Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, har ikke fått tatt makspulstest enda.. Får liksom ikke rotet meg til det. Foreløpig tar jeg utgangspunkt i den høyest oppnådde puls som er 197, men jeg tror nok makspulsen min ligger et sted mellom 205-210.

Ha en fin fredagskveld, du også. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så høye makspulser dere har.. vet ikke helt hvor min ligger, jeg.. Ikke over 185 iallfall tror jeg, muligens 180..Vil makspulsen bedre seg når man blir i bedre form?

Skrevet

Ja, jeg har nok litt over gjennomsnittet høy makspuls. Men med utgangspunkt i formelen 226-alder= makspuls, ligger jeg på 199, så jeg ligger nok ikke så høyt over det.

Makspulsen blir ikke høyere ved bedre form. Makspulsen synker heller dess eldre man blir. En regner med at makspulsen synker med ett slag per år. Det eneste som kan bli bedre ved bedre form er grensen for når du begynner å produsere laktat (melkesyre) i musklene, altså; en kan trene seg til en høyere anaerob terskel.

:)

Skrevet

Styrkeøkta blir flytta til i morgen, dermed ble det heller en rolig langkjøring på sykkel på senteret..

1) Sykling

Varighet: 1 t 35 min

Treningstype: Langkjøring

Puls (mi / gj / mx): 0.0 / 152.0 / 164.0

I kveld skal vi på kino og se Trolljegeren. Har hørt flere si den er veldig bra, så jeg gleder meg! :)

Skrevet

Du klarer å holde pulsen nede på sykkel ja? Bra da :)

Kos deg på kino!! :nigo:

Skrevet

Ja, det er somregel ikke noe problem å holde pulsen nede på sykkel. Jeg synes sykkel er en fin variasjon til løpinga innimellom, og jeg synes det er lettere å sitte i over en time på sykkelen, eller gå/løpe over en time på tredemølla. :)

Kinoen er også utsatt til i morgen.. (hvorfor gjøre i dag det en kan gjøre i morgen?):sjenert:

Skrevet

Morsom film, den der trolljegeren.. ;) jeg var svææært skeptisk, men synes den var overraskende morsom og lo gankse mye.

Lurer på om jeg og sambo skal se "red", har noen sett den?

Skrevet

Yoga har lyst på six-pack....!!! Veldig lyst på six-pack! :rødme:

Skrevet (endret)

Dagens økt:

10 min. oppvarming +

1) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 4748.0 kg

Benkpress

20.0kg x 9.0

25.0kg x 8.0

25.0kg x 8.0

25.0kg x 8.0

Splitt knebøy

8.0kg x 8.0 totalt 16 kg

8.0kg x 8.0

8.0kg x 8.0

Roing sittende (Maskin)

25.0kg x 8.0

25.0kg x 8.0

25.0kg x 8.0

Arnoldpress (skulderpress)

7.0kg x 8.0

7.0kg x 8.0

7.0kg x 5.0

Bicepscurl stående

5.0kg x 8.0

5.0kg x 8.0

5.0kg x 7.0

Franskpress (med EZ-stang)

12.5kg x 8.0

15.0kg x 8.0

15.0kg x 8.0

Lår curl sittende (bakside lår)

45.0kg x 8.0

45.0kg x 8.0

45.0kg x 8.0

Chins (apparat)

40.0kg x 8.0

45.0kg x 8.0

45.0kg x 8.0

Planken

0.0kg x 0.0 + sideplanke; holdt så lenge jeg klarte

0.0kg x 0.0

Shit, for en økt! Det er tydelig at det er lenge siden forrige styrkeøkt. Musklene responderte veldig uvant, alle øvelser var "rart" tunge, og jeg har gått noe ned i kg. på noen øvelser, men det kunne vært verre. Det var moro å prøve seg på benken igjen, men det er tydelig at vi aldri vil bli bestekompiser! Men alt i alt er jeg fornøyd, og min bedre halvdel sa at han har lyst til å få til flere økter sammen med meg igjen, noe jeg krysser fingrene for at vi får til. :)

Det var han som bestemte rekkefølgen på øvelsene i dag, en rekkefølge som jeg syntes var veldig merkelig. Skal høre litt med han om hvorfor han valgte å gjøre det på den måten senere i dag..

Nå: siste halvdel av cupfinalen, tacobaguette og gløgg. :jepp:

Endret av yoga
Skrevet

Nå har vi sett Trolljegeren, og det er en film jeg virkelig kan anbefale! Løp og se.. Jeg synes den var genial, og i et lite sekund var jeg nesten litt stolt av å være norsk. :nigo:

Skrevet

Jeg er litt lei meg for at jeg ikke får sett den! "Alle" sier den er så bra, og så er jeg her på Island og får ikke se.. :gjeiper: Nå fikk jeg forresten skikkelig lyst på gløgg! Med Rødvin!

Skrevet

Du får ønske deg den i julegave. ;) (hvis den rekker å komme ut på dvd før jul, men det gjør den kanskje ikke.)

Skrevet

Å ja, den har ikke jeg fått sett enda heller! Men gleder meg! :)

Skrevet

YAY du er i gang med litt styrke igjen ja! Kjipt å måtte gå ned på vekter men det vil jo endra seg fort- kroppen husker godt!

Artig å trena med typen, synst sjøl det er veldig motiverande å ha noen som kan spotta og si kor usannsynlig dødsflink eg er :mrgreen: Og det samma tilbake seff ;)

Ang puls og sånn: er det ikkje slik at kvilepulsen blir lavare jo bedre trent ein er, mens maksen forblir det samme (eller egentlig minsker litt heile tida når du blir eldre)? Og at pulsen går raskare opp og ned på ein trent enn på ein utrent person?

Skrevet

Ang puls og sånn: er det ikkje slik at kvilepulsen blir lavare jo bedre trent ein er, mens maksen forblir det samme (eller egentlig minsker litt heile tida når du blir eldre)? Og at pulsen går raskare opp og ned på ein trent enn på ein utrent person?

Det stemmer sånn ca det, madam_mim. Altså, hvilepulsen hos en godt trent person er lavere, og pulsen hos en godt trent person vil synke fortere etter aktivitet enn hos en mindre godt trent person. Det er den måten de måler hvor godt trent du er, oksygenopptak etc. på.

Når det gjelder makspuls så er det med at den synker veldig teoretisk. Formelen sier jo at man skal ta utgangspunkt i 220 og trekke fra sin egen alder ettersom de har trodd at makspulsen synker jevnt og trutt med alderen. Hadde jeg brukt den formelen med min makspuls ville den sagt at jeg var 6 år. :ler: Så makspulsen synker ikke like mye hos alle, hos en del holder den seg ganske jevn. :)

Skrevet

Det er sjelden jeg føler meg så sterk som jeg føler meg når jeg trener med sambo. Jeg er jo såå sterk, og har hatt en enoorm progresjon, og jeg kommer i hvertfall til å bli enda mye sterkere. :gjeiper: Han er jo nydelig da..

Jeg gleder meg til jeg kommer dit at jeg kan ta en joggetur på en lavere puls enn jeg kan nå, jeg. Blir litt slitsomt å løpe med veldig høy arbeidspuls i lengden. :)

Etterpå skal jeg være med på min første Spinn intervall time. Det blir gøy (håper jeg :fnise: )

:trene:

Skrevet

Dagens økt: 45 min Spinn Intervall.

For en morsom time! Jeg ble så sliten, men dette er noe som frister til gjentakelse. Bra musikk og flink instruktør. :nigo: Timen var bygd opp slik at det først var et veldig langt drag (uvisst hvor mange min.) og deretter to drag som var litt kortere etter korte pauser med lettere arbeid. En skulle opp til melkesyreterskel på alle draga. phu...!

Skrevet

De har visst begynt med noen nye timer på senteret, bl.a. noe som heter "Core". Regner med at det går primært på kjernemuskulaturen i rygg og mage..?! Tenkte jeg skulle prøve meg på den timen etterpå, og er veldig spent på hvordan det er lagt opp. Ser at det er klassifisert som en blå time, altså en litt hardere time, så det er forhåpentligvis litt trening i det også.

Noen som har vært på Core-timer før, er det gode timer? :goodbye:

Skrevet

Har aldri vært på Core før. Gi gjerne tilbakemelding på hvordan det var da :Hehe: Regner med at det svir godt i magen etterpå!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...