Pasjonsblomst Skrevet 21. november 2010 #641 Skrevet 21. november 2010 Leste også såvidt noe om dette tema.. og er enig at intervaller og hardkjør kanskje ikke passer for alle. Men funker supert for meg enn så lenge Merker også litt av treningsnarkotikaen... det blir en herlig rus, det gjør så godt, alt føles riktig.. man spiser sunnere, får mer overskudd, får et mye mer positivt forhold til kroppen. jeg får iallfall dette.. Litt sånn at det føles feil å ha EN HEL dag der jeg ikke trener, eller jeg har jo faktisk 4 dager i uka uten trening, og 3 dager med trening. Har lyst å trene litt uten RYP også nå, spinning eller zumba eller lignende innimellom... Hurra for treningsglede!!!
Gjest -Sarah- Skrevet 21. november 2010 #642 Skrevet 21. november 2010 Enig med Aurelia, hurra for treningsglede
yoga Skrevet 21. november 2010 Forfatter #643 Skrevet 21. november 2010 Hurra for treningsglede, ja! Vi er heldige!
yoga Skrevet 22. november 2010 Forfatter #644 Skrevet 22. november 2010 (endret) Dagens økt: 1) Jogging/Løping Varighet: 45 min (inkl. oppvarming og nedtrapping) Treningstype: Tempo Puls (mi / gj / mx): 0.0 / 169.0 / 197.0 I dag var planen å ha en progressiv økt på tredemølla, målet mitt var å nå nye fartshøyder, men må vel innse at jeg enda ikke er i så god form som jeg ønsker. Ja, jeg satt personlig rekord i farta på tredemølla, men det var i veldig kort tid, med nesten ny pers i høy puls også. Jeg har så lyst til å klare å løpe Sentrumsløpet på under 1 time til neste år, men jeg skjønner ikke hvordan i all verden jeg skal klare det. Ting tar jo så tid... Alle tips og råd motta fortsatt med takk. Endret 22. november 2010 av yoga
*Enigma* Skrevet 22. november 2010 #645 Skrevet 22. november 2010 Jeg har så lyst til å klare å løpe Sentrumsløpet på under 1 time til neste år, men jeg skjønner ikke hvordan i all verden jeg skal klare det. Ting tar jo så tid... Alle tips og råd motta fortsatt med takk. Jeg skal ikke si at du har god tid, men du har fortsatt tid! Da jeg trente meg opp til Sentrumsløpet for første gang løp jeg sammenhengende en viss tid, men jeg løp f.eks 1 min på 9 km/t, 1 min på 9,2 km/t og økte med 0,2 km/t hvert minutt f.eks i 5 eller 10 min, før jeg så senket farten med det tilsvarende igjen, og sånn kunne jeg dele opp løpeøkta i 5 minuttere eller 10 minuttere, da får du presset deg litt og litt mer, og du vet at intervallet ikke er så langt også kjører du deg gradvis nedover igjen. Jeg hadde også satt meg som mål at hver eneste uke skulle jeg starte løpinga litt raskere enn uka før. Dermed fikk jeg alltid progresjon i løpinga mi. Noen sånne økter og noen i jevn fart pr. uke gjorde susen for min del.
yoga Skrevet 22. november 2010 Forfatter #646 Skrevet 22. november 2010 Takk for tips. Hvor lange økter hadde du med en slik "pyramideløping"? Jeg tror jeg bør få inn noen flere rolige langkjøringer etterhvert også. Innbiller meg at de kun bidrar positivt. Jeg blir så frustrert innimellom, for jeg leser ofte om de som har fått sååå god kondis på sååå kort tid. Jeg for min del ligger nok i andre enden av den skalaen: det tar så forbanna lang tid! Blææ... Dagens frustrasjonsutblåsing.
*Enigma* Skrevet 22. november 2010 #647 Skrevet 22. november 2010 (endret) Takk for tips. Hvor lange økter hadde du med en slik "pyramideløping"? Jeg tror jeg bør få inn noen flere rolige langkjøringer etterhvert også. Innbiller meg at de kun bidrar positivt. Jeg blir så frustrert innimellom, for jeg leser ofte om de som har fått sååå god kondis på sååå kort tid. Jeg for min del ligger nok i andre enden av den skalaen: det tar så forbanna lang tid! Blææ... Dagens frustrasjonsutblåsing. Tror jeg begynte med 20-25 minutters pyramideøkter tidlig på høsten og økte utover, alltid med 5 minutter hver gang så det skulle passe inn. De lengste var vel på 45 min, også hadde jeg en lengre løpeøkt i uka fra januar og utover mener jeg å huske. Den var da 45-60 min, og jeg passet alltid på å legge inn noen raskere partier i denne også, økte farten litt hvis jeg syntes det gikk lett for så å trappe litt ned igjen når jeg merket det begynte å bli tungt. Tredemølla er fin til å pushe seg selv litt, enklere der enn ute i det fri i begynnelsen. Endret 22. november 2010 av *Enigma*
yoga Skrevet 22. november 2010 Forfatter #648 Skrevet 22. november 2010 Takk igjen. Når jeg kommer hjem fra tur skal det løpes, løpes og løpes enda mer. Jeg har så lyst til å nå målet mitt i Sentrumsløpet!!
Pasjonsblomst Skrevet 22. november 2010 #651 Skrevet 22. november 2010 spennende med mål langt der fremme... Klart du klarer det, med riktig og god trening. Løper er vel ikke i morgen er det? I fremtiden har du en annen form enn nå, må du huske på!
yoga Skrevet 22. november 2010 Forfatter #652 Skrevet 22. november 2010 Nei, det er sant. Løpet er ikke imorgen, men mye kondisjobb må ha blitt gjort innen den tid. Itillegg skal jeg være bortreist i nesten 2 mnd neste år før løpet, noe som ikke taler til min fordel med tanke på løpinga. Men jeg gir ikke opp av den grunn. Takk for oppmuntringen.
loxodonta Skrevet 22. november 2010 #653 Skrevet 22. november 2010 Så morro med løp og et mål der fremme!
yoga Skrevet 23. november 2010 Forfatter #654 Skrevet 23. november 2010 Nei, har du sett, jeg fikk til en treningsøkt i dag også. 1) Sykling Varighet: 45 min Puls (mi / gj / mx): / 151.0 / 165.0 Siden jeg reiser i natt hadde jeg ingen planer om trening i dag, men jeg ble for rastløs og fant dermed veien til senteret for en rolig langkjøring på sykkelen. Fort gjort det der! Jeg ønsker dere en fin uke med mange gode dager. Og ta gjerne en treningsøkt eller to for meg og.
Kónguló Skrevet 23. november 2010 #655 Skrevet 23. november 2010 God tur! Håper du koser deg masse og får minst mulig dårlig samvittighet for lite trening
yoga Skrevet 23. november 2010 Forfatter #657 Skrevet 23. november 2010 Takk skal dere ha. Kjenner jeg meg selv blir det nok alternativ smugtrening på hotellrommet som kan bidra til å minimere abstinensene.
yoga Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #659 Skrevet 3. desember 2010 Nå er jeg hjemme fra tur igjen. Vi har hatt en super tur på alle mulige måter. Turen har virkelig vært lærerik. Dette er en tur jeg aldri vil glemme! Håper alle her inne har det godt!
Fremhevede innlegg