Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg bare må finne en passende bakke, samt få med meg samboeren min som kan se at alt blir riktig utført, for å få gjort det. :)

Endret av yoga
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge det eg har lest: Under mensen er serotonin-nivåene lavare, noe som visstnok gjør at du får meir lyst på karbohydrater og då gjerne sånne søte. Serotonin er så vidt eg husker noe som gjør deg glad og pigg, så dersom du er ein av dei som har store svingningar av detta vil du føla deg omtrent det motsatte.

Googla men fant lite på norsk, her er et engelsk søk: http://www.google.no/search?q=serotonin+menstruation&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a

Er heldigvis ikkje så plaga sjøl,spesielt ikkje etter at eg begynte å trena. Trening kurerer nesten alt :)

Håper du føler deg bra igjen!

Skrevet

Takk for innspill, madam_mim. :)

Et serontonin-nivå som blir lavere gir jo god mening.

Føler meg helt fin igjen nå. Det er bare tråkig de ca. 4 dagene det pågår- det blir nesten sånn at jeg må sette verden på vent..

Skrevet

Oj, spennende :) Takk, madam_mim :jepp:

Jeg har også blitt bedre sånn sett etter at jeg begynte å trene, men ikke så bra at jeg er upåvirket av det. Desverre. Jeg synes det er fryktelig slitsomt :regler:

Skrevet

Dagens økt:

Oppvaming +

1) Vekttrening

Varighet: 50 min

Totalt løftet: 3330.0 kg

Benkpress m/manualer

6.0kg x 10.0

9.0kg x 6.0

10.0kg x 6.0

11.0kg x 2.0

Enhånds manual roing

10.0kg x 6.0

12.0kg x 6.0

13.0kg x 6.0

13.0kg x 6.0

Bulgarske utfall

6.0kg x 6.0

8.0kg x 6.0

8.0kg x 6.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

25.0kg x 6.0

30.0kg x 6.0

30.0kg x 6.0

35.0kg x 5.0

Lår curl sittende (bakside lår)

35.0kg x 6.0

45.0kg x 6.0

47.5kg x 6.0

47.5kg x 6.0

Arnoldpress (skulderpress)

5.0kg x 6.0

8.0kg x 6.0

8.0kg x 6.0

9.0kg x 5.0

Bicepscurl stående

6.0kg x 6.0

6.0kg x 6.0

6.0kg x 6.0

Triceps nedpress m/tau

12.5kg x 6.0

12.5kg x 6.0

12.5kg x 6.0

+ planken

O`herlige styrkeøkt! :)

I dag dro jeg rett fra skolen/lesesalen til treningssenteret; et herlig energikick for min mentale helse.

Får se om jeg tar en styrkeøkt til i løpet av uken, eller om jeg kun fokuserer på cardio istedet.

Gjest -Sarah-
Skrevet

Hei yoga!

Gøy med flere som trener styrke :) Må si jeg ble imponert over 9 kg i arnoldpress! Jeg synes den øvelsen er såå tung.

Skrevet

Hei Sarah! :) Så hyggelig med besøk- velkommen!

Arnoldpress er vel en av de øvelsene jeg har hatt best progresjon i, tror jeg. Da jeg begynte måtte jeg begynne begynte jeg på veldig mye mindre kg.. Bare vent, snart er det både 9 og 10 og 11 kg. på deg i den øvelsen også. ;)

Skrevet

Rett på trening er herlig! Pleier sjøl å gjøra det sånn dersom eg ikkje trener på morningen.

Ja du er sterk frøken. Eg får litt prestasjonsangst når eg ser du bruker 8-kilosmanualar på dei bulgarske...:)

Skrevet

Wow, nå øker treningsselvtilliten min betraktelig her. "Imponert (...) en sterk frøken." Takk, jenter! :nigo:

Mim: Tror jeg skal fortsette å ha treningsøkter rett etter andre ting, såfremt jeg har noe energi å gå på og ikke føler meg helt pumpa. :)

Bulgarske utfall er heavy heavy! Er så sur i låra når jeg er ferdig, og jeg pleier nesten alltid å ta ett sett mindre der enn alle andre øvelser.

Skrevet

I kveld; pilates. :hjerte:

Jeg synes pilates er en herlig trenings- og bevegelsesform. På senteret der jeg trener har de kun tilbud om det én gang i uken, og det synes jeg er litt kjedelig.. Ikke helt at jeg vet hvordan jeg skulle fått tid til mer da, men.. :gjeiper:

Men de har tilbud om "pilates ball", noe jeg aldri har prøvd. Noen som har kjennskap til det. Jeg synes det høres litt...hm... gammelmodig (?) ut?

Skrevet

I dag her jeg treningsfri, litt pga. manko på tid og litt fordi kroppen nok har godt av det. Men det kribler, og jeg har nesten litt treningsabstinsenser! :trene:

Treningsplan for resten av uka:

torsdag: 4x4 intervaller

fredag: rolig langkjøring på sykkel i sone 1-2

lørdag: fri

søndag: styrke + 30 min. på tredemølla.

-> gleder meg!

Ikveld skal ei venninne av meg og jeg på kino, og se "spis elsk lev". Jeg har ikke noe spesielt forhold til verken filmen eller boka, men tror nok det er en god og søt jentefilm. Og: kino = smågodt! :danse: Yoga elsker smågodt!!

Btw: jeg skal være bøssebærer for TV-aksjonen på søndag, og oppfordrer alle andre til å være det også. Bli bøssebærer :)

Skrevet

Å, jeg likte den filmen sååå godt :) Jeg likte boken veldig godt også :) Kos deg! :)

Skrevet

Takk. :) Jeg koste meg, og syntes filmen var søt, men kanskje ikke sååå søt. -hehe-

Dagens økt:

1) Jogging/Løping

Varighet: 36 min.

Treningstype: Intervall

Løype: 4x4

Puls (mi / gj / mx): 0.0 / 162.0 / 187.0

Herlig herlig! :nigo:

Skrevet

Nå følte jeg at hadde en egen heiagjeng her; så enormt hyggelig! :strix:

Skrevet

Jeg er litt lysten på ny mp3-spiller, men alle er jo så jækla dyre! :kjefte: Nå har jeg en sånn billig en fra Clas Olson (? hvordan staves det egentlig ?), og den gjør forsåvidt jobben sin, men jeg har altså lyst på ny...

Har sett litt på de små ipodene, men de er uten display, og display vil jeg jo ha...? Men det frister litt med alle disse apps-ene som jeg har skjønt en kan laste ned på dem, så jeg er litt usikker.

Har dere noen anbefalinger til meg? :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...