Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Takk, madam_mim. Ja, du har nok rett, det må nok til en liten mental omstilling etter en sånn type tur. Men jeg kom meg avgårde og fikk trent i dag. :)

Dagens økt:

1) Sykling

Varighet: 10 min

Distanse: 0.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 4650.0 kg

Skråbenk

6.0kg x 10.0

10.0kg x 6.0

10.0kg x 6.0

11.0kg x 6.0

Knebøy

25.0kg x 6.0

42.5kg x 6.0

45.0kg x 6.0

45.0kg x 6.0

Roing sittende (Maskin)

17.5kg x 6.0

25.0kg x 6.0

25.0kg x 6.0

27.5kg x 6.0

Chins (apparat)

45.0kg x 6.0

35.0kg x 6.0

35.0kg x 6.0

30.0kg x 2.0

Lår curl sittende (bakside lår)

35.0kg x 6.0

47.5kg x 6.0

50.0kg x 6.0

50.0kg x 6.0

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 6.0

9.0kg x 6.0

9.0kg x 6.0

10.0kg x 6.0

Triceps nedpress

12.5kg x 6.0

17.5kg x 6.0

17.5kg x 6.0

17.5kg x 6.0

+ mage

Jeg begynner å bli ganske lei Sittende roing (maskin), er det noen som har tips om hva jeg evt. kan bytte ut den øvelsen med?

Nå; ut i sola i hagen med godt lesestoff.. :sol:

Edit: skriveleif

Endret av yoga
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens økt:

Jogging- 33 min- 4x4 intervall på tredemølla.

Kondis og utholdenhet here I come. :enig:

Skrevet

Må ikke glemme litt kondis også, nei.. Hvordan er formen din om dagen?

Skrevet

Nei, det er vel det jeg også har funnet ut.. hehe..

Formen min? Tenker du på den generelle formen eller treningsformen?

Men sånn generelt er formen min bra. Hverken rygg eller skulder klager, så da klager ikke jeg heller. ;)

Skrevet

enig, det er såååå deilig å være god i skuldre/nakke/rygg når man har slitt tidligere med det. En ren blessing!

Ok formen din er god, hva da med treningsformen? Stigende håper jeg? :)

Skrevet

Ja, det er helt nydelig.

Joda, treningsformen er ok. Det er nok håp. ;)Erfarer å ha en jevn progresjon, og noe annet kan jeg vel ikke forvente. hehe. Men tanke på at jeg nesten begynte fra scratch for litt over ett år siden når det gjelder muskler, styrke og kondis må jeg si meg fornøyd. Men ting tar tid, og jer er ofte en utålmodig sjel. :gjeiper:

Skrevet

Sittande roing kan byttast ut med foroverbøyd stangroing eller ettarms hantelroing. Trur eg :)

Slit mye med nakke og skuldre sjøl (ingen skade bare generelt kranglete kroppsdelar). Ka gjør du for å unngå skader/vondt her under trening? Noen øvelsar du bruker, eller bevisst unngår?

Skrevet

Vurderer stangroing, men er redd det kan gå litt utover korsryggen?

Når det gjelder skulderen min unngår jeg bevisst romaskinen og itillegg har jeg funnet ut at benkpress er en øvelse jeg må være forsiktig med. Tar ikke den øvelsen uten en spotter som kan løfte av stanga for meg. Merker skulderen protesterer i det momentet jeg løfter stanga av stativet. Er også litt obs med tanke på franskpress, men den øvelsen unngår jeg ikke, men stopper å ta den med en gang jeg kjenner noe til skulderen.

Ang. korsryggen så tar jeg ikke markløft, det er helt fy fy. Og er enormt obs på at jeg bruker riktig teknikk i knebøy og rygghev.

(dette ble jammen en lang utgreiing :fnise:)

Ha en flott dag. :blomst:

Skrevet

I dag fikk jeg ENDELIG kjøpt meg nye løpesko. Jippi! Nå skal det løpes.. :danser:

Skrevet

Takk for tips. Har og merka litt murring under benkpressen. Sjøl unngår eg dips.

Kos deg med/i skoa!

Skrevet

Mylog har slått seg vrang, så jeg logger manualt her istedet.

Dagens økt:

10 min. oppvarming på sykkel.

Skråbenk: 7 kg 10 rep + 10kg+11+11 6 rep

Knebøy: 30kg+45+45+45 6 rep

Sittende roing (maskin) 20kg+27,5+27,5+27,5 6 rep

Supersett Chins Bw x 3 6 rep

Dips Bw x 3 6 rep (A. assisterte meg på begge øvelsene)

Lår curl sittende 40kg+50+50+50 6 rep

Sidehev 3kg+4+5+5 6 rep

Mage - planken 2x45 sek og benhev 2x10 rep

Endelig fikk A. og jeg tatt en økt sammen igjen, og det var skjønt. Greit å få hans tilbakemeldinger og ikke minst hans hjelp på chins og dips. I morgen skal jeg innvie de nye løpeskoene mine; gleder meg! :nigo:

I kveld er det fotballkamp, øl og potetgull som står på planen.

Livet er fortsatt veldig herlig! :biggrin:

Skrevet

Så koslig det er å lese her, så fint at du har det bra om dagen :strix:

Skrevet

Så hyggelig tilbakemelding å få - takk; Shamim. :helen:

En riktig god kveld ønskes deg..

Skrevet

Nå har jeg innviet mine nye løpsko; herlig med stor H!! :D

Siden jeg har hatt så elendig demping på de gamle joggeskoa mine, har det ikke blitt noe løping ute i år, før nå.. Begynte relativt rolig med sammenhengende jogging i overkant av 20 min, deretter rask gåing og jogging omhverandre. Var ute i 55 min.

Har funnet en grei løype som jeg skal bruke i begynnelsen nå. Vet ikke hvor lang den løypa er, men det skal jeg prøve å finne ut.

I morgen blir det enten en hviledag eller en strykeøkt. :trene:

Ha en flott dag! :blomst:

Skrevet

Dagens økt:

1) Sykling

2) Vekttrening

Totalt løftet: 2515.0 kg

Dype knebøy

20.0kg x 6.0

30.0kg x 6.0

30.0kg x 6.0

30.0kg x 6.0

Skråbenk

7.0kg x 10.0

11.0kg x 6.0

11.0kg x 6.0

11.0kg x 5.0

Bulgarske utfall

7.0kg x 6.0

7.0kg x 6.0

Enhånds manual roing

7.0kg x 6.0

9.0kg x 6.0

10.0kg x 6.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

25.0kg x 6.0

35.0kg x 6.0

35.0kg x 6.0

35.0kg x 6.0

Sidehev (To armer om gangen)

4.0kg x 6.0

5.0kg x 6.0

5.0kg x 6.0

5.0kg x 6.0

Bicepscurl sittende

8.0kg x 6.0

9.0kg x 5.0

+ mage

I dag prøvde jeg meg på to helt nye øvelser (for meg): dype knebøy og enhånds hantel-roing. Jeg tror jeg liker dem og bytter de ut med ordinær knebøy og sittende roing for en periode.

Forrige økt ble venstre triceps vond, og dte ble den i dag også, så lurer på om jeg skal legge meg på 70-80% på øvelser som inkluderer den muskelen for en periode.

Har mer lyst til å gå ned i belastning enn å ta treningspause for overkroppen. Hmmm...

Ha en fin helg, det vet jeg jeg skal! :sol:

Skrevet

I dag:

1) Jogging

Varighet: 30 min

Treningstype: Langkjøring

Det var alleredr lettere å løpe i dag enn forrige gang, og da blir jeg så glad! :strix:

Jeg har ikke funnet ut hvor lang løypa er, så skal nok finne meg et løypealternativ hvor jeg vet hvor langt jeg løper.

Skrevet

Bra jobba, Yoga! Ganske ny på løping du også? Synes løping er tuuuungt.. men da er det bra med gode sko iallfall, så får vi satse på at formen stiger!

Skrevet

Takk takk. :)

Ja, jeg er veldig fersk på løping. Tror jeg kommer til å ha større problemer med å opprettholde motivasjonen der, enn når det gjelder styrketrening. Men; klarer jeg det blir nok resultatet veldig bra! ;)

Har erfart at det er myye tyngre å løpe på asfalt enn ulendt terreng, så skal holde meg til det sistnevnte foreløpig, ihvertfall.

Skrevet

Dagens økt:

1) Sykling b]

2) Vekttrening

Totalt løftet: 3189.0 kg

Skråbenk

6.0kg x 10.0

10.0kg x 6.0

11.0kg x 6.0

11.0kg x 6.0

Enhånds manual roing

9.0kg x 6.0

11.0kg x 6.0

11.0kg x 6.0

12.0kg x 6.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

30.0kg x 6.0

35.0kg x 6.0

35.0kg x 6.0

35.0kg x 6.0

Roing sittende (Maskin)

22.5kg x 6.0

27.5kg x 6.0

27.5kg x 6.0

30.0kg x 6.0

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 6.0

8.0kg x 6.0

8.0kg x 6.0

9.0kg x 6.0

Sidehev (To armer om gangen)

4.0kg x 6.0

4.0kg x 6.0

5.0kg x 6.0

Bicepscurl sittende

8.0kg x 6.0

8.0kg x 6.0

8.0kg x 6.0

Triceps nedpress

12.5kg x 6.0

17.5kg x 6.0

20.0kg x 6.0

+mage

I dag hadde jeg en overkroppsøkt, og i morgen blir det underkropp samt en runde med jogging etter økta hvis jeg fortsatt har lårene i behold. :fnise:

Reiser avgårde igjen på torsdag, så da blir det en liten pause i styrketrening igjen. Jeg skulle jo egentlig ligge på 80% i dag pga vond triceps, men det gjorde jeg da ikke. Ikke fordi det gjorde mindre vondt, men jeg ble nok litt revet med. Sånn kan det gå, men nå blir det en pause for det muskelområde i nesten en uke.

A. var også med i dag, så han spotta meg i to sett med benkpress. Jeg var helt ute av rutine, så det gikk ikke veldig bra. Når jeg skal tilbake til den øvelsen etter sommeren må jeg finne på noe lurt, tror jeg. :sjenert:

Skrevet

HeiYoga! Eg skal ut og springa snart, og fekk masse motivasjon av å lesa her! :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...