Gå til innhold

Yogas` treningsglede

yoga

Anbefalte innlegg

Dagens økt:

1) Sykling

Varighet: 10 min

Distanse: 0.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 4375.0 kg

Knebøy

37.5kg x 10.0

37.5kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Skråbenk

5.0kg x 12.0

9.0kg x 10.0

9.0kg x 10.0

10.0kg x 9.0

Bulgarske utfall

8.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Roing sittende (Maskin)

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

25.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

35.0kg x 6.0

Arnoldpress (skulderpress)

8.0kg x 10.0

8.0kg x 10.0

8.0kg x 10.0

Triceps nedpress

12.5kg x 10.0

15.0kg x 10.0

15.0kg x 10.0

+ mage

3) Jogging

Varighet:

Treningstype: Intervall

Løype: Tredemølle

Kroppen føltes grusom tung til å begynne, men det komme seg etterhvert. Summasumarum; en god økt!

I kveld skal jeg på festligheter med mye godt i glasset, og i morgen har jeg lyst til å føle på kroppen at jeg har feiret, så jeg drøyer neste styrkeøkt til mandag. Tar en cardioøkt på søndag, og ellers etter å ha lest noen tips her inne skal jeg passe på å tilføre kroppen masse vann slik at kroppen kan få restituert seg greit etter inntak av masse små herlige alkohyler. ;)

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye alkosnakk på KG for tida... Eg sitter sjøl og bøtter innpå vatn etter gårsdagens moro, det hjelper. Føler meg heilt fin, eller nesten i alle fall. Eg synst og at pitelitt trening hjelper dagen derpå, men bare lett kardio.

Kos deg i kveld!! :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg feira i går, ja- det merkes!

Var en veldig fin og morsom kveld, men jeg klarte på et mystisk vis og snuble, noe som har resultert i at jeg ikke klarer å trå på beinet mitt pga smerter. Og jo mer edru jeg har blitt, jo vondere har beinet blitt. Skal se det an et par timer, og har det ikke blitt noe bedre innen da, skal jeg ta meg en tur på legevakta.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte med tur på legevakta og røntgen. Gudskjelov ikke noe brudd, men det går ikke an å belaste foten, så nå hopper jeg rundt på krykker.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Godt du kom deg avgårde! :) Hvor lenge må du bruke krykkene, ca tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Godt du kom deg avgårde! :) Hvor lenge må du bruke krykkene, ca tror du?

Det vet jeg ikke. Jeg hørte med legen om hvor lenge en slik skade pleier å sitte i, og ho mente det kunne variere fra 2-3 dager til mye lengre. Så jeg får bare være tålmodig..

Jeg kan begynne å belaste den inntil smertegrense fra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffameg! Håper du ikkje har så vondt og at det går fort over. Bra at du gikk til legen.

God bedring!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg! Håper du ikkje har så vondt og at det går fort over. Bra at du gikk til legen.

God bedring!

:)

:hug:

Takk skal dere ha. :)

Foten er gudskjelov noe bedre allerede. Idag kan jeg belaste foten noe, og det kunne jeg ikke i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thx thx. Foten er noe bedre også idag, men bruker krykker når jeg er ute..

Og hva gir dere meg; nå har jeg blitt forkjøla i tillegg! Begynner å lure på om verden/høyere makter eller andre ikke liker at jeg allerede har tatt ferie. :kjefte: På den annen side; kanskje greit å bli ferdig med alt sånt, hvis det vil si at jeg slipper unna resten av ferien.

(dagens sutreinnlegg fra Yoga :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Icere! :)

Med egendefinert melodi: "Jeg har trent igjen, jeg har trent igjen, jeg har treeent igjeeen." :lol:

Jeg fikk litt rare blikk da jeg haltet rundt på senteret med bandasjo på foten og en ekstra rød nese. Men det gjør ingenting for "jeg har treeent igjeeen."

I dag kjørte jeg kun overkropp og mage, og planen er å gjøre det samme på fredag, også håper jeg at jeg er tilbake til fullkropp på mandag. *krysser fingrene*

Skal sette meg ned etterhvert å lage en treningsplan for sommeren, siden jeg kommer til å være litt frem og tilbake, men håper å få til 2 styrkeøkter og 2 kondisøkter i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATTIS! Synes du er tøff som ikkje bryr deg om rare blikk. Spørst om eg hadde turt... :)

og snart er du i full gangigjen. Håper du blir kjapt frisk! Krysser fingrane eg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Jeg syns også du var tøff som gikk selv om du kanskje fikk litt rare blikk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS! Synes du er tøff som ikkje bryr deg om rare blikk. Spørst om eg hadde turt... :)

og snart er du i full gangigjen. Håper du blir kjapt frisk! Krysser fingrane eg og.

God bedring! Jeg syns også du var tøff som gikk selv om du kanskje fikk litt rare blikk! ;)

Takk takk til dere begge! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens økt:

1) Sykling

2) Vekttrening

Varighet: 50 min

Totalt løftet: 6125.0 kg

Skråbenk

6.0kg x 10.0

9.0kg x 10.0

10.0kg x 10.0

10.0kg x 8.0

Roing sittende (Maskin)

25.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

35.0kg x 5.0

Lår curl sittende (bakside lår)

45.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

47.5kg x 10.0

Lår extension/press

45.0kg x 10.0

47.5kg x 10.0

50.0kg x 10.0

Arnoldpress (skulderpress)

8.0kg x 10.0

8.0kg x 10.0

8.0kg x 10.0

Bicepscurl sittende

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Triceps nedpress

15.0kg x 10.0

15.0kg x 10.0

15.0kg x 10.0

+ mage

Ha en flott helg alle sammen, det skal jeg ha! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No blei eg inspirert- eg og vil treeeeeena!

Håper du er i full vigør igjen på mandag og får din etterlengtede beinøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

1) Sykling

2) Vekttrening

Varighet: 30 min

Totalt løftet: 3460.0 kg

Knebøy

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Utfall

16.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Lår curl sittende (bakside lår)

45.0kg x 10.0

47.5kg x 10.0

47.5kg x 10.0

Supersett

Rygghev

10.0kg x 10.0

10.0kg x 10.0

10.0kg x 10.0

Rygghev på siden (venstre/høyre)

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Supersett:

Nordic Hamstring

0.0kg x 8.0

0.0kg x 8.0

Hofteabductor

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

3) Jogging

Varighet: 21 min

Treningstype: Intervall

Løype: Tredemølle

En herlig økt, og godt å kunne bruke foten på trening igjen! :nigo:

Når det gjelder kardio-biten kenner jeg at jeg virkelig har en jobb å gjøre! Bør det holde med kardio 2 ganger i uken, eller bør jeg prøve å få det til 3 ganger i uken? Har veldig lyst til å få opprettholdt styrketreningen ved siden av, og tror kanskje 6 treningsøkter i uken blir litt i meste laget.

Noen synspunkter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint an å kjøra kardio etter styrketreninga, f.eks. intervallar eller noe ikkje alt for heftig, gå i bakkar er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...