Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samboeren min fikk et akutt illebefinnende for et par dager siden, og ble kjørt på sykehuset i ambulanse. Av den grunn, naturlig nok, er jeg temmelig sliten og litt utafor, og kommer derfor til å nedprioritere trening en liten stund.

Det skal sies at han er hjemme igjen, og har det bra nå.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, skummelt :(

Godt å høre det er bra med ham nå.

Skrevet

Uff! Godt å høre at han har det bra nå, ta godt vare på deg selv og han :klem:

Skrevet

Takk dere. :klemmer:

Ja, det var ganske så skummelt. Han husker gudskjelov ingenting av det, men situasjonen sitter klistra på netthinnen min. Men hverdagen vil forhåpentligvis gå tilbake til det normale snart, spesielt når han etterhvert får tatt litt flere prøver for å prøve og finne årsaken til dette..

Skrevet

Håper det går bedre med dåkke begge to! Det hørtes skummelt ut... Glad for at det gikk bra og at han er vel heime. :)

Skrevet

O`herlige styrkeøkt!

Oi, så godt er å trene! :fnise:

Idag trente jeg av uviss grunn på mye lavere gjennomsnittspuls, og det var helt fantastisk. Jeg kunne nesten yte mer og hadde mye overskudd under hele økta. Jeg tror kanskje det kommer av at jeg er bedre restituert nå enn på lenge...? Forrige økt var på mandag.

Dagens øvelser: Flies, utfall, hantelroing, nedtrekk, sidehev, lårcurl, dips, rygghev og beinhev.

Nå skal straks min kjære og jeg ut på "oppdagelsesferd" i den lille byen vår. :hjerte:

Skrevet (endret)

Dagens økt: 45 min. rolig "langkjøring" på tredemølla.

Målet var egentlig en time, men det var jeg så veldig kjedelig i dag, så jeg klarte å overbevise meg selv om at det var greit å stoppe 15 min. før planen. :gjeiper:

Endret av yoga
Skrevet

Kor fort er rolig lankjøring for deg? For min del varierer det fra 8km til 10km/timen.

På treningssenteret mitt er det ikkje lov å bruke kardioapparatene meir enn 30 minutter, så eg har alltid ein unnskyldning på lager. ;)

Skrevet

Når jeg har rolig langkjøring så trener jeg etter pulsen, altså ikke høyere treningsintensitet enn 75% av makspuls. Tempo er dermed litt varierende. ;)

På treningssenteret hvor jeg trener har jeg aldri opplevd å måtte stå i kø på kardioapparetne; veldig befriende. :)

Skrevet (endret)

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert denne nå. Grunnen er nok at jeg mangler litt skrivemotivasjon, men jeg er fortsatt en ivrig leser av dere andres dagbøker. :)

Jeg trener med mye mer senka skuldre for tiden (i billedlig forstand ;)), og det tror jeg jeg tjener mye på. Per uke prøver jeg å ha to styrkeøkter og tre kardioøkter. Ved at jeg tillater meg selv å stresse ned mtp. treningene og trener på en måte jeg finner lystbetont, så opplever jeg å ha veldig god progresjon; til og med på styrkeøktene. Jeg tror også kroppen har veldig godt av å få litt lenger tid mellom hver styrkeøkt til å restituere seg. Etter at jeg har gått ned til to økter, trener jeg med en mye lavere snittpuls, selv om jeg yter max, noe som har særs positive ringvirkninger.

Itillegg får jeg stadig nye perser på løpinga, noe jeg gleder meg over så lenge det varer, for jeg venter at det kommer en periode med stagnasjon veldig snart.

Jeg håper alle dere her inne har det bra...

Endret av yoga
Skrevet

Så deilig at du har funnet en måte å trene på som passer perfekt for deg om dagen! :) Det virker stille i hele treningsforumet nå syns jeg, forhåpentligvis kommer flere sterkere tilbake utover høsten :trene:

Skrevet

:nigo:

På 3 uker og 2 dager har jeg forbedret løpetiden på 5 km`ern med 16,7 %!! Veldig veldig fornøyd med det!

Skulle løpe min første 10 km.her om dagen, men måtte fint snu da jeg klarte å vrikke foten i skogen etter mørkets frembrudd. Fy, så surt..! Men hevelsen gikk gudskjelov ganske kjapt ned etter at jeg kom hjem.

I morgen håper jeg at jeg får til en styrkeøkt igjen.

Jeg har jo bestemt meg for å løpe Sentrumsløpet neste år; er det flere av dere som skal det?

:)

Skrevet

Skal nok ikkje det, litt for langt å reisa (sier eg som skal til Berlin for å springa). Men kan heia :duskedame:

Er sentrumsløpet 10 km?

Skrevet

Hehe- åååh, gleder meg til jeg er der at jeg kan begynne å springe stygglangt i Berlin.. ;) Men heiing mottas med takk.

Ja, Sentrumsløpet er 10 km. :)

Skrevet

:goodbye:

Å, så inmari kjedelig å vrikke foten! Løpetur i skogen etter mørkets frembrudd hørtes utrolig deilig ut :) Så tøff du er! :jepp:

Skrevet

Deilig og dumdristig. ;)

Heretter skal jeg prøve å løpe ute på dagtid mens det fortsatt er lyst, også har jeg stor ambisjoner om å oppdrive en god lysløype her i nærheten. :)

Skrevet

Tidligere skrev jeg at jeg skulle avvente intervaltrening en stund, til jeg fikk en bedre grunnplattform av utholdenhet. Nå føler jeg at denne begynner å komme seg, så i dag løp jeg min første ordentlig 4x4 intervall. Fy, så vondt!!

På det nest siste draget var jeg sikker på at jeg ikke kom til å klare og fullføre, men det gjorde jeg jammen meg, og jeg er særs fornøyd med det. Jeg løp ikke enormt mange km/t, men jeg synes det er en start jeg kan være fornøy med. :)

I kveld blir det taco, snop og tv. Livet er herlig! :nigo:

Skrevet (endret)

Yogas` utholdenhetsprosjekt krever sin tålmodighet!! :kjefte:

Altså egentig skal jeg ikke klage, men jeg leser om disse menneskene som har gått fra latsabb til maratonløper på et halvt år, og det er ikke jeg engang i nærheten av å klare.. Og jeg vil også løpe fort og lenge på en lavere puls.. helst i går..

Pga. en særs hektisk hverdag for tiden har jeg hatt en halv uke uten trening. Jeg hadde en god og vond kardio- og styrkeøkt i stad. Hadde litt vondt i halsen da jeg begynte, og da jeg kom hjem hadde jeg enda mer vondt, samt vondt for å svelge, en verkende kropp og hode og litt feber. Kanskje ikke verdens lureste treningsøkt og begi seg utpå. :riste:

Resten av kvelden skal jeg tilbringe under teppet med en varm kopp te i godstolen i stua, og krysse fingrene for at jeg ikke blir ordentlig syk.

Endret av yoga
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...