Gjest *smak* Skrevet 23. januar 2010 #21 Skrevet 23. januar 2010 Unnskyld, men hvordan kan N-en blir forkortelse for messe? Oljemessen i Stavanger heter faktisk ONS, tro det eller ei..
Sissan Skrevet 24. januar 2010 #22 Skrevet 24. januar 2010 mme - morsmelkerstating me - morsmelk uvi - urinveisinfeksjon gyn.us - gynekologisk undersøkelse us. - undersøke me er vel en sykdom/diagnose? mm = morsmelk GU er gynekologisk undersøkelse ONS = Offshore Northern Seas = oljemessa
Eske Skrevet 24. januar 2010 #23 Skrevet 24. januar 2010 Jeg fikk 13 av 15. Bomma på Bab/Babek og Halle Mallorca. Fasiten sier at Halla Mallorca er overrasket! Ser ikke sammenhengen jeg, men er 39 år jeg da. Litt for gammel kanskje Trøst deg med at jeg er i "målgruppen" og aldri har hørt uttrykket før For øvrig en del dårlig språk i den testen, og skjønner ut fra fasiten at de kanskje mente at "Halle Mallorca" er et uttrykk en bruker når en ER overrasket? Og ikke at det faktisk betyr det? Håper for guds skyld at det ikke er noen som går rundt og bruker det ca slik. "Herregud ass, jeg ble sååååå halle mallorca i går da mamma kom hjem ass!"
Sissan Skrevet 24. januar 2010 #24 Skrevet 24. januar 2010 Det brukes nok mer som vi gæmliser bruker herregud vil jeg tro. Husker vi sa bl.a. "ærlige bananer" i stedet for "ærlig talt" da jeg var fjortis. Det var nok rimelig lokalt, men definitivt en del av ungdomsspråket.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #25 Skrevet 24. januar 2010 Fikk riktig på alle untatt "Halle Mallorca". Bab blir jo som en forkortelse for kebab, og babek er selvfølgelig tidligere nevnte ord skrevet baklengs. Var en del dårlig språk i testen, ja, og en del av svaralternativene tydet på at personen som lagde den ikke visste hva de forskjellige forkortelsene står for, kun hva de vanligvis blir brukt til å uttrykke. Men "Halle Mallorca" har jeg altså aldri verken hørte eller lest om. Skal det bety "halla, Mallorca", muligens ment som at man blir så overrasket at man fyker helt til Mallorca (), eller "halve Mallorca" (hva nå enn det skulle bety)? Noe helt annet kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå