Gå til innhold

et inderlig ønske


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg får alltid vondt i meg når jeg ser dansing på tven. Rett og slett for jeg har nesten en sorg i meg fordi jeg aldri har lært meg å danse.. Jeg ønsker det så inderlig.

Jeg har add og tror det har noe med saken å gjøre. Jeg har mye uro i kroppen som det hadde vært deilig å fått ut gjennom dans..

Problemet er at jeg er ikke no flink og har ikke den beste selvtilliten og tør derfor ikke melde meg på dansekurs.

Noen ganger så føles det nesten som at jeg i et tidligere liv har vært en danser, siden kroppen nesten skriker når den ser dans.. Jeg vet høres teit ut, derfor godt jeg kan være annonym her

Problemet er at jeg er såpass gammel 23 år at det ikke er så lett å begynne som nybegynner.. Føler at de fleste som går på dansing i denne alderen kan danse.. Jeg har aldri danset før..

Jeg kunne velig gjerne ønsket å begynnt på swing kurs, men jeg har ingen å begynne med..

Kommer folk alene på slike kurs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På swingkurs også, kommer det ofte folk alene.

Jeg jobbet tidligere som hjelpelærer på en danseskole og det var alltid noen som kom alene.

Hjelpelærer er en ekstra partner.

Her hvor jeg bor, så hentet vi alltid inn noen ungdommer hvis det kom mange single.

Selv elsker jeg å danse og vil absolutt anbefale deg å lære det.

Dans er bra for helsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom og dans kursene er det stadig nybegynner kurs. Mange av de som går der har aldri danset noe som helst i hele sitt liv. Og de blir veldig flinke etter bare noen kvelder. Det er utrolig enkelt å lære.

Der er det sånn at alle bytter partner etter noen minutter, så alle til slutt har danset med alle hver kveld.

Så da gjør det ingenting om noen kommer alene. Det er ganske vanlig der.

Miljøet er veldig sosialt og innkluderende, så jeg kan anbefale det på det varmeste. Det er dansekvelder og ball med ujevne mellomrom også.

Og ja, dans er fantastisk morsomt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Støtter anbefalingen av kom og dans, danser der selv.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men hvis du bor i Oslo, kan jeg også anbefale kurs gjennom studentidretten til Universitetet i Oslo (du trenger ikke å være student der, kan melde deg på likevel, men det koster da mer enn om du er student). Der er det nybegynnerkurs i veldig mange ulike typer dans, fra ulike pardanser (swing, salsa, tango, etc), til ulike "individuelle" danser (klassisk ballett, jazzballett, moderne dans, hip hop, funk, afrikansk, magedans, etc).

Ellers kan jeg kjenne meg igjen i følelsen av å veldig veldig gjerne ville danse, men ikke tørre. Det var en stor barriere for meg også. Selv hoppet jeg i det som 19-åring, da jeg begynte på danselinja på en folkehøyskole. Tøft i begynnelsen, pga dårlig selvtillit etc, men så ble det fantastisk gøy, og jeg har ikke angret på det et sekund!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det spørs vel hvilken type dans du vil begynne på. I Jazz og ballett er det vanskelig å starte når du er voksen.

Jeg har danset i 7 år, men aldri vært noe kjempe flink. Har bare gjort det fordi det er så gøy, men også for at det er utrolig god trening. Så har du lyst til å begynne å danse, skal du ikke tenke på at du ikke er flink. Det er ingen som vil legge merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Mange som føler det samme, lyst til å danse men føler at man er rett og slett for "gammel".

Danseløvene har en kjempegodt tilbud, og alle kurs er nybegynnere. De har også et parti som heter funky adults, der man danser funky moves og alle er voksne nybegynnere. :) noe annet dersom man ikke ønsker å danse pardans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...