Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært på min første Coretime, og foreløpig er jeg litt ambivalent med hva jeg synes om det..

Det var ei god økt med fokus på core (så rart :gjeiper: ) og mange av øvelsene var veldig statiske og halvdynamiske, men man fikk veldig kontakt med musklene man brukte. Fy, som det svei! Det var nok en god time med målretta øvelser, men jeg tror nok ikke det kommer til å bli min favorittime.

I morgen blir det nok en cardio-økt i en eller annen form. :trene:

Ønsker dere en fortsatt fin kveld. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidlig neste uke reiser jeg avgårde og blir borte i litt over en uke. I den perioden vil jeg ikke ha mulighet til å trene og jeg har heller ikke internettilgang der jeg er. Av den grunn er jeg lysten på å få trent så mye som mulig frem til da, slik at jeg også kan se på uken uten trening som en restitusjonsuke. Det vil bli masse gåing, men jeg ser ikke på den typen vandring som trening. Ohh, jeg kommer til å få så treningsabstinenser. :fnise:

I kveld blir det først 45 min. spinning og deretter styrke på overkroppen.

*en dag med trening er en dag med mening* :hjerte:

Skrevet

Dagens økt:

1) Spinning

Varighet: 45 min

Distanse: 0.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 30 min

Totalt løftet: 2638.0 kg

Skråbenk

6.0kg x 10.0

9.0kg x 8.0

9.0kg x 7.0

8.0kg x 8.0

Enhånds manual roing

11.0kg x 8.0

11.0kg x 8.0

11.0kg x 8.0

Chins (apparat)

45.0kg x 8.0

45.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 8.0

7.0kg x 8.0

7.0kg x 7.0

Bicepscurl stående

5.0kg x 8.0

5.0kg x 8.0

5.0kg x 5.0

Triceps nedpress

12.5kg x 8.0

12.5kg x 8.0

12.5kg x 8.0

Dette var to gode økter. Ingen tvil om at det ikke er lett å opprettholde styrken, men regnet vel ikke med det i utgangspunktet. På slutten av styrkeøkten ble det litt skravling mellom settene noe som gjorde at jeg ble litt ufokusert, og dermed "fikk jeg ikke gitt alt". Men det er viktig å iverata det sosiale óg. ;)

I morgen er jeg bortreist og dermed ingen trening, men jeg regner med at det blir noen økter i helga også. :trene:

Skrevet

Ser ut som du har gode økter om dagen. Du er heldig som har typen som treningskamerat, deilig med selskap og så kjekt med noen som kan spotte. :)

Skrevet

Jeg er inne i et veldig godt treningssig, som jeg virkelig nyter. Det å komme seg avgårde for å trene er ikke noe tiltak for overskuddet er der det skal være, og jeg blir veldig sjelden utmatta av harde og lange økter som jeg kunne bli tidligere :)

Ja, jeg er veldig heldig som har en samboer som også til tider er opptatt av trening. Legg merke til "til tider". ;) Det begynte så bra igjen forrige uke, og han var veldig inspirert, men nå har det dabbet av igjen, og jeg tror jeg må se langt etter flere treningsøkter med han på en stund. :)

Skrevet

Høres nesten ut som meg, Yoga.. Bortsett fra at jeg til tider blir heelt pumpa, men synes allerede etter snart 2 uker med RYP at kroppen har vendt seg godt til det nye opplegget. Nyyyyter det og kroppen føles så good! :)

Skrevet

Så godt at det er flere som bare kan sveve på treningsbølgen og -gleden. Vi får nyte det så lenge det varer. :)

Skrevet

Dagens økt:

1) Jogging/Løping

Varighet: 38 min

Treningstype: 4x4 intervall

Puls (mi / gj / mx): 0.0 / 167.0 / 192.0

2) Roing

Varighet: 15 min

Puls (mi / gj / mx): 0.0 / 170.0 / 180.0

Dette var enda en god økt. :nigo: På løpinga hadde jeg videre progresjon, og på siste draget økte jeg med 0,5 k/t, noe som bidrog til at jeg fikk såpass høy makspuls nå.

Etter jeg var ferdig med å løpe fant jeg ut at jeg like godt kunne ta 15 min. på romaskina for å aktivere armer og rygg litt også.

I morgen må jeg/bør jeg gjøre litt annet, bl.a. få lest litt og forberedt til turen, så jeg tar meg mest sannsynlig treningsfri da.

Ha en god lørdag; det har jeg planer om. :)

Skrevet

Er det ferie eller jobbtur du skal på? Jeg har så lyst til å ut og reise jeg at jeg er nesten rastløs :fnise:

Ha en god lørdag yoga :nigo:

Skrevet

Jeg skal på studietur, jeg. :) Gleder meg veldig! Jeg er også veldig glad i å reise, så denne turen gjør veldig godt for reiselysten min.

Kos deg i kveld, K. :nigo:

Skrevet

Wow, kom du opp i 192 i makspuls? :hakeslepp: Var du nær spygrensen da eller? Hehe.

Så gøy med studietur!!

Skrevet

:ler: Neida, jeg hadde fortsatt litt å gå på i stad.. Har en makspuls på over 200 så jeg lå ca. på 94% prosent av makspulsen da jeg løp med 192 slag i minuttet. Men skal ærlig innrømme at jeg var fornøyd da draget var over. ;)

Veldig gøy med studietur. Vi har fullt program i over en uke, så regner med at det blir en uke med masse nye inntrykk og opplevelser. :)

Skrevet

Huff- én øl og jeg er susete i hodet. Dette kan bli en heftig kveld, kjenner jeg. :fnise:

Skrevet

Jeg merker det også etter en øl nå, det er litt kjipt :fnise:

Har også sett artikkelen og er enig i at han har mange gode poeng, men også noen ting jeg er litt uenig i. Jeg er vel en av de som gjerne har det litt kjipt akkuratt mens jeg trener, for da blir det enda bedre når jeg er ferdig :gjeiper: For min del så har jeg ingen tro på å holde meg innenfor "comfort zone" hele tiden. Men da prater jeg jo bare om meg, ikke om den gjennomsnittlige nordmann - som han gjør.

Skrevet

Ja, helt enig med deg. Man leker ikke at man trener.. :gjeiper: Men tatt i betraktning at det er flere og flere som sliter med blant annet fedme pga. feil kosthold og inaktivitet, så kan jeg godt skjønne poenget hans om at det nok ikke er blodslit som er den rette veien å gå for livsstilsendring.

Blodslit er greit for oss treningsfanatikere ;), men det er nok ikke like greit for en som ikke har trent så mye før. For noen kan det være en bragd å komme seg utenfor døra i 30 min, og bør bli applaudert for det, istedenfor å få beskjed om at en ikke har trent veldig effektivt og riktig..

Skrevet

Ja helt enig i det :) Små steg! Og som en generell kritikk til treningsveiledere eller andre som sier at man "må" kjøre seg i senk for å få utbytte så er jeg veldig enig, da burde man heller fokusere på langtidsendringer og det å holde ved like noe aktivitet i det hele tatt.

Skrevet

Shit altså, jeg har så treningsabstinenser! Det er fascinerende, og nesten litt skummelt, at kroppen og hodet kan hige såå etter å få trent.

Jeg har, etter planen, hatt en produktiv dag i dag. Fått forberedt tur, lest etc etc.

I morgen håper jeg å rekke ca 1 time på tredemølla, men vi får et vennepar til middag på ettermiddagen og jeg må en tur til byen før det, samt at jeg må rekke å tilberede maten, noe som kjapt tar noen timer.

Døgnet har ikke nok timer! :snurt:

Yoga vil trene, yoga vil trene, vil trene, vil trene.. :fnise:

Skrevet

Treningsnarkoman! :)

Angåande blodsmak i kjeften eller ei så er det veldig opp og ned for min del. Noen dagar vil eg pressa meg skikkelig, andre dagar vil eg ha klapp på skuldra for å i det heile tatt stå opp av senga :ler: Er relativt avhengig av trening, men har ikkje alltid vært det, og er redd for å detta tilbake i sofaen dersom eg tar det for langt...

Eg leste denna kommentaren som ei motvekt til treningstrender, universale løysingar og firkanta boksar der alle folk skal pressast inn-"one size fits all", som det står. Noe eg er heilt enig i at er idioti. Folk har forskjellige ting som funker for seg. Med ein liten heiagjeng og litt initiativ kan alle bli i god form, uten å springa ein einaste meter...det finst jo tusen veiar til målet! :) (men den raskaste inkluderer sjølvsagt knebøy... :gjeiper: )

God tur korhen du skal Yoga!

Skrevet

Treningsnarkoman, jeg? Nei, langt derifra.. :gjeiper:

Ja, helt enig med deg angående ulike treningslyster med utgangspunkt i dagsformen. Personlig er jeg stor fán av de øktene jeg kan konkurrere med meg selv og se forbedring, helst gang for gang. Og den type økter inkluderer gjerne litervis med svetting og til tider litt stjerneseeing og blodsmak i munnen. -hehe- Men andre ganger er det lange gode økter på lavere puls so gjør susen.

Men hadde jeg vært utrent hadde ikke slike økter virket forlokkende på meg i det hele tatt. Hadde heller virket som en stor skrekk, og jeg hadde nok funnet flere unnskyldninger til å droppe økta. Husker selv min første 4x4-økt, og hvor grusomt sliten jeg var. Måtte jo hive inn håndklet resten av dagen og pent innta sofaen.

:)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...