Gjest -Sarah- Skrevet 3. desember 2010 #661 Skrevet 3. desember 2010 Velkommen hjem! Håper du får en flott helg
yoga Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #662 Skrevet 4. desember 2010 Takk jenter. Denne helgen vil gå til avslapping og klesvask, tror jeg, før jeg på mandag trer inn i den normale hverdag igjen med fag og trening. Det ble særdeles lange dager på turen med mye gåing og annerledes kosthold. I seg selv gjør det ingen forskjell bortsett fra at jeg har samlet mye væske som jeg håper kroppen snart klarer å skille ut igjen...
Ripsy Skrevet 4. desember 2010 #663 Skrevet 4. desember 2010 Klart du klarer sentrumsløpet på under 1 time! Jeg har trua! Jeg har trent litt og fått råd av en veldig dyktig trener, som trener utøvere i triatlon på toppnivå. Han sa vi skulle legge inn en del øvelser underveis i løpingen, som høye kneløft, sparke bak, hopp fremover osv. I tillegg har vi i løpet av joggeturene våre lagt inn noen korte sprinter på 20 sekunder, eller spurtet i noen små bakker eller trapper. Dette synes jeg gjør løpingen mye mer spennende og tiden og kilometrene går mye fortere Men kanskje vanskelig å få til på tredemølla... Men variasjon har jeg uansett trua på!! Kos deg i helg og samle masse energi til en ny uke Skriver forresten som om jeg er helt inn i treningen om dagen... men det stemmer ikke helt Har hatt 3-4 elendige uker nå (bl.a. fordi jeg har reist mye og sliter med å få til treningen da...)
yoga Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #664 Skrevet 4. desember 2010 Godt at du har trua på meg, Ripsy. Fortsett gjerne å ha det til jeg også får trua tilbake. Variasjon er nok tingen og ikke minst lystbetont trening. Nå har jeg ikke fått trent på over en uke, og har nesten glemt alle planene mine. Men når jeg kommer igang på mandag, dukker nok de planene opp også. Jeg kjenner jeg er lite motivert til egentrening nå, så jeg må undersøke om det er en eller annen saltime som passer meg på mandag. Kos deg i kveld.
yoga Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #665 Skrevet 5. desember 2010 (endret) I dag skal vi ha pinnekjøtt til middag! Jeg elsker pinnekjøtt!! :rødme: Vi har godt over 1 kg med pinnekjøtt til to personer, så jeg har store planer om rette og slett spise meg stappmett. Gleder meg! Endret 5. desember 2010 av yoga
Pasjonsblomst Skrevet 5. desember 2010 #666 Skrevet 5. desember 2010 mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm pinnekjøtt!! :rødme: Hadde det på julebord i helga, men det var skikkelig elendig mat.. så jeg tok heller litt ribbe. Får vel heller glede meg til julaften...
yoga Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #667 Skrevet 5. desember 2010 Vi pleier å ha ribbe på julaften, så jeg må benytte vær mulige sjanse til å spise pinnekjøtt. Det er den desidert beste middagen jeg kan få servert. Nå lukter det så fantastisk godt i heimen. Bare tre kvarter igjen nå..
Gjest -Sarah- Skrevet 5. desember 2010 #668 Skrevet 5. desember 2010 Åh pinnekjøtt Nå tenker jeg du er mett og fornøyd!!
yoga Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #669 Skrevet 5. desember 2010 Mett og fornøyd, ja, det er nok bare forbokstavene. O`herlige måltid!
madam_mim Skrevet 5. desember 2010 #670 Skrevet 5. desember 2010 Den ultimate middagen, intet mindre! Gler meg til julaften...
yoga Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #671 Skrevet 6. desember 2010 Dagens økt: MRL i 1 time. Kroppen var helt rar i dag. Midt i økta ble jeg plutselig utrolig kvalm og urolig i magen og måtte gå ut å sette meg i 10 min for at det skulle roe seg.. Det er lenge siden jeg har hatt en så "vond" økt.. Vel vel, bedre lykke neste gang..
Pasjonsblomst Skrevet 7. desember 2010 #672 Skrevet 7. desember 2010 nedtur... hvorfor skjedde det da? for mye/lite mat? sykdom på gang? for hard trening? Håper du føler deg bedre nå
yoga Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #673 Skrevet 7. desember 2010 Det lurer jeg også på. Der og da tenkte jeg vel; åh nei, er jeg virkelig i så dårlig form (utholdenhet)? Men tror ikke/ håper ikke det. Jeg vil heller tro at det er en kombinasjon av over en uke borte fra trening med annerledes kosthold og aktivitet og mindre søvn, kanskje litt lite mat i går også har jeg følt meg litt rar i kroppen de siste dagene.. I morgen er planen styrke med samboer! Gleder meg! Nå: faglesing og oppgaveskriving frem til håndballkamp på tv (hvis jeg har nådd fagmåla mine for kvelden).
madam_mim Skrevet 7. desember 2010 #674 Skrevet 7. desember 2010 Trur du har rett i det- lite truleg at formen skal ha dalt så drastisk heilt plutselig. Kos deg på sambo-trening. Det er kjekt å vera fleire!
Gjest -Sarah- Skrevet 8. desember 2010 #675 Skrevet 8. desember 2010 Ble det styrketrening med samboeren din i dag? Så heldige som kan trene sammen!!
yoga Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #676 Skrevet 8. desember 2010 Det blir nå veldig snart, les: vi drar avgårde om ca. 30 min. Ja, jeg er kjempeheldig som har en samboer som (til tider) er opptatt av trening. Det er så hyggelig å trene sammen, og i tillegg til en treningspartner får jeg også en spotter, trener og en som kan gi gode tilbakemeldinger på teknikk o.l på kjøpet.
yoga Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #677 Skrevet 8. desember 2010 Dagens økt: 1) Vekttrening Varighet: 1 t Totalt løftet: 3058.0 kg Skråbenk 5.0kg x 10.0 9.0kg x 8.0 9.0kg x 8.0 9.0kg x 7.0 Crossover 3.75kg x 8.0 3.75kg x 8.0 5.0kg x 8.0 Motsatt crossover 3.75kg x 8.0 3.75kg x 8.0 5.0kg x 6.0 Roing sittende (Maskin) 22.5kg x 8.0 22.5kg x 8.0 22.5kg x 8.0 Arnoldpress (skulderpress) 7.0kg x 8.0 7.0kg x 5.0 6.0kg x 6.0 Chins (apparat) 45.0kg x 8.0 40.0kg x 8.0 40.0kg x 8.0 Franskpress (med EZ-stang) 13.75kg x 8.0 12.5kg x 8.0 13.75kg x 8.0 Bicepscurl stående 5.0kg x 8.0 5.0kg x 8.0 5.0kg x 8.0 Ja, hva skal jeg si. Jeg er ikke veldig fornøyd med antall kg. jeg løfter lenger, men det er jo en naturlig nedgang i vekter når jeg ikke trener styrke regelmessig. Men: det var godt med en styrkeøkt igjen, og som alltid kos å trene med samboer. I dag overkropp og rygg, imorgen ben og mage!
Gjest -Sarah- Skrevet 9. desember 2010 #678 Skrevet 9. desember 2010 Jeg synes du er ganske sterk for å ikke ha trent mye styrke i det siste Hva er crossover?
yoga Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #679 Skrevet 9. desember 2010 Hehe vel, takk takk. Crossover er en øvelse på bryst i kabelapparatet, motsatt crossover er en øvelse for rygg i det samme apparatet. Tror øvelsen har litt ulike navn. Skal se om jeg finner bilde eller video... Jeg fant, jeg fant:
yoga Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #680 Skrevet 9. desember 2010 Under gårsdagens trening forstrakk min kjære en muskel nederst i korsyggen, og dermed utgikk dagens styrkeøkt. Vi prøver igjen i morgen, hvis ikke det går utsetter vi den bare litt. Men selv om det ikke ble styrke som planlagt fikk jeg meg en treningsøkt allikevel; 45 min. spinning. Det ble en veldig god økt og for en gangs skyld var ikke rommet overfylt av mange av de svettende menneskene. I kveld tror jeg jammen jeg skal være litt gærn og kose meg med et glass rødvin eller to. :rødme:
Fremhevede innlegg