Ripsy Skrevet 19. desember 2010 #701 Skrevet 19. desember 2010 218?? Oj, det var høt makspuls! Sikker på det ikke var noe galt med klokka di? Eller har du vært over 200 flere ganger? Helga er vel offisielt over nå - så jeg ønsker deg en god uke
yoga Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #702 Skrevet 19. desember 2010 Jeg trodde også først det var noe galt med klokka mi, men kom frem til den konklusjonen at det stemmer. Den tidligere makspulsen som jeg har tatt utgangspunkt i var 205, og jeg har vært over 200 flere ganger. Men jeg har nok sjelden pressa kroppen så mye som jeg gjorde i går.. Og det blir nok en stund til neste gang, tror jeg. Ønsker deg også en god uke, Ripsy, og en god natts søvn når den tid kommer. Imorgen er det Spinn Intervall som står for tur! Nattinatt!
yoga Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #703 Skrevet 20. desember 2010 Dagens økt: 1) Spinning Intervall Varighet: 45 min Puls (mi / gj / mx): / 171.0 / 190.0 (87%) O`herlige trening! Siden jeg "plutselig" har fått så mye høyere makspuls blir naturlig nok intensiteten forandret. Tungt og herlig! Det er jo snakk om 12 slag i minuttet og det merkes. Men utifra hva jeg har hørt om hvordan kroppen kjennes ut i de ulike sonene, kan det se ut som jeg har "truffet blink nå" og det er da enda noe. Kanskje svaret på at jeg ikke føler jeg har hatt særlig kondis fremgang ligger i dette også..? At jeg til tider har ligget for lavt i puls under cardiotrening.. I morgen skal jeg introdusere ei venninne som lurer på om hun har lyst til å begynne å trene for spinning. Jeg håper hun liker økta i morgen. Den økta er av den litt roligere typen, som sikkert er gunstig for meg også etter to dager med høypuls trening.
yoga Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #704 Skrevet 21. desember 2010 Det ble ingen trening på meg i dag. Venninna mi er syk, og fryktet hun nærmest kom til å forkomme på spinningssykkelen med tett nese.. Sånn kan det gå. I dag fikk jeg handlet de siste julegavene, og i kveld har vi pyntet treet. Det ble ordentlig vakkert, så nå er jeg herved juleklar og har nå satt meg i godstolen med årets første juleøl. I morgen satser jeg på en rolig langkjøring på sykkelen, også håper jeg på noe trening på torsdag. Deretter tar jeg meg juleferie fra treningssenteret og spenner heller på meg langrennsskia på fjellet i romjula.
Gjest -Sarah- Skrevet 22. desember 2010 #705 Skrevet 22. desember 2010 LItt sent men, 218 i puls?? Du må jo ha vært døden nær!! Høres ut som god plan å trene utendørs i romjulen! Er det kaldt hos dere? Her er det -13 om dagen, og det frister ikke med kaaalde skiturer
yoga Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #706 Skrevet 22. desember 2010 Og der ble jeg kraftig forkjøla... Siden jeg skal være julevertinne i år, og jeg virkelig ikke har tid eller rom for å bli enda dårligere går all trening ut. *oppgitt* Sarah: Med 218 i arbeidspuls lå jeg nok ganske tett opp mot makspuls, ja. Temmelig ubehagelig, og jeg lå der nok ikke i mange sekundene før jeg måtte roe ned. Jeg var både svimmel og så stjerner. Her er det både kaldt og surt. Jeg tror det er ca. 15 kalde her nå, og vi bor nær kysten så det føles enda kaldere. Jeg sjekka nettopp værmeldinga for området vi skal være i romjula og det er meldt 20-24 kalde. Tror kanskje vi må revurdere skiturene våre... *brrr* Ha en god dag.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. desember 2010 #707 Skrevet 22. desember 2010 Følger litt med på deg Synes du er flink!
*Enigma* Skrevet 22. desember 2010 #708 Skrevet 22. desember 2010 (endret) Så kjedelig å bli småsyk nå før jul. Får håpe du kommer deg fort, og krysser fingrene for at det ikke blir fullt så kaldt i romjula som det er spådd. God bedring! Endret 22. desember 2010 av *Enigma*
yoga Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #709 Skrevet 22. desember 2010 Hei Kevlarsjäl! Så hyggelig med besøk! Ta gjerne turen igjen. Takk Enigma! Det passer somregel aldri å bli småsyk, men nå passer virkelig ikke...!! Men men det er bare å gjøre det beste ut av det og satse på at jeg ikke blir sengeliggende.
Kónguló Skrevet 22. desember 2010 #710 Skrevet 22. desember 2010 Usj så kjedelig å bli syk, og enda verre når man har masse å gjøre! Håper du blir fort bra igjen!
Ripsy Skrevet 23. desember 2010 #712 Skrevet 23. desember 2010 Innom med en liten juleklem og ønsker deg en riktig GOD JUL Yoga! Håper du føler deg litt bedre i dag!
yoga Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #713 Skrevet 23. desember 2010 Åh, så hyggelig! God jul Ripsy. Jeg er dessverre ikke noe bedre, men det er jo fortsatt nesten et døgn til jeg måå gjøre noe. Har en følelse av at Ibux blir min nye bestevenn i morgen.. :gjeiper:
Pasjonsblomst Skrevet 23. desember 2010 #715 Skrevet 23. desember 2010 kjempegod jul til deg også Yoga! Guri så fort desember gikk i år... guri så fort året gikk!! riktig god bedring!
*Enigma* Skrevet 25. desember 2010 #716 Skrevet 25. desember 2010 God jul, håper den har vært bra så langt.
yoga Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #717 Skrevet 1. januar 2011 Nå er jeg hjemme igjen etter en lang og trivelig julefeiring. Jeg tror jeg skal klare å oppsummere dagene med kun noen få ord: kos, ro, lykke, mat, vin og inaktivitet. Jeg tror nok jeg har lagt på meg noen ekstra julesjarmkilo, men det følger med sier ryktene, og det er det jammen verdt. Så mye kos stappa inn på noen få dager, er skjønt! Nå gleder jeg meg til neste treningsøkt imorgen eller på mandag. Håper dere alle har hatt noen fine dager.
madam_mim Skrevet 1. januar 2011 #719 Skrevet 1. januar 2011 Jula er topp restitusjonsperiode. No kjem det nok noen gode økter! Ønsker deg god nytt år
yoga Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #720 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Takk jenter. Jeg har en følelse av at dette blir et knallår! ---- Dagens økt: 1) Spinning Varighet: 10 + 45 min (80-85% av makspuls) 2) Vekttrening Varighet: 40 min Totalt løftet: 2976.0 kg Skråbenk 5.0kg x 10.0 8.0kg x 8.0 8.0kg x 8.0 8.0kg x 8.0 Enhånds manual roing 11.0kg x 8.0 11.0kg x 8.0 11.0kg x 8.0 Split knebøy m/manualer 7.0kg x 8.0 7.0kg x 8.0 7.0kg x 8.0 Nedtrekk overhånd bredt grep 25.0kg x 8.0 25.0kg x 8.0 25.0kg x 8.0 Lår curl sittende (bakside lår) 42.5kg x 8.0 42.5kg x 8.0 42.5kg x 8.0 Arnoldpress (skulderpress) 5.0kg x 8.0 6.0kg x 8.0 6.0kg x 8.0 Beinhev 0.0kg x 10.0 0.0kg x 10.0 0.0kg x 10.0 + annen coreøvelse på magen som jeg ikke vet navnet på. En utrolig slitsom, men fantastisk deilig økt! Det kjentes godt at det har blitt en stund siden forrige økt, ja. For ikke å snakke om nedgangen i styrken min.. Nå er jeg igjen nede på så lave vekter at det nesten er flaut. Jeg kunne ønske døgnene hadde litt flere timer, for nå har jeg lyst til å både prioritere styrke og løping, men jeg vet det ikke er realistisk å få det til. Jeg kan få det til hvis jeg trener 7 dager i uken, men jeg setter meg ikke det som mål, for det er bare å lure meg selv.. Btw: når dere logger styrkeøkter logger dere vekta per manual, eller den totale vekta på manualene tilsammen? Jeg ble plutselig usikker på hva som er vanlig..? Jeg logger vekta per manual, altså feks 16 kg. totalt i skråbenk.. Endret 2. januar 2011 av yoga
Fremhevede innlegg