Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt så fryktelig stiv i korsryggen i det siste.. Vet noen av dere om noen øvelser jeg kan gjøre for å myke opp evt. tøye den? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øvelser som går på kjernemuskelaturen kanskje? Det er noen muskler i lysken (husker ikke hva de kalles) som beskytter korsryggen. Passer du på å stramme denne? Kanskje du skal prøve litt lettere vekter en stund også? Ellers øvelser som går på hele ryggen og magen.

Kjipt da, håper det blir bedre snart. Jeg gjør en del øvelser i sånne tau i taket, men det er litt vanskelig å forklare skriftlig :lol: Kanskje du skal høre med en av de som jobber på senteret ditt? :jepp:

Skrevet

Dagens økt:

1) Sykling

Varighet: 1 t 5 min

Treningstype: Langkjøring

Puls (mi / gj / mx): 0.0 / 142.0 / 157.0

Det var en helt herlig økt i dag! :nigo: Sånne langkjøringer kan bli enormt kjedelige, men i dag gikk det lekende lett. Skal se om jeg ikke får tatt en løpetur ute i morgen hvis været tillater det, ellers blir det mest sannsynlig 4x4 intervaller på mølla.

Takk for tips, up! :)

Misforstå meg rett; korsryggen er ikke vond, den er bare stiv. Litt vanskelig å forklare, men det føles litt ut som den har "stivna" noe. Noe som i grunn er veldig lite funksjonelt..

"Passer du på å stramme denne?" Hvilken denne? :sjenert: Tenker du på den muskelen i lysken, eller korsryggen?

Kan kanskje høre med de som jobber på senteret, ja. De bør vite. :)

Skrevet

Den i lysken ja :ler: Men sikkert best å høre med de som jobber der ;)

Skrevet

:hoho: Yoga har vært på løpetur i skogen og løpt seg bort. Jeg skulle egentlig prøve meg på en ny løype i dag, men med min stedssans så kan jo ikke det gå som planlagt. Men det ble ihvertfall en god og lang tur:

1) Jogging

Varighet: 1 t 23 min

Treningstype: Langkjøring

Puls (mi / gj / mx): 0.0 / 182.0 / 190.0

Siden jeg ikke løper med gps vet jeg ikke hvor langt jeg har løpt, men tenker jeg skal gjøre litt research på det nå etterpå.

Skrevet

Yogas treningstips: Forbrenn meir med dårlig retningssans!

Glad du fant veien heim att. :)

Skrevet

-hehe- sant. :gjeiper:

Hadde denne turen vært for et halvt år siden, så hadde jeg sprukket lenge før jeg hadde kommet halvveis. Og jeg klapper meg selv litt på skulderen for at jeg ikke behøvde å rote inne i skogen gående. :)

Skrevet

Yogas treningstips: Forbrenn meir med dårlig retningssans!

:skratte:

Så tøff du er som tør å løpe rundt i skogen i mørket! Tror jeg hadde begynt å grine om jeg hadde løpt meg bort i mørket :sjenert:

Skrevet

Nei, jeg løp i god margin før det ble mørkt. Jeg har prøvd å løpe i skogen i mørket en gang før og det endte med overtråkk, så det prøver jeg å unngå såfremt det er mulig.

Nå drar jeg avgårde noen dager. Ha det godt så lenge og tren gjerne litt for meg óg. ;)

:goodbye:

Skrevet

Hehe, skal bli :ler:

Kos deg masse på høstferie :jepp:

:goodbye:

Skrevet

Å, for en fantastisk tur vi har hatt! :biggrin:

På kveldene: først et fantastisk måltid, deretter hvitvin og champagne i jacuzzien for så å tusle videre inn i badstuen; flere kvelder på rad! Herlige liv.

På dagtid: lange frokoster, nydelige turer og toppturer på fjellet i strålende høstvær med over 20 grader i solen.

:hjerte:

Jeg tror jeg tar meg treningsfri i morgen for å ta igjen litt forefallent husarbeide og bilpleie. Men fra mandag av- da skal det trenes da! :)

Skrevet

Åh så deilig det hørtes ut! :nigo:

Skrevet

Ja, helt fantastisk!

Denne turen har gitt med en god energiboost og ekstra livsglede. :)

Skrevet (endret)

*dobbelpost*

Endret av up!
Skrevet

Det ble jammen en løpetur i dag og gitt:

1) Jogging/Løping

Varighet: 28 min 9.0 s

Treningstype: Tempo

Puls (mi / gj / mx): 0.0 / 187.0 / 192.0

Og; jeg satt ny personlig rekord på runden jeg pleier å løpe- løp over 1 minutt fortere enn forrige pers. :nigo:

I dag føler jeg nesten at jeg er effektiviteten selv. Jeg har fått vansket masse klær, farget håret mitt, bakt brød og løpt. Snakker vi husmor-emne? :lur: Resten av dagen går nok med til avslapping og kos, kjenner jeg meg selv rett..

Skrevet

Oioioioioi, jeg fryder meg! :nigo: Min kjære og jeg har et konkurranseforhold til det meste, men han har hele tiden slått meg på utfordringer som gjelder fysisk aktivitet. Frem til i dag.. Jeg løp runden kjappere enn han, og jeg er så strålende fornøyd. :ler:

Jeg vet om en herremann som sitter nå og er "furt" siden kjæresten hans er (idag) raskere enn han, og han har allerede proklamert at han skal ut på løpetur allerede i morgen igjen, for å finne tilbake til godformen.

Moahahahaha! :nigo:

Skrevet

:lur:

Bra jobba! Og for et husmoremne du er! Imponert! Kommer du og rydder hos meg også? :nigo:

Skrevet

Hvis du stiller med vin og middag kommer jeg gjerne og tar en ryddings. :gjeiper:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...