yoga Skrevet 9. august 2010 Forfatter #341 Skrevet 9. august 2010 Jeg er igang igjen! JIPPI!! Feels good! Selv om økta i dag var mye preget av at jeg hadde ett lenger opphold enn jeg ønsket, føltes det veldig godt. Ble fullkroppsprogram idag siden det ikke blir trening imorgen.
yoga Skrevet 11. august 2010 Forfatter #342 Skrevet 11. august 2010 I dag har jeg hatt en økt på overkropp med doble øvelser, samt 30 min. på tredemølla etterpå. Styrkeøkta bestod av disse øvelsene: -Skråbenk -Crossover -En hånds hantelroing -Sittende roing i apparat -Chins -Sidehev -Triceps nedpress -Skulderhev -Dips -Biceps På de siste øvelsene var musklene mine så kjørt at jeg ikke fikk fullført settene. *auauau* (men herlig lell) Nå tror jeg jeg har lagt meg en plan for høsten. 5 økter i uka hvorav 3 kardioøkter og 3 styrkeøkter. Den ene kardioøkta setter jeg til etter den ene styrkeøkta. Når det gjelder styrken har jeg lyst til å fortsette med helkroppsprogram, men lage meg to ulike programmer som jeg varierer mellom. Dag1: A, Dag2: B, Dag3: A, Dag1: B etc etc. Så nå gjenstår det bare å få satt opp programmene. Innspill mottas med takk.
madam_mim Skrevet 11. august 2010 #343 Skrevet 11. august 2010 HURRA for å komma i gang! Har sjøl begynt å dela kroppen på over og underkropp, synes det funker fint- likar enkle løysningar! Om det egentlig er spesielt lurt å dela opp kroppen veit eg ikkje. Den er jo meint å fungera sammen Men på denna måten får eg trent styrke to dagar etter kvarandre, så ein dag pause og deretter styrke igjen. Synes sjøl kroppen får restituert seg fint på denna måten. Men det var kanskje øvelsar du ville ha innspill på?
madam_mim Skrevet 11. august 2010 #344 Skrevet 11. august 2010 Ser no at du sa du ville fortsetta med heilkropp...litt rask i lesinga der..
yoga Skrevet 11. august 2010 Forfatter #345 Skrevet 11. august 2010 Hei madam_mim. I en periode på to uker nå har jeg valgt å kjøre et 2-splittsprogram for å kunne, som du sier, trene to styrke dager etter hverandre. Men det optimale ville vært å få til 4 styrkeøkter i uka med det, og det får ikek jeg til nå i høst, dessverre. Så etter 2 splitts-perioden min er omme går jeg igjen over til 3 styrkeøkter og 3 kardioøkter som skrevet over.
yoga Skrevet 12. august 2010 Forfatter #346 Skrevet 12. august 2010 Dagens underkropps-økt; -Knebøy -Lår curl-sittende -Bulgarske utfall -Rygghev- rette og på siden -Mage Jeg er langt ifra tilbake der jeg var før jeg begynte ferien, og ligger godt under i antall kg. på nesten alle øvelser sammenliknet med da jeg avsluttet forrige 10 reps periode. Ikke bra...! I morgen er det jogging i det fri som står for tur.
Pasjonsblomst Skrevet 12. august 2010 #347 Skrevet 12. august 2010 Så var det på an igjen...! Men da er det bare å stå på Yoga, så du kommer opp dit du var før ferien. Du vil vel slå deg selv? Du vet du kan! Så flink du er med set og splitter osv osv... orker ikke å trene så fast jeg, jeg må liksom bare ta det som det kommer.
yoga Skrevet 13. august 2010 Forfatter #348 Skrevet 13. august 2010 Hei Aurelia Oh yeah, jeg skal slå med selv ned i bøtta..eller hva det nå heter.. Jeg vet ikke om jeg er så flink, men synes det er veldig godt og greit å ha en plan å forholde seg til. På den måten blir kroppen vant til øvelsen og den ekstra belastningen, samtidig er det veldig lett å få fulgt med på om jeg nettopp får "slått meg selv".
yoga Skrevet 13. august 2010 Forfatter #349 Skrevet 13. august 2010 Dagens økt: 1 time på sykkel-inne. Imorgen kan jeg ta en treningsfri-dag hvis jeg har behov for det, har jeg bestemt. Ellers blir det ny runde med styrke-overkropp.
Kónguló Skrevet 13. august 2010 #350 Skrevet 13. august 2010 Så godt å være igang igjen! Skal bli moro å følge med utover høsten, og heie hverandre frem til å bli sterke og fit og raske og alt det der!
yoga Skrevet 15. august 2010 Forfatter #351 Skrevet 15. august 2010 Jeg tok en test om hvilken Fitness-profil jeg tilhører på iform.nu. Resultatet traff overraskende bra (for engangs skyld), så jeg fikk lyst til å poste det her: "Trekker" - uavhengig og disiplinert Teknikk skremmer ikke trekkeren - heller ikke hardt og monotont arbeid. Du er dessuten uavhengig og stiller store krav til deg selv. Personlighet: Du er pålitelig og innsiktsfull. Logisk og detaljorientert som du er, føler du deg best tilpass i et velstrukturert arbeidsmiljø der du alltid gjør en optimal innsats. Fitness: Trekkeren foretrekker heller den friheten det gir å trene alene enn det sosiale samværet som følger med lagidretten. Du har stor selvdisiplin og krever mange timers trening av deg selv. For å komme i god form bør du kjøre lange sykkelturer, gjerne oppover. Hvis du vil trene styrke, krever det faste programmer, f.eks. i kroppsbygging. Da kan du hele tiden følge utviklingen din, de fremskrittene og resultatene du presterer. Med hensyn til smidighet/bevegelighet, vil hjemmeøvelser passe deg best. Peak: Trekkere er virkelig nattugler og har derfor også deres energihøydepunkt om kvelden. Du kan like godt la være med å prøve å komme opp om morgenen for å løpe. Legg heller opp til å trene om kvelden, gjerne sent - når treningsstudioene er mindre overfylte. Treningsmuligheter KONDISJON: Karate, landeveissykling, langdistanseløping, svømming, ski/rulleski STYRKE: Vekttrening i studio eller hjemme SMIDIGHET: Tøyningsøvelser, yoga, pilates - som kan gjøres på stuegulvet
yoga Skrevet 15. august 2010 Forfatter #352 Skrevet 15. august 2010 (endret) Dagens økt: helkropp-styrkeøkt. Feels good! Edit: jeg har forresten sluttet (ihvertfall for en stund) å poste loggingene mine. Føler jeg ikke har noe spesielt gode resultater å vise til nå, så da ville jeg bare postet med en flau ettersmak, noe jeg ikke føler meg veldig vel med... Endret 15. august 2010 av yoga
Klips Skrevet 16. august 2010 #353 Skrevet 16. august 2010 Legger til, du har visst ramlet ut pga min manglende evne til å si fra at jeg er her. For jeg har jo i hvert fall lest her mange ganger før
yoga Skrevet 17. august 2010 Forfatter #356 Skrevet 17. august 2010 To dager på rad nå har jeg trent utholdenhet. Kardiotrening er jo ikke det morsomste jeg vet om, men når jeg merker at jeg kan løpe litt fortere, og litt lenger for hver gang, er det helt herlig! Da jeg begynte å trene med pulsklokke så jeg at jeg har en temmelig høy treningspuls, så den skal jeg få ned. Så nå er planen å ha to rolige langkjøringer i uka, samt en hurtig langkjøring... Såklart ved siden av styrkeøktene..
Pasjonsblomst Skrevet 17. august 2010 #357 Skrevet 17. august 2010 Tok den fitness-testen jeg også, med samme resultat. Det stemte veldig bra for meg også
madam_mim Skrevet 17. august 2010 #358 Skrevet 17. august 2010 Gratulerer med bedre løperesultater. Har hatt samme greia i sommar- ned i styrke men stadig bedre på utholdenhet. Må vera alle fjellturane...
yoga Skrevet 17. august 2010 Forfatter #359 Skrevet 17. august 2010 Takk! Ja, jeg legger også "skylden" på fjellturene. Veldig fornøyd med det i forhold til utholdenheten, litt mindre fornøyd når det kommer til nedgang i styrken.
yoga Skrevet 18. august 2010 Forfatter #360 Skrevet 18. august 2010 Dagens styrkeøkt så sånn ut: Oppvarming, så; Knebøy, skråbenk, en hånds hantelroing, bulgarske utfall, nedtrekk, sidehev, triceps nedpress og mage. Alt i alt en god økt! Jeg har fullstendig stagnert på skråbenk, så tror jeg skal finne en alternativ øvelse jeg kan kjøre istedet noen uker, for å se om det kan bidra til å løsne opp. Benkpress med stang er utelukka uten spotter, men kanskje benkpress med hantler gjør samme nytta....?
Fremhevede innlegg