Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal løpe Sentrumsløpet i mai, og målet er å komme under 1 time på mila. Men det gjensår og se frykter jeg...

Jeg reiser avgårde i nesten 2 mnd. i februar, og det ser litt mørkt ut å få trent noe særlig der. Skal et sted hvor det ikke er trygt å bevege seg så mye alene, spesielt ikke for jenter. Så jeg får nå se hvordan dette løpet går.

Jeg har en liten forhåpning om at jeg først løper noen "kortere" løp, for deretter å kunne løpe delmaraton og kanskje, langt der fremme, begynne å løpe maratoner.. :)

Hvilket løp er det du trener til igjen?

God helg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det hørtes litt skummelt ut! Kan eg spør korhen?

Men kanskje det finnes et senter eller idrettsbane der du kan trena trygt?

Eg trener til halvmaraton i Berlin i april. Målet er først og fremst å gjennomføra, og helst på 2 timar og 15 min.

Skrevet

Jeg er litt redd for å bli gjenkjent her inne, så jeg sender deg en PM med den info`en jeg. :)

Men jeg skal gjøre litt research på om det er et senter i hovedbyen hvor jeg kan få gjestetrent litt.

Ja, det stemmer det, halvmaraton, så spennende! Jeg :duskedame: på deg!

Skrevet

Ooh spennende yoga, og så to måneder da! :nigo:

Kan jeg også på pm kanskje? :sjenert:

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, Yoga. :) Vil gjerne ha PM om hva og hvor hvis du vil dele. :sjenert:

Skrevet

Det oppstår en feil når jeg prøver å sende pm til deg, K., men jeg skal prøve igjen, enten nå før vi drar for kvelden eller i morgen. :)

Skrevet

Ok! Det er sikkert de rare bokstavene i navnet mitt.. :fnise:

Skrevet

Hehe, skal ikke se bortifra det, nei. Får feilmelding om noe som gjelder navnet ditt.

Skrevet (endret)

Jeg får dessverre ikke sendt det pm, K, får fortsatt samme feilmelding..

----

Dagens økt:

1) Sykling

Varighet: 40 min

Puls (mi / gj / mx): / 156.0 / 168.0

2) Vekttrening

Varighet: 40 min

Totalt løftet: 3676.0 kg

Puls (mi / gj / mx): / 143.0 / 173.0

Skråbenk

5.0kg x 8.0

8.0kg x 8.0

8.0kg x 8.0

9.0kg x 8.0

Knebøy

20.0kg x 8.0

30.0kg x 8.0

35.0kg x 8.0

Enhånds manual roing

11.0kg x 8.0

11.0kg x 8.0

12.0kg x 8.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

25.0kg x 8.0

25.0kg x 8.0

30.0kg x 6.0

Lår curl sittende (bakside lår)

42.5kg x 8.0

45.0kg x 8.0 ikke godkjent sett

42.5kg x 8.0

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 8.0

6.0kg x 8.0

7.0kg x 8.0

Triceps nedpress

12.5kg x 8.0

12.5kg x 8.0

15.0kg x 8.0

+ coreøvelser for magen

Bortsett fra at jeg hadde, og fortsatt har, en plagsom hodepine som var litt forstyrrende hadde jeg en god økt. Jeg er særdeles fornøyd for at jeg fikk til to styrkeøkter denne uken. Det er målet for neste uke også. :)

Jeg prøvde meg på knebøy igjen idag. Huff og huff! Jeg er så stiv og lite bevegelig i underkroppen at det er helt ille. Har store "problemer" med i det hele tatt komme meg ned i parallell. Tips til hva jeg kan gjøre med det? Det er jo mest fristende å bare droppe den øvelsen, og kjøre utfall og liknende som jeg pleier, men det kan jo være jeg en vakker dag trenger den savnede bevegeligheten til noe annet..

Resten av dagen er planen å få gjort unna litt skolearbeid, men først Tour de Ski.

Imorgen er det Spinn Intervall som står på planen! :nigo:

Endret av yoga
Skrevet

Kanskje du kan prøve sånn dynamisk oppvarming, samt å tøya masse?

Eg oppdaga at eg begynte å bli stivare i hoftene, men innså at det var fordi eg ikkje varma opp bra nok. Blei rett og slett ikkje varm nok i kroppen av dynamisk oppvarming aleina, så no tar eg fem-ti min på sykkel eller mølla før eg starter. Synes det har fungert bedre for meg.

Har og lest/hørt at spinning ikkje er gunstig for hoftene, og at ein lett blir stiv av det. Men det fant eg ingen kilder på gitt, så kanskje det bare er tull...

Yoga er og fin-fint!

Skrevet

Jeg pleier alltid å varme opp på sykkel eller tredemølle før styrkeøkter, men det kanskje være en idé å finne et par gode øvelser, som er rettet mot hoftene, som jeg kan gjøre som dynamisk oppvarming først. Itillegg skal jeg tøya bena litt før jeg setter igang. Skal prøve det før neste økt for å se om det gjør noen forskjell. :)

Gjest -Sarah-
Skrevet

Så flink du er til å trene, yoga :) Kjenner meg veldig igjen i knebøy-problemene! Har du prøvd utfall? Kan hende at det går bedre?

Skrevet

Ellers kan du jo prøve å legge inn tøyeøvelser før/etter, overhead squat, squat to stand og knebøy inntil vegg har jeg sett anbefalt for å myke opp og komme lenger ned. Den ved veggen er vel for de som har problemer med å ikke miste balansen men. Har du kjørt noe frontbøy? Man kommer ofte dypere ned der, med rettere rygg, så det kan jo være verdt å prøve? :) Unnskyld om du har skrevet om det før, glemsk :fnise:

Skrevet

Så flink du er til å trene, yoga :) Kjenner meg veldig igjen i knebøy-problemene! Har du prøvd utfall? Kan hende at det går bedre?

Takk Sarah. :) Jeg har egentlig hatt et laaangt opphold fra knebøy hvor jeg istedet kjører utfall/bulgarske utfall eller splitt knebøy.

Ellers kan du jo prøve å legge inn tøyeøvelser før/etter, overhead squat, squat to stand og knebøy inntil vegg har jeg sett anbefalt for å myke opp og komme lenger ned. Den ved veggen er vel for de som har problemer med å ikke miste balansen men. Har du kjørt noe frontbøy? Man kommer ofte dypere ned der, med rettere rygg, så det kan jo være verdt å prøve? :) Unnskyld om du har skrevet om det før, glemsk :fnise:

Takk for innspill! Skal sjekke ut øvelsene du har skrevet.

Jeg har ikke prøvd frontbøy enda, tenkt på det flere ganger, men er litt usikker på teknikk og liknende. Men jeg skal forsøke å prøve ut frontbøy denne uka eller neste. :)

------

Dagens økt:

1) Spinning Intervall

Varighet: 45 min

Puls (mi / gj / mx): / 187.0 (86%) / 164.0

En god og hard økt! :nigo: Imorgen skal jeg ha treningsfri...

Skrevet

Kos deg på restitusjonsdagen din - vel fortjent :tommelopp:

Skrevet

Takk, søte.:)

Restitusjonsdager innimellom er viktig, samt jeg har mensen nå, og da er alltid energilageret mitt nesten tomt.

Men: imorgen blir det mest sannsynlig først litt løping for deretter Corebar-time. :nigo: (jeg må jo passe på at jeg får brukt opp det energioverskuddet jeg samler i dag! :gjeiper: )

Skrevet
:heiajente: You go!! I morgen...! i kveld er det fremdeles ro og hvile..
Skrevet

Jeg ser at du jogger en del du også. Hvor langt jogger du? Eller tar du bare tiden? Hvilken gjennomsnittshastighet har du? Jeg løper uten pulsklokke, så jeg er ikke så opptatt av soner og sånn ;)

Skrevet

Ja, jeg prøver å få jogget endel, men jeg synes det er så fryktelig kjedelig å løpe på mølla at jeg heller tar en økt eller to på sykkelen.. Men, som du ser, imorgen skal jeg jogge inne igjen. (jeg savner så sårt å jogge ute!)

Det varierer veldig hvor langt jeg løper på mølla, gidder som regel ikke å jogge lenger enn 30-40 min. hvis jeg løper mer eller mindre samme fart. Synes det er mye mer givende å løpe intervaller eller progressive økter på mølla.

Når jeg løper ute er det varierende hvor langt jeg løper. Alt fra 4 km-1 mil. Jeg løper med pulsklokke, så det kommer litt an på målet mitt for treningsøkten hvor fort jeg løper. Og jeg løper i en evig konkurranse med meg selv. ;) Men når det skal sies så jobber jeg mot å løpe kjappere! Da jeg jogget 1 mil forrige gang, løp jeg på litt over 8 km/t, såvidt jeg husker, noe jeg ikke syntes var bra. Milfarta mi må opp!

Dette ble mye babbel, men fikk du svar på det du lurte på?

Hvor ofte løper du? Løper du langt og fort? :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...