Gjest Gjest_lene_* Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har lagt om livsstilen, ikke drastisk, men har kuttet ut pasta/ris/poteter og begynt å trene litt. Spiser havregrøt til frokost og brødskiver til lunsj, så får i meg en del karbohydrater likevel. Vanskelig å bytte ut brødet. Men til spørsmålet: Til middag er det vanskelig å finne varierende tilbehør! Er så utrolig lei av gulrøtter, brokkoli og blomkål. Hva spiser dere til fisk, kjøtt, fjærkre osv?
Fjonana Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Veldig godt med forskjellige salater til! :D
Pingting Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Grønn salat Erter Rosenkål Asparges Squash Linser og bønner Sukkererter Ovnsbakte tomater Jeg spiser egentlig mye av de samme grønnsakene, men gjør forskjellige ting med dem. Wokede grønnsaker (f.eks. med hvitløk og soyasaus, sweet chillisaus eller chilli og lime), grønnsaksstuing, glaserte gulrøtter, rotmos, steker dem i krydder osv.
Gjest Marlo Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Spiser salater til så og si alt. Her i huset gidder jeg ikke lage gulrot, blomkål m.m. siden samboeren min påstår han blir helt dårlig av lukten og han gidder iallefall ikke spise det (skikkelig drittunge på det punktet ) som regel går det i en vanlig salat med litt rødløk, fetaost, sitronsaft, reddik, agurk. Noen ganger så woker jeg litt forskjellig, t.ex. vannkastanjer, rødløk, chili, sukkererter m.m.
Gjest Gjest_balsa_* Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Ovnsbakte rotgrønnsaker. Mest til kjøtt, eller alene med en god dipp. Til fisk, særlig laks, hiver jeg masse grønnsaker i stekepannen og har oppi limejuice og soyasaus til slutt. chilli og hvitløk er også nesten uunnværlig for meg oppi dette. Til fiskekaker er ratatouille deilig. Bruker også mye hveteris/byggris. Enten oppi woken eller i stedet for ris. Bedre og mye sunnere enn ris.
Pingting Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Bruker også mye hveteris/byggris. Enten oppi woken eller i stedet for ris. Bedre og mye sunnere enn ris. Er det de som Mølleren (???) kom med for ikke så lenge?
Gjest navnelapp Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Ja, det er det. Eg skriv litt om dei her: http://altgodt.wordpress.com/2009/03/25/mitt-fotavtrykk/
ejoty Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Mye av det samme som Pingting. Også: Cherrytomater. Champignon. Pleier å bake løk, tomat og paprika sammen i ovenen.
Fortunatus Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Hehe. Spiser veldig ofte stekt løk med paprika og champignon. Har i en boks med tomatpure og lar dette småputre i 20-30 min. Krydrer med salt, pepper og cayennepepper Dette spiser vi til alt mulig egentlig. Svinekjøtt, pølser. etc.
Gjest Tigress Skrevet 25. januar 2010 #10 Skrevet 25. januar 2010 Bønner, avokado, lauk, paprika, tomatar, agurk. I ny og ne blir eg bra lei salat, men då brukar eg litt kesam og tacosaus på, og så er eg glad igjen.
tineline Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Til fisk syns jeg det er godt med fennikel, skivet og dampet i et par centimeter appelsinjuice. Gjerne litt løk oppi også. Dampes til mør, ca 3-4 minutter.
livesen Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 kokt blomkål , hiv det i blenderen sammen med fløte, smør , muskat salt og pepper og kjør i vei , nam (må være varmt da , ellers smelter ikke smøret ) stekt sjampinjong (fersk ) etter stekingen , som utføres med masse salt og pepper , tilsettes like deler chreme fraiche og fløte . Kokes inn til det blir passe tykt .
Glynis Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Søtpotetmos, ratatouille, ovnsbakte rotgrønnsaker til 'vanlig' kjøtt (selv om jeg ikke spiser det). Ymse salater til kylling. Fisk lager jeg som oftest i folie med purre, persille og brokkoli.
Gjest TS Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 I morgen skal jeg prøve 'blomkålsmos':D Mange gode forslag her! Takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå