Gjest minou Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Vet ikke om jeg er på riktig underforum nå, men jeg prøver... Jeg har akkurat fått vite at kjæresten min har ADD (altså ADHD uten hyperaktivitet) og lurer på om det er mulig å hjelpe ham på andre måter enn med medisiner? Det jeg tenker på er ting som: -Han har problemer med å konsentrere seg om én ting av gangen. Hvis han for eksempel skal jobbe med en konkret arbeidsoppgave, begynner han å gjøre andre ting innimellom, og han finner stadig nye ting som må gjøres. Skal han jobbe med noe på PC'en på jobben, kan det gå 2-3 minutter før han begynner på andre ting. Da begynner han å sjekke mail, lese nettavis, surfe litt på nettet etc. Hvis han skal fikse noe, eller bare gjøre en "enkel" oppgave, og ikke får det til på første forsøk, blir han helt stresset og bare gir opp og begynner på noe annet. En gang skulle han for eksempel finne et nytt laken til sengen. Han så gjennom skapet i ett par sekunder, løftet litt på dynetrekk ol, før han bare ga opp og satte på en vask med klær istedenfor. Jeg gikk selv bort til skapet og det første jeg ser når jeg åpner det, er et laken.... Slik det virker for meg, blir han så stresset av tanken på å begynne på en oppgave at han rett og slett ikke klarer å begynne. Det er akkurat som om han har gitt opp før han har prøvd. Før jeg fikk vite at han har ADD, ble jeg litt irritert når ting som dette skjedde. Tenkte det bare var latskap eller lite voksen oppførsel fra hans side når han ikke tok ansvar for å fullføre tingene han selv hadde bestemt seg for å gjøre. Men nå skjønner jeg jo at han ikke gjør det med vilje. Er det noen som selv har ADD eller kjenner noen som har det, som vet hvordan jeg bør forholde meg til slike situasjoner? Hvordan kan jeg hjelpe ham til å gjennomføre eller ta fatt på nye arbeidsoppgaver? Kan ikke helt se for meg at å stå over ham og tvinge ham til å gjennomføre vil få noen gode resultater... Hjelper vel også lite om jeg bare blir sur og irritert... -En annen ting er at han er veldig impulsiv. Han kan legge planer, men disse glemmer han på en måte at han har. Dette blir jo ganske slitsomt for meg når jeg tror vi har en avtale, men så viser det seg at han plutselig har bestemt seg for å gjøre noe annet. Så jeg har etterhvert lært meg at selv om han foreslår om morgenen at vi skal gå på kino på kvelden, så er det en stor sjanse for at han ringer en time før kinoen begynner og sier at han er ute og spiser med en kompis. Men selv om jeg vet at det er sånn, er det veldig vanskelig å ikke bli sint på ham, siden dette skjer gang på gang. Og som oftest ender jeg da opp med å sitte hjemme alene den kvelden fordi jeg ikke har gjort andre avtaler nettopp fordi jeg "kanskje" skulle på kino med kjæresten... Er det rett av meg å kjefte på ham for slike ting? Føler på en måte at det ikke er særlig bra for meg selv å hele tiden måtte undertrykke mine egne følelser, fordi han ikke kan noe for at han gjør som han gjør. -Han har også veldig liten impulskontroll når det gjelder penger. Går vi forbi en butikk der de selger Lotto får han helt plutselig for seg at nå skal vi tippe Lotto, selv om han ett par minutter tidligere har klaget på at han bruker for mye penger på unødvendige ting. Det hjelper ikke at jeg minner ham på hva han nettopp sa, eller at jeg prøver å snakke ham fra det. Det er akkurat som om han blokkerer all annen informasjon som måtte komme utenfra idet han har bestemt seg for å spille Lotto. Da er det på en måte kun én ting som står i hodet på ham, og det er å få kjøpt seg den kupongen. Er dette vanlig for folk med ADD? Hva kan jeg gjøre for å nå inn til ham når han har sånne øyeblikk? Beklager at det ble litt langt dette her, men jeg håper at noen kan svare meg på disse spørsmålene. Jeg vil veldig gjerne hjelpe kjæresten min, jeg ser jo at han sliter av og til på grunn av disse tingene Jeg blir veldig takknemlig for alle råd eller innspill!
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 dette var litt mye og lese.men vet om enkelte som bruker ritalin sjøl om de bare har add.hør om det er no mulighet for det.jeg har adhd og kan være slitsomt med urloghet og søvnproblemer ikke minst. veninne mi har add og bruker ritalin.hjelper en god del.
Gjest minou Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 dette var litt mye og lese.men vet om enkelte som bruker ritalin sjøl om de bare har add.hør om det er no mulighet for det.jeg har adhd og kan være slitsomt med urloghet og søvnproblemer ikke minst. veninne mi har add og bruker ritalin.hjelper en god del. Takk for svar Jeg tenkte helst på måter jeg kan hjelpe ham på utenom medisin. Jeg vet faktisk ikke om han allerede tar medisiner for det, det må jeg spørre ham om. Hvis ikke skal jeg foreslå ritalin. Når jeg tenker meg om så klager han faktisk over søvnproblemer ganske ofte, men jeg ante faktisk ikke at det hadde noe med ADD å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Jeg kjenner meg igjen i noe av det du skriver her. Men jeg er veldig påpasselig med at ting ikke skal gå utover andre... Er forsiktig med å si til sambo at i dag skal jeg vaske klær, i dag skal jeg støvsuge, i dag kan jeg lage mat til oss osv, for det kan hende at jeg etterhvert ikke får gjort det jeg har planlagt. Jeg takler ikke at rutiner og avtaler brytes selv, sikkert derfor jeg er så bevisst på det. Avtaler holder jeg. Før svarte jeg impulsivt, men nå har jeg lært å tenke meg om før jeg svarer. Vil jeg egentlig bli med på kafè nå, har jeg noen avtaler fra før osv? Jeg har en syvende sans/dagbok som jeg skriver opp alle avtaler i, og hvor jeg skriver hva som skal gjøres i løpet av en periode. Uten den hadde det ikke blitt noe av noe. Det kan være lurt at han har? Veldig konkrete lister er lurt: - Gå ut med søpla og hente posten. - Sette på en maskin med klær. - Gjøre skolearbeid. - Skifte på senga. - Sette på tørketrommel. - Lage middag (lag gjerne 14 dagersmenyer, så det ikke blir stressende og en grandis bare slenges i ovnen ofte) - Rydde og vaske opp etter middagen. - Brette klær og legge de i skapet. osv... Det er overveldende når jeg har mange oppgaver samtidig. Ta ut av oppvaskmaskinen, svare på mail, gjøre skolearbeid, hente posten... Jeg lurer på hva jeg bør prioritere og ender opp med å bare sitte og se på tv eller surfe på dataen. Der kommer lister godt med! Det er ingen vits i å bli sur og irritert, da blir dere begge det. Kanskje foreslå at dere gjør noe samtidig... Du vasker kjøkkenet mens han vasker badet. Du skifter på senga mens han lager middag. Hvis sambo setter igang med husarbeid, så føler jeg at jeg også må. Eller må ikke, men jeg vil bidra jeg og. Etterpå har dere begge vært flinke og kan kose dere med en film sammen. Er det noen oppgaver han får til lettere enn andre? Kanskje du alltid kan skifte på senga, mens han alltid tørker støv på stua f.eks?
Gjest minou Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 (endret) Takk for konkrete tips! Det med lister høres ut som en veldig god idé. Jeg er selv en innbitt listeskriver (elsker å skrive lister over ting jeg skal gjøre eller har lyst til å gjøre ), så jeg får kanskje prøve å konvertere ham over til min "listeskrivende verden". Lager du forresten listene dine over arbeidsoppgaver selv eller får du hjelp av samboeren din? Når det gjelder det med at ting blir litt overveldende når du vet at du har mye å gjøre, så lurer jeg litt på om det ikke er like overveldende å se den lange listen over ting som må gjøres? Eller kommer heller følelsen av overveldelse fordi man har en masse tanker om hva som må gjøres som bare surrer rundt i hodet uten at man klarer å "sortere" dem for å se hva som bør gjøres først? Og at det er derfor det kan være bra med lister, for å se det svart på hvitt i hvilken rekkefølge man bør gjøre det? Nå er ikke vi samboere enda(er i et avstandsforhold), men greit med tips til den tid forhåpentligvis kommer Når jeg er på besøk hos han, kan han plutselig finne på å be meg om å se på TV eller slappe av for nå skal han rydde huset, og et par minutter etterpå er han helt stresset og litt småirritert fordi han har alfor mye å gjøre og da gir han opp. Når det er sagt, så hjelper jeg selvfølgelig til med oppvask, middag og andre ting som jeg føler er naturlig å hjelpe til med når man er på litt lengre besøk hos noen, men føler ikke at jeg kan blande meg opp i storrengjøringen av hele leiligheten siden jeg ikke bor der fast selv. Han nevnte litt fleipete en gang noe om å gå til psykolog. Kanskje det kunne ha vært en idé, med tanke på å få hjelp til hvordan man kan sortere tankene sine? Endret 24. januar 2010 av minou
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 cogmed.com har dokumentert effekt i flere studier i forhold til adhd. Ved å trene arbeidsminnet så blir de bedre istand til å håndtere den overdrevne impulsstrømmen. OM det er mulig for ham å gjøre noen form for yoga, avspenningsøvelser, qigong, tai chi, meditasjon, pusteøvelser eller noe som i det landskapet så er det ideelt og en måte han virkelig kan trene seg ut av mye av problemene skritt for skritt. Det er faktisk en god del folk med adhd som får til å gjøre slike ting og får stort utbytte av det. Googler det finner du masse om det. Det er også mange slike ting som har et tempo som fungerer bra for en med adhd samtidig som det gir avspenning. En flow klasse i yoga kan gå ganske så fort samtidig som man blir veldig avspent og går in i "the zone" på grunn av de flytende repetetive bevegelsen.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har bare et spm som ikke gjelder det du spør om, men hvordan finner man ut at man har add? Hva slags tester må man gjennom og hvem er det som utfører testene? Har selv lurt på om jeg har add, men har aldri blitt utredet i forhold til dette... Også lurer jeg på om noen vet om man kan få noe erstatning hvis man finner ut at man har add.. Erstatning i forhold til at det aldri er blitt oppdaget før..
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har bare et spm som ikke gjelder det du spør om, men hvordan finner man ut at man har add? Hva slags tester må man gjennom og hvem er det som utfører testene? Har selv lurt på om jeg har add, men har aldri blitt utredet i forhold til dette... Også lurer jeg på om noen vet om man kan få noe erstatning hvis man finner ut at man har add.. Erstatning i forhold til at det aldri er blitt oppdaget før..
Gjest har adhd Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor skal du hjelpe han? Hadde min samboer kommet for å hjelpe meg hadde jeg blitt irritert. Jeg har mine knep for å klare meg det har sikkert han også. Mest sannsynlig lager du et problem.
Gjest Gjest_Karina_* Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har add og ville satt stor pris på om kjæresten min hadde satt seg inn i hva det vil si, og prøvd å hjelpe meg. Ikke belærende, men på en fin måte... Konkrete lister er ikke så overveldende for meg. Uten kommer jeg ingen vei... Jeg synes det er godt å krysse over det jeg er ferdig med, men prøver å ikke bli stressa om jeg ikke får gjort alt.
Gjest minou Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor skal du hjelpe han? Hadde min samboer kommet for å hjelpe meg hadde jeg blitt irritert. Jeg har mine knep for å klare meg det har sikkert han også. Mest sannsynlig lager du et problem. Nå tenker jeg ikke på å hjelpe ham som i "hjelpe en liten unge som ikke klarer seg selv". Jeg tenker mer på tips til hva jeg kan si/gjøre for å ihvertfall ikke gjøre det verre for ham, ved for eksempel å ikke bli sur når han aldri kommer i gang med de tingene han har sagt han skal gjøre etc. Bra at du har knep for å klare deg, og han har sikkert slike knep for enkelte ting han også. Men de tingene jeg har beskrevet i starten er jo nettopp ting han ikke har slike knep for, da dette er ting han sliter med (og jeg ser at det sliter på ham også).
Gjest minou Skrevet 24. januar 2010 #12 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har add og ville satt stor pris på om kjæresten min hadde satt seg inn i hva det vil si, og prøvd å hjelpe meg. Ikke belærende, men på en fin måte... Konkrete lister er ikke så overveldende for meg. Uten kommer jeg ingen vei... Jeg synes det er godt å krysse over det jeg er ferdig med, men prøver å ikke bli stressa om jeg ikke får gjort alt. Jeg har egentlig aldri visst noe om add før, men nå etter han fortalte meg at han har det synes jeg det er greit å sette seg inn i det for å forstå bedre hvorfor han gjør som han gjør noen ganger. Før har jeg for eksempel irritert meg ganske mye over at han aldri får gjort det han skal eller at han forandrer/dropper avtaler veldig ofte. Jeg trodde det var fordi han bare ikke brydde seg. Men nå forstår jeg jo grunnen til det. Jeg skal prøve å foreslå lister på en fin måte
Gjest minou Skrevet 13. februar 2010 #13 Skrevet 13. februar 2010 (endret) Må bare lufte tankene litt. Og håper at noen kanskje har noen råd. Kjæresten hadde sagt at han ville dra på fjellet for å gå på ski denne helgen og at jeg kunne være med hvis jeg ville. Jeg syntes det hørtes kjekt ut og takket ja. Så hørte jeg ingenting mer om den turen før jeg selv spurte ham for to dager siden om vi fremdeles skulle dra dit sammen. Da svarte han at han ikke trodde det ville være så lurt å dra denne helgen likevel fordi det var meldt lange bilkøer over fjellet. Greit nok, jeg hadde allerede forberedt meg på at det ikke var sikkert at vi skulle dra siden jeg vet at han skifter mening hele tiden. Men nå, to dager etter at han bestemte seg for å ikke dra, tikker det inn en mms på mobilen min med et bilde av skibakken og der han har skrevet under "Vi kom oss frem tilslutt jeg og XXX. Bilen hans fikk motorstopp, men vi fikk tak i en leiebil. Neste gang håper jeg du er med!!!" Han har altså dratt for å stå på ski på fjellet sammen med en kompis! Og han skriver meldingen som om jeg skulle ha visst på forhånd at de to skulle dra sammen. Nå sitter jeg her og aner ikke hva jeg skal svare på en slik melding. Jeg orker snart ikke mer av denne vinglingen hans. Har lyst til å kjefte på ham. Har prøvd å forklare ham tidligere på en rolig måte at jeg blir veldig sliten når han gjør slike ting, men jeg vet av erfaring at det ikke når frem. Virker som om han ikke skjønner at det er et problem, uansett hvor mange ganger jeg har tatt det opp. Jeg vurderer å ikke svare i det hele tatt, men det blir vel ikke noe bedre av det heller. Jeg vet rett og slett ikke hva mer jeg kan gjøre Noen som har noen råd? Endret 13. februar 2010 av minou
Gjest sukk Skrevet 13. februar 2010 #14 Skrevet 13. februar 2010 Må bare lufte tankene litt. Og håper at noen kanskje har noen råd. Kjæresten hadde sagt at han ville dra på fjellet for å gå på ski denne helgen og at jeg kunne være med hvis jeg ville. Jeg syntes det hørtes kjekt ut og takket ja. Så hørte jeg ingenting mer om den turen før jeg selv spurte ham for to dager siden om vi fremdeles skulle dra dit sammen. Da svarte han at han ikke trodde det ville være så lurt å dra denne helgen likevel fordi det var meldt lange bilkøer over fjellet. Greit nok, jeg hadde allerede forberedt meg på at det ikke var sikkert at vi skulle dra siden jeg vet at han skifter mening hele tiden. Men nå, to dager etter at han bestemte seg for å ikke dra, tikker det inn en mms på mobilen min med et bilde av skibakken og der han har skrevet under "Vi kom oss frem tilslutt jeg og XXX. Bilen hans fikk motorstopp, men vi fikk tak i en leiebil. Neste gang håper jeg du er med!!!" Han har altså dratt for å stå på ski på fjellet sammen med en kompis! Og han skriver meldingen som om jeg skulle ha visst på forhånd at de to skulle dra sammen. Nå sitter jeg her og aner ikke hva jeg skal svare på en slik melding. Jeg orker snart ikke mer av denne vinglingen hans. Har lyst til å kjefte på ham. Har prøvd å forklare ham tidligere på en rolig måte at jeg blir veldig sliten når han gjør slike ting, men jeg vet av erfaring at det ikke når frem. Virker som om han ikke skjønner at det er et problem, uansett hvor mange ganger jeg har tatt det opp. Jeg vurderer å ikke svare i det hele tatt, men det blir vel ikke noe bedre av det heller. Jeg vet rett og slett ikke hva mer jeg kan gjøre Noen som har noen råd? Ok, jeg har add, men jeg ville likevel aldri "glemt" at kjæresten min skulle bli med på en hyttetur jeg og andre hadde planlagt. Han er sikkert en fin mann, men det å ha en diagnose bør ikke være en unnskyldning for å oppføre seg som en vil! 1
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #15 Skrevet 13. februar 2010 Det med den skituren har ingenting med adhd å gjøre. Her hatt jeg faktisk sagt klart i fra at det der var veldig dårlig gjort og spurt hvorfor han gjorde som han gjorde. At man lett surrer med avtaler, ikke helt huske dag eller klokkeslett er noe helt annet. Her er en almanakk et hjelpemiddel. Adhd er en forklaring, men IKKE en unskyldning for å stadig bryte avtaler. Min erfaring med oppgaver som skal gjøres, f.eks. husarbeide så er det lettere dersom man er to. I tillegg så må hver oppgave brytes ned til mindre oppgaver. Det nytter ikke å si at kjøkkenet skal ryddes. Bedre da å først fokusere på kjøkkenbenken, så oppvaskmaskinen osv. Du skjønner hva jeg mener? Add = adhd uten hyperaktivitet. Hyperaktiviteten finnes i hodet.
Antlers Skrevet 13. februar 2010 #16 Skrevet 13. februar 2010 Helt enig med de to posterne før meg. ADD er ingen unnskyldning for hva man gjør, det er en forklaring på hva man sliter med. Det er svært mange med ADD eller ADHD som bruker diagnosen sin for alt den er verdt, og på den måten manipulerer mennesker til å godta ting de vanligvis ikke ville gjort, for "stakkars, han har jo ADD". Jeg har en bror som gjør dette, og en god venn. Like mye deres feil som de som lar seg utnytte. Skituren har ingenting med hans ADD å gjøre, og det er helt greit at du setter grenser for hva du finner deg i, TS. En god start for å hjelpe din kjæreste er å ikke sy puter under armene hans, for det tjener ingen på i lengden. Som en før meg nevnte så er det fint å si ifra helt konkret hva som skal gjøres. Aldri spør om han har lyst til å ta oppvasken, si heller "Nei, nå må vi ta oppvasken. Jeg vasker og du tørker! " Vær bestemt men høflig.
Gjest minou Skrevet 13. februar 2010 #17 Skrevet 13. februar 2010 Takk skal dere ha alle tre. Det er bra dere sier at det ikke kan brukes som unnskyldning for dette. Jeg vet som sagt ikke så veldig mye om hva som hører med til denne diagnosen, så har litt problemer med å vite når tingene han gjør har noe med den å gjøre. Eller om det rett og slett bare er fordi han er uoppmerksom eller at slike ting ikke betyr så mye for ham fordi han ikke tenker over at det faktisk er sårende for den andre parten. Tror faktisk ikke at han ser at dette er et problem for meg
Chakoya Skrevet 13. februar 2010 #18 Skrevet 13. februar 2010 (endret) Hei TS! Vil bare dele litt her jeg Bor selv med en som har denne diagnosen og hvor sønnen har ADHD. Det kan gjøre meg CRAZY til tider, hvor jeg føler jeg vil banke hode i veggen et par ganger og virkelig få ¨det¨ ut. For å si det slik, men enda holder jeg ut. Dette med å holde avtaler kjenner jeg KJEMPE mye igjen. Måten jeg har løst dette på er å være VELDIG striks og streng på dette området. Jeg gjentar og gjentar flere ganger at å holde avtaler for meg en en utrolig viktig ting så jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Og så jeg kan stole på han når vi lager en avtale sammen. Så jeg vet at ordene som blir sagt er noe jeg kan forholde meg til. Ellers hadde det blitt veldig vanskelig å være kjærester for min del hadde jeg ikke kunne stolt på det vi ble enige om, og de avtalene vi satte oss sammen. Han har glemt mange av avtalene våres utallige ganger og vi har hatt lange prater om dette emnet 100 vis av ganger. Etter 1 års tid ser det endelig ut at alle disse pratene endelig har gjort noe for seg. Det er blitt rutine at han alltid ringer meg eller gir beskjed på annen måte hvis planene våres vi har planlagt sammen kommer til å måtte endre seg. Jeg tenker at det å holde avtaler er en viktig ting når man lager avtaler sammen. Slik at en ikke ender opp med skjegget i postkassen. For det gidder jeg ikke finne meg i. Så for våres del har det fungert å være STRENG på dette med å overholde avtaler vi har oss i mellom her i familien. Gjøres ikke det, får det faktisk konsekvenser her hos meg. Slik du beskriver litt at du ender opp med skjegget i postkassen alene på kvelden. Det skal du slettes meg ikke finne deg i. Selv om noen har en diagnose skal det selvfølgelig settes krav til dem og. Mange bruker diagnosen sin som unnskyldning og sier: Fordi jeg har .... så klarer jeg det ikke.... Har hørt den flere ganger her i hjemmet. Men slike unnskyldninger går ikke hos meg (når jeg vet det er en unnskyldning) Jeg synes ikke du SKAL finne deg i at han bryter sine deler av avtalene hele tiden. Og dette er noe han kan lære seg med tiden også! Får han ikke trening på disse områdene vil han selvfølgelig ikke bli så mye bedre på området. De som har ADD og for eksempel ADHD trenger trening på disse områdene. Før i tiden brukte min kjære mye penger. Han var ikke av den som handlet på salg for å si det slik. Pengene kunne renne ut, og han hadde en slags tanke om at dette kunne jo jeg og være med på. Jeg hadde ikke råd til å være med på den karusellen for å si det slik. Så det gav jeg beskjed om ganske raskt og på en streng måte. Dette har jeg også gjentatt 100 vis av ganger, og stått på og aldri gått vekk ifra. Det som har skjedd i ettertid er at han nå ser på prisforskjeller på varer, kg priser, salg osv. Men det tok meg igjen 100 vis av samtaler på dette emnet. Jeg skal love deg jeg noen ganger river meg i håret og føler trangen til å banke hode i veggen.. Det kan være utrolig frustrerende for de som må vise ekstremt mye hensyn for partneren sin, og partner viser lite hensyn tilbake. (Og særlig da når han har en unge med adhd og.) Jeg ville anbefalt deg å skaffe deg masse informasjon om diagnosen ADD eventuelt ADHD. Både for barn og voksne. Det vil være mange kjennetegn du kan kjenne igjen når man blir kjent med diagnosen. Det finnes en rekke ¨tiltak¨ man kan gjøre for både barn og voksne. Det finnes også et par filmer om ADHD/ADD Endret 13. februar 2010 av Chakoya
Gjest minou Skrevet 13. februar 2010 #19 Skrevet 13. februar 2010 Hei Chakoya! Takk for at du ville dele erfaringene dine! Så bra at du endelig ser resultater av det du har jobbet for Det gir litt ekstra pågangsmot å høre at det faktisk hjelper så lenge man står på lenge nok. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om å ville banke hodet i veggen. Har den følelsen veldig ofte. Når jeg prøver å forklare ham hvorfor slike ting er veldig slitsomt for meg, er det akkurat som om det bare går inn det ene øret og ut det andre. Føler at omtrent hver eneste avtale vi lager ender opp i en slik samtale. Og når han da ikke ser hva som faktisk er problemet, så føler jeg meg som en skikkelig masekjerring. Jeg er redd for at han ikke kommer til å forstå problemet før han er blitt så lei av alt "maset" mitt at han bare stikker... Men det er vel en sjanse man må ta. Jeg får bare fortsette å banke hodet i veggen, så kommer jeg nok igjennom til slutt jeg også :gjeiper:
crazyforgum Skrevet 13. februar 2010 #20 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har bare et spm som ikke gjelder det du spør om, men hvordan finner man ut at man har add? Hva slags tester må man gjennom og hvem er det som utfører testene? Har selv lurt på om jeg har add, men har aldri blitt utredet i forhold til dette... Også lurer jeg på om noen vet om man kan få noe erstatning hvis man finner ut at man har add.. Erstatning i forhold til at det aldri er blitt oppdaget før.. Ærlig talt!!!!! Det må vel være måte på hva en forventer av andre!!! Erstatning for at du er født og oppvokst???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå