quesera Skrevet 24. januar 2010 #1 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei Jeg og min kjære skal 2 uker til Parga i juli/august, og jeg lurer på om noen har noen tips til hva slags utflukter osv vi må få med oss. Jeg skulle gjerne ligget på stranden hele tiden, hver dag, men han er ikke så glad i det:p I tillegg lurer jeg på hvor bratt det egentlig er der? Har hørt så mye forskjellig... vi skal bo på et hotell 1 km ovenfor byen og stranda (Alea Resorts, med Ving), og 1 km er jo ikke så mye, men hvis det er snakk om braaatte bakker så blir det jo litt slitsomt i varmen Så lurer på om noen har erfaring på området Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. januar 2010 #2 Del Skrevet 25. januar 2010 Vi var i Parga sommeren 2008 og storkoste oss. Det er ikke så mye å finne på i selve byen (vi var gjennom alle butikker og slikt på 2-3 dager), men det var utrolig mange utflukter man kunne være med på. Den vi hadde lyst til å være med på var tur til Albania, men siden vi kun var der en uke fikk vi ikke tid til å fikse visum og slikt i tide. Ellers hadde de mange båtutflukter til diverse øyer, dykkerkurs o.l. Jeg tror nok ikke dere skal få tid til å kjede dere. Ang. brattheten, så kommer det veldig an på hvor dere skal bo (jeg finner ikke hotellet på kartet). Er det på ''venstresiden'' (når du ser på byen fra sjøen) er det veldig bratt, men er det på ''høyresiden'' er det ok. Vi bodde rundt 1-2 km fra byen på høyresiden og det gikk veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest* Skrevet 25. januar 2010 #3 Del Skrevet 25. januar 2010 Hei! Alea resort ligger på strandsiden i Parga. Har vært i Parga to ganger og har gått opp til den gamle borgen som ligger en times gåtur fra stranden mot Igoumenitsa. På vei tilbake til hotellet gikk vi forbi Alea resort og jeg mener å huske at det tok ca. 10-15 min ned til stranden. Det er ikke så veldig bratt der, vi fulgte bare bilveien. Har ikke vært på noen av utfluktene som Ving tilbyr, men har som sagt gått til den gamle borgen to ganger, og det er en kjempeutflukt i seg selv med utsikt over hele Parga. Ellers kan dere ta bussen til Preveza, som er en større by der hvor flyplassen ligger. Her er det endel butikker som ikke bare selger souvenirer. Spør om det er noe mer du lurer på :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #4 Del Skrevet 7. februar 2010 Parga er KJEMPE koselig. Ikke så bratt som mange skal ha det til, men eldre folk synes nok det kan bli litt slitsomt, mange "trappetrinn" men de er lave og jeg hadde ikke noe problem med det da jeg var der. Utflukter: båtturen til paxos(?) og anti paxos(?) to øyer, ellers taxibåt til en strand litt bortenfor (kjempeflott strand), ellers er det en borg på en topp i byen som er verdt å besøke. Ta med kamera ..ps: de båtturene arrangeres av grekere også, og de er litt rimeligere enn reiseselskapet. Bare ta turen ned på havna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #5 Del Skrevet 24. februar 2010 skal til parga i 21 juni selv jeg =) fantastisk sted. =)=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beccy Skrevet 4. mars 2010 #6 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg lurer på hvordan prisene for mat og drikke er der nede? Er det noen nattklubber i det hele tatt der? Er et kjæreste par på 20 og 24 som vil ha noe litt utenom det vanlige som Sunny Beach, Aiya Napa osv. Men vil kunne ha muligheten til å dra litt ut. Var i Parga for mange år siden, men husker ikke så veldig mye, da jeg var kanskje 10 år. Men husker at det var et fint sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prescella Skrevet 4. mars 2010 #7 Del Skrevet 4. mars 2010 Flere år siden vi var i Parga men det var en bar som het Blue Bar,og der fikk man gode drinker. De som jobba på baren var utrolig trivelig,mange briter. Men:Mye sprit i drinkene,så obs obs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chillaxe Skrevet 27. mai 2010 #8 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg lurer på hvordan prisene for mat og drikke er der nede? Er det noen nattklubber i det hele tatt der? Kom nettopp hjem fra en ukes ferie i Parga med kjæresten, og har det friskt i minne! Hadde absolutt ikke lyst å dra fra alle folkene vi ble kjent med, og selve Parga, stemningen, temperaturen. Utestedene i Parga er rundt 10-20, flere av dem barer. Her er de jeg rangerer: Zig Zag Bar - utrolig hyggelige ansatte fra 20-26 år :D Panos og Leonardo fra Parga, Ieva fra Latvia, Dj Robin fra Filippinene og David fra England. Intim bar, med et avlangt inneområde med dans og barkrakker, og en veranda man kan danse og sitte og prate på, og se ned på gaten og folkelivet. Beliggenhet: Litt ned i gata om man går fra taxisentralen i sentrum. Inn ei sidegate, opp i 2. etg. Blue Bar - Ingen særlig plass til dansing, men et sted man kan sitte og snakke. Fin utsikt over øya og havna. Kjempehyggelig vertskap, morsomme folk! Nouveu - Ble kjent med flere som var innom der. Det er der flest greske ungdommer henger. Lørdagen vi var i Parga, var Hellas beste DJ på plass på Nouveu. Toppetasjen langs havna tror jeg. Veranda Bar - Var der på Reggea Night, som tok av! To etasjer, stor plass. Man kan se skiltet til Veranda Bar blinke rødt til høyre for piren, om man ser det fra sjøen. Det var også en bar med stilig tapet og lysekroner overalt, fancy, men husker ikke navnet på den. Lå rett til venstre for en restaurant med navn "To Koumi" eller noe sånt. Det er flere barer også, men husker ikke navnet på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
romeosa Skrevet 11. februar 2013 #9 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg og kjæresten min reiser også kansje til Parga i sommer (15-29 Juli). Virker kjempekoselig og fint der! men er det noen som vet om det er mye liv på de barene som er der? Er det masse folk på nattklubbene/drikker folk mye, eller er det mer rolig stemning å et par cocktails på menyen? Vil gjerne ha det litt livlig noen kvelder der nede også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå