesten lyst til å avspore alle trådane på språk-forumet med usaklege kommentarar, slik at fanatikarane kan sjå kor irriterandes det er. (Men sida mange av dei ikkje gidd (klarar?) å lesa nynorsk, så er det nok ein tapt sak ) Nåja veit ikkje om eg har eit nynorsk hjarte. Men eg gjekk då på ein skule der vi måtte skrive nynorsk helt frem til vidergående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #138 Del Skrevet 27. januar 2010 Hmmm lurer på om det er noen Norsk lærere her... Lurer på om min norsk lærer er her.. hun er sånn stave og orddelings nørd. *Vær så snill å ikke kjenn meg igjen* Snart får jeg en sint telefon. Det ser nesten ut til at du skriver feil med vilje for å kunne erte på deg flest mulig lesere. Om du vet det er feil, hvorfor fortsetter du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #139 Del Skrevet 27. januar 2010 Det ser nesten ut til at du skriver feil med vilje for å kunne erte på deg flest mulig lesere. Om du vet det er feil, hvorfor fortsetter du da? Når skal folk slutte å beskylde meg for å spille dum og late som jeg ikke kan stave? Jeg mener... hvem gjør slikt! Jeg tror mange av disse "gjestene" har lagt meg for hat jeg. Visst det ikke er samme idioten hele tiden hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 27. januar 2010 #140 Del Skrevet 27. januar 2010 Når skal folk slutte å beskylde meg for å spille dum og late som jeg ikke kan stave? Jeg mener... hvem gjør slikt! Jeg tror mange av disse "gjestene" har lagt meg for hat jeg. Visst det ikke er samme idioten hele tiden hehe. når du skriver de samme feilene om igjen og om igjen, på tross av at du er blitt fortalt hvordan de skal skrives så må du regne med at folk tror du ikke gidder å skrive skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå