Gå til innhold

Dublin


Vibi

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen skal på langweekend til Dublin i slutten av april, og jeg kunne tenke meg å leie bil for en dag og kjøre opp til Nord-Irland. Noen som har vært der? Hvor lang tid tar det, og er det i det hele tatt verdt turen? Hva bør vi se, og hvor bør vi dra?

Hvis noen har noen andre tips mottas de også med takk:)

vi skal forøvrig bo på spahotellet i Dun Laghoire litt utenfor Dublin. Er dette et ok område? Noen gode spisesteder, puber etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ta absolutt turen til Nord Irland, kan anbefale Belfast på det varmemste!! Bodde der i ett år og det er en fantastisk by, utrolig mye å se og gjøre. Ta ein tur med buss og se alle fredsmurene og den interessante historien. Ellers veldig mye gøy shopping der. Går buss fra Dublin hver time til Belfast, ca 2 timer, men ser mye landskap på den måten også, så det er egentlig unødvendig å leige bil for å dra til Belfast, tog går det også selvfølgelig. Men det er også nydelig nord for Belfast og du kommer deg helt nord på ca 2 timer, utrolig vakker natur så ta turen dit også om du har tid!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Vi leier nok bil i alle fall, er kjekt å kunne gjøre og se ting i sitt eget tempo syns jeg. Har lyst til å kjøre helt nord også, og se Giant's causeway, slottene og den taubroen (husker ikke hva den heter i farta :)) også. Og da er det jo greit med bil. Noen som har vært der, og vet hvor lang kjøring man må beregne fra Belfast? Blir det mye å gjøre på en dag kanskje? Får kjøre fra Dublin tidlig om morgenen, og være tilbake til middag på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere?

Skulle veldig gjerne hatt svar på hvor lang kjøring det er fra Dublin til Giant's cawseway hvis det er noen som har peiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg og samboeren kjørte Irland rundt i fjor sommer, det var en helt fantastisk tur, og jeg forelsket meg helt i landet. Jeg anbefaler kyststripen fra Dublin til Belfast på det sterkeste, den er helt nydelig!! Irland er jo et land med veldig korte strekninger, og dere rekker helt sikkert Dublin-Belfast-Giant's Causeway på en dag, men da bør dere kjøre motorveien Dublin-Belfast, og ser ikke så mye på veien.... Så jeg anbefaler egentlig å ta seg bedre tid, kjedelig å gjøre en så vakker rute om til et hastverksprosjekt!

Vi brukte en dag på kyststripen Dublin-Belfast fordi vi ville ta oss god tid. Hvis dere har tid anbefaler jeg Bragh-na-Bonnie på veien, helt fantastiske mange tusen år gamle gravhauger i et vakkert landskap. Men hvis dere kun har en dag, bør dere i hvert fall kjøre kyststripen Belfast-Giants Causeway - den er også vakker!

Vi brukte også en dag på følgende strekning: Belfast-Ballygalley-Ballycastle-Giants Causeway-Derry-Donegal-Sligo. Hvis du har et kart, ser du hvor langt Sligo ligger fra Giants Causeway! Og på den dagen hadde vi god tid på veien, og så vidt jeg husker var vi ikke så fryktelig sent framme om kvelden. Så det er korte avstander det er snakk om :) .

Så svaret blir ja, det er verdt turen å kjøre på en dag, men fokuser da på naturopplevelser og ikke på Belfast som by... For den er verdt noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...