Gjest Gjest_bollapinnsvin_* Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 jeg er en dame på 42 år som har lavt stoffskifte, bruker levaxin 50 mcg pr dag. Lurer på om noen vet om det er sånn at når man har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned i vekt må man nærmest sulte seg da? trenger kroppen nesten ikke mat når man har lavt stoffskifte eller?? jeg er ca 12-15 kg overvektig. Mener selv jeg spiser sunt, og velger sunne alternativer, trener på treningssenter så ofte jeg har anl, oftest 2-3 ganger i uken. Er stadig sulten. Jeg går rett og slett ikke ned i vekt samme hva jeg gjør. Jeg har god kondis og liker å slite meg litt ut. jobber mye, både dag, kveld og natt...så noe ujevn døgnrytme. Er det noen der ute som vet eller har noen ideer om hvorda det er mulig å gå ned i vekt uten å være dødssulten hele tiden..? Jeg er temmelig fortvila for at vekten ikke rikker seg, hvertfall ikke nedover...
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Dette bør du snakke med proffe folk om, nettforum med alle rare folk som meg kan fort gi feil løsning. Og så blir du syk istedet!
Gjest The Hives Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 jeg er en dame på 42 år som har lavt stoffskifte, bruker levaxin 50 mcg pr dag. Lurer på om noen vet om det er sånn at når man har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned i vekt må man nærmest sulte seg da? trenger kroppen nesten ikke mat når man har lavt stoffskifte eller?? jeg er ca 12-15 kg overvektig. Mener selv jeg spiser sunt, og velger sunne alternativer, trener på treningssenter så ofte jeg har anl, oftest 2-3 ganger i uken. Er stadig sulten. Jeg går rett og slett ikke ned i vekt samme hva jeg gjør. Jeg har god kondis og liker å slite meg litt ut. jobber mye, både dag, kveld og natt...så noe ujevn døgnrytme. Er det noen der ute som vet eller har noen ideer om hvorda det er mulig å gå ned i vekt uten å være dødssulten hele tiden..? Jeg er temmelig fortvila for at vekten ikke rikker seg, hvertfall ikke nedover... Om du er riktig medisinert (riktig dose Levaxin) skal ikke det lave stoffskiftet ha noe å si for overvekten eller vektnedgangen din. Har man lavt stoffskifte kan man gå opp noen kilo ettersom kroppen metabolsk går på lavgir, men medisinen motvirker jo dette, så mange går ned i vekt når de begynner på Levaxin. Skal du ned i vekt er det viktig at du har et kaloriunderskudd, men uten å sulte deg. Er du sikker på at du ikke har mulighet til å trene oftere enn 2-3 ganger i uka? Trener du ofte, hardt og lenge nok, kan du spise mer (og derfor aldri føle deg sulten) og likevel gå ned i vekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå