Gå til innhold

Twinkle skal bli fit


twinklestar

Anbefalte innlegg

Kjekt å se deg igjen Twinkle! Og så bra at du fortsatt planlegger triathlon! Er kjempeimponert over både innsats og treningsopplegg.

Kjempelurt å trene på morgenen, det var helt topp den ene dagen jeg fikk det til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så innmari deilig å bli ferdig med treningen på morgen!

Trente spinning på morgen en stund og det var i grunnen innmari deilig.. kanskje jeg skal begynne med det igjen? Synes det er lettere nå som det er lyst om morgenen.

Du får komme med litt tilbakemeldinger fremover på hvordan treningsprogrammet fungerer og hvordan det er å trene på morgen.

Ha en fin 17 mai helg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Håper alle har hatt en fin langhelg og en bra dag i går!

Vanskelig å komme inn i rutinene med det nye programmet mitt når vi har hatt ferie og det har vært 17.mai osv. I dag var egentlig treningsfri, men jeg har jogget en tur på morgenen. Intervalltrening i en bakke. Jeg jogget først i omtrent 15 minutter så løp jeg 5x2min intervaller i en bakke. Deretter igjen 10 minutter jogging. Det var en god økt på morgenen - og frokosten smakte fortreffelig etterpå :)

I morgen skulle jeg egentlig syklet og løpt, men jeg har i dag levert sykkelen på en årlig service sjekk, så da blir det eventuelt en tur i morgen kveld. Skal prøve å få til det!

Ellers har jeg så vidt kommet i gang med svømmetrening i helga - og det ser ut til at jeg skal klare å lære meg å crawle. Må fortsatt mye trening til før jeg kan gjennomføre 1km sammenhengende, men jeg har IKKE gitt opp!

Håper alle andre har en bra dag!

:danse: Sender litt bevegelsesglede til dere som er innom :danse:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg holder på med siste eksamen nå... En uke igjen - så blir det litt ferie og MASSE trening :nigo:

Håper på å få til en liten treningsøkt i kveld, men er litt usikker på hva jeg får til.

Nå er det lunsj (litt sent): ovnsbakt laksefilet med fersk spinat i ovnen :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

I eksamensstyret har det desverre ikke blitt trening de siste to dagene, men i dag morges stod jeg og min kjære tidlig opp og satte oss på sykkelen. Sykkelturen ble 20km lang og varte i 1 time - en relativt stor topp ble besteget :)

Etterpå hoppet vi inn i joggeklærne og tok oss en liten tur - det endte med 4,4km og omtrent 30 minutter. Jeg var utrolig tung i beina etter sykkelturen (lenge siden forrige sykkeltur), så det ble litt gåing i oppoverbakkene...

Igjen er jeg usikker på hva jeg får til i morgen, kanskje en joggetur. Men søndag satser jeg på en lang og tung økt på sykkelen :nigo:

Tilbake til oppgaven.... :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Yoga :) Har tatt meg litt vel mye fri i helga... men håper på en bra studiedag i ettermiddag og kveld.

Nå er jeg nettopp tilbake fra en fantastisk sykkeltur :tommelsmil:

To store topper ble besteget - tilsammen 63km. Det tok oss 3timer akkurat, med en gjennomsnittsfart på 20,9km/h. Denne turen er en del av triathlonruten (kanskje 75% av den).

Føles herlig etterpå!! :tongue:

I morgen satser jeg på en joggetur, kan ikke ta meg tid til nok en lang sykkeltur i morgen...

Fortsatt god pinse alle sammen :sol:

edit: ble forresten ingen tid til trening i går...

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres knallbra ut Twinkle... du er så flink som studerer så hardt, og får lagt inn gode treningsøkter også! Man må jo nesten jobbe jevnt og trutt mot et triathlon ja... Føler du at formen er på vei oppover? Lang tur, og to topper da.. men blir vel en god del gode nedoverbakker også da, heldigvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres knallbra ut Twinkle... du er så flink som studerer så hardt, og får lagt inn gode treningsøkter også! Man må jo nesten jobbe jevnt og trutt mot et triathlon ja... Føler du at formen er på vei oppover? Lang tur, og to topper da.. men blir vel en god del gode nedoverbakker også da, heldigvis ;)

Blir jo litt nedoverbakker også da :) Men stigningen var tilsammen over 1200meter! Så kjente det godt i beina den siste toppen...

Formen har kanskje blitt noe bedre, men kjenner jeg har mye å gå på. Det har ikke blitt optimalt med trening i disse eksamenstider... Men nå nærmer jeg meg slutten, og da blir det MASSE trening!!!

I dag hadde jeg et vanskelig valg: joggetur eller båttur... hmm... må si det frister veldig å skylde på at beina trenger hvile etter økta i går... :sjenert: Men først må jeg uansett jobbe i 2 timer til med eksamen!!! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Restitusjon er viktig vet du! Og båttur er veldig god restitusjon, det tror jeg vi kan enes om ;)

Både Triathlon og eksamen, snakk om å være flink..! Heia twinkle! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra en liten ettermiddagscruise :nigo::sol: Helt fantastisk - absolutt verdt det. Trene kan jeg gjøre i morgen :gjeiper:

Akkurat nå er livet herlig :tommelsmil:

Edit: Må legge til at flere glass rosévin ikke gjorde ettermiddagen noe verre :vin:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ettermiddagscruise og rosevin hørtes fantastisk ut!

Man må nyte de dagene man har mulighet til sånt. Finnes nok av dager man kan trene.

God uke Twinklestar :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og god uke til deg også Aurora! :sol:

I dag var det hardt å stå opp, men jeg kom meg opp klokka 7 og hoppet rett i treningsklærne. Så ble det en joggetur på 7,4km. Det gikk ikke særlig fort i dag... 46 minutter tok det... Men det var god trening. Gjennomsnittspulsen var 162 og maks puls var 176 (min absolutte makspuls er kun 181). Håper det snart går litt fremover med løpinga, at kroppen blir litt "lettere".

Nå skal jeg pakke sekken og gå på biblioteket og skrive på oppgava mi! :hallo:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde meg for et par uker siden et treningsprogram- så hvordan har det gått den forrige uka..? Ikke vært så lett å følge den helt, både pga eksamen og røde dager. Det som står i rødt er det jeg faktisk gjennomførte.

Mandag: Svømming (7.30-8.30) Ingen trening

Tirsdag: Treningsfri Joggetur, intervall

Onsdag: Sykle + løpe (7.00-8.00 + 8.00-8.30) Ingen trening

Torsdag: Løpe + svømme (7.00-7.45 + 7.55-8.30)

Sykle (på kvelden, maks en time) Ingen trening

Fredag: Treningsfri Sykkeltur (1time) + Joggetur (30min)

Lørdag: Langkjøring sykkel (50-100km relativt flatt) + løpe(3-8km) Ingen trening

Søndag: Sykkel (klatre 40-100km) Lang sykkeltur (63km, 3 timer)

Ikke supert, men godkjent fordi jeg har eksamen. Men MÅ komme i gang med litt mer svømming denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ofte veldig oppgitt over de elendige artiklene de presterer å vise her på KG... Særlig som i dag: "Dette gir deg flat mage". Det skal ikke veldig mye kunnskap om trening for å vite at du IKKE får flat mage av å gjøre en mageøvelse!

Det var dagens ris til KG - :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...