Gå til innhold

er det mulig


Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

ja...så igår møtte jeg en gammel kollega.en mann i 30 årene.jeg spurte han hva han gjorde nå,hvor han jobbet og han svarte; jeg gjør ingenting! staten betala mæ fæmten tusen krona i månden! æ har det sååå deilig! æ trenger itte gjør noka!

er det mulig? skam deg !

mannen er forresten ikke utenlandsk for dere som fikk den tanken! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herre Gud! Det er teit. Men kunne han jobbe?

Blir skikkelig sint av folk som utnytter systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt ikke et troll.

Spiller det noen rolle da? Det er jo sant. Drøssevis av folk der ute snylter på oss andre, og det er vi unge som sitter igjen uten pensjon når det er vår tid å slappe av etter et intenst arbeidsliv.

Har en svigermor som ikke eier skam, og som gjør det samme som han her gjør(om det er sant). Blir kvalm av hele kjerringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre betaler for dette. Særlig arbeiderne.

1/3 av statsbudsjettet går til sykepenger, trygd og annet viss vass..

Det kan ikke være slik mye lengre... verre vill det bli for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Herre Gud! Det er teit. Men kunne han jobbe?

Blir skikkelig sint av folk som utnytter systemet.

Jeg syns det er bra. Prisverdig med folk som syns det er OK å leve på 15k i måneden og risikere resten av yrkeskarrieren sin, når resultatet er at det eksponerer et pill råttent system. Men så lenge det offentlige er en jævel å utkonkurrere, når de subsidierer og monopoliserer næringer, da kan vi ha det så godt, da er det bare fint med sikkerhetsnett. Norge er ikke et land hvor det er lett å klare seg selv, du er prisgitt at andre vil gi deg en jobb. Jeg f.eks kunne tilbudt fastlegetjenester til spottpris i hvilken som helst storby, mye billigere enn hva det offentlige punger ut per snute, men jeg klarer ikke konkurrere mot subsidierte pasienter og disse jævla hjemlene som deles ut etter trynefaktorsprinsipper. Faens mafiafittesamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen kunne jobbe ja...

Om mulig en litt fjerne mann men absolutt i stand til å jobbe ja..

Og den holdningen hans,fikk helt avsmak bare...at han i det hele tatt turte å si noe sånt høyt,at han i det hele tatt kan være fornøyd og synes at dette er verdig...nei vet du hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon
Denne mannen kunne jobbe ja...

Om mulig en litt fjerne mann men absolutt i stand til å jobbe ja..

Og den holdningen hans,fikk helt avsmak bare...at han i det hele tatt turte å si noe sånt høyt,at han i det hele tatt kan være fornøyd og synes at dette er verdig...nei vet du hva...

Ville du ansatt han hvis du drev et firma, eller om du måtte ha en slik fjerne som kollega hadde du sikkert trivdes bedre på ditt arbeidsted, særlig om flere fjerne og frekke kom dit og ble dine kollegaer?.

Som du spør får du svar. Roper du i kirka får du ekko når presten og du står der alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bergen_*
Som du spør får du svar. Roper du i kirka får du ekko når presten og du står der alene.

Du skal være bra "fjerne" hvis du roper i kirka i det hele tatt :kjefte: ...

Bra bruk av rogalandsdialekt og ordtak, TS/Negasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymest av alle

....men så er jo muligheten absolutt til stede for at han kanskje var arbeidsledig, og ikke trygdet. Og ikke synes det er noen ok situasjon i det hele tatt. Men samtidig ikke liker å klage og syte, og synes at situasjonen er klam, ubehagelig og uønsket, men velger å være tøff i trynet og ta en hardhaus-holdning til problemstillingen.

Det er mange mennesker, mange historier, og mange varianter av samme historie der ute i verden. Hvorfor først velge den man blir sintest av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så forstår jeg meg ikke på folk som heller vil drasse rundt uten jobb. Det må jo være vanvittig lite interessant hverdag. Da snakker jeg om friske og oppegående mennesker, ikke syke. Vet om noen sånne og man får ikke helt respekt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...