Gjest andrew Skrevet 23. januar 2010 #1 Del Skrevet 23. januar 2010 Har noen en "ordliste" eller link til slik. Det er så mange forkorelser her på forumet en fersking som meg ikke forstår. Feks ONS Skjønte nettopp at TS betyr TrådStarter OMG betyr Oh My God LOL - Laughing on the floor ...men ONS skjønner jeg ikke :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 23. januar 2010 #2 Del Skrevet 23. januar 2010 ONS = One Night Stand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Andrew Skrevet 23. januar 2010 #3 Del Skrevet 23. januar 2010 Har noen en "ordliste" eller link til slik. Det er så mange forkorelser her på forumet en fersking som meg ikke forstår. Feks ONS Skjønte nettopp at TS betyr TrådStarter OMG betyr Oh My God LOL - Laughing on the floor ...men ONS skjønner jeg ikke :-) eh...LOL betyr selvsagt Laughing Out Loud ...det er med floor er vel ROFL - ONS derimot....??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #4 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg har ofte lurt på hva IKM er. Tror jeg har lest det på barnløsformuet. Og så lurer jeg på hva R.I.P står for. Har ofte sett denne forkortelsen i forbindelse med dødsfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påtuppa Skrevet 23. januar 2010 #5 Del Skrevet 23. januar 2010 RIP= rest in peace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siiw Skrevet 23. januar 2010 #6 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Jeg har ofte lurt på hva IKM er. Tror jeg har lest det på barnløsformuet. Og så lurer jeg på hva R.I.P står for. Har ofte sett denne forkortelsen i forbindelse med dødsfall. ikm = kommende mensen? RIP= rest in peace ble litt usikker nå.. Endret 23. januar 2010 av Siiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 23. januar 2010 #7 Del Skrevet 23. januar 2010 RIP = Rest In Peace eller Requiescat In Pace. Betyr det samme uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 23. januar 2010 #8 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Jeg har ofte lurt på hva IKM er. Tror jeg har lest det på barnløsformuet. Og så lurer jeg på hva R.I.P står for. Har ofte sett denne forkortelsen i forbindelse med dødsfall. IKM tror eg betyr Ikke Kommende Mens. R.I.P betyr Rest in Peace. ONS betyr One Night Stand. Endret 23. januar 2010 av Syrin_Ulven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. januar 2010 #9 Del Skrevet 23. januar 2010 RIP= rest in peace Nei, det er latin og forkortelse for requiescat in pace: Måtte han hvile i fred. At forbokstavene i forkortelsene blir likt med engelsk rest in peace, er bare en tilfeldighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 23. januar 2010 #10 Del Skrevet 23. januar 2010 ONS - betyr oljemessen i Stavanger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppzy Skrevet 23. januar 2010 #11 Del Skrevet 23. januar 2010 Her er en quiz om sånne forkortelser Hvor mye kan du om ungdomsspråket fra 2000-tallet? Den er ganske morsom og jeg lærte en del om disse forkortelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. januar 2010 #12 Del Skrevet 23. januar 2010 ONS - betyr oljemessen i Stavanger... Unnskyld, men hvordan kan N-en blir forkortelse for messe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tuva_* Skrevet 23. januar 2010 #13 Del Skrevet 23. januar 2010 mme - morsmelkerstating me - morsmelk uvi - urinveisinfeksjon gyn.us - gynekologisk undersøkelse us. - undersøke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 23. januar 2010 #14 Del Skrevet 23. januar 2010 Her er en quiz om sånne forkortelser Hvor mye kan du om ungdomsspråket fra 2000-tallet? Den er ganske morsom og jeg lærte en del om disse forkortelsene Jeg hadde 14 av 15 riktige, og regner med det var "Halle Mallorca" jeg hadde feil på. Hva er fasiten på denne? Jeg er forresten 18, men har aldri hørt dette uttrykket før. Mulig det er mer på Østlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppzy Skrevet 23. januar 2010 #15 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg hadde 14 av 15 riktige, og regner med det var "Halle Mallorca" jeg hadde feil på. Hva er fasiten på denne? Jeg er forresten 18, men har aldri hørt dette uttrykket før. Mulig det er mer på Østlandet? Jeg fikk 13 av 15. Bomma på Bab/Babek og Halle Mallorca. Fasiten sier at Halla Mallorca er overrasket! Ser ikke sammenhengen jeg, men er 39 år jeg da. Litt for gammel kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 23. januar 2010 #16 Del Skrevet 23. januar 2010 Hmm ... nesten pinlig - jeg er 43 og hadde alle riktig. Det skal dog sies at jeg lærte svaret på "Halle Mallorca" lenger oppi her da! For det har jeg faktisk aldri hørt før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 23. januar 2010 #17 Del Skrevet 23. januar 2010 Noen som vet hva KFG er? Ser det er noen som har tagget det i busskur over hele Bergen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 23. januar 2010 #18 Del Skrevet 23. januar 2010 Noen som vet hva KFG er? Ser det er noen som har tagget det i busskur over hele Bergen... Klar, ferdig, gå? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hufsa_* Skrevet 23. januar 2010 #19 Del Skrevet 23. januar 2010 IKM Molde utrykk.Der Bondevik og røkke kjem frå. Og det tyder: I kjeme me Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 23. januar 2010 #20 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg bruker ikke så mange forkortelser, men forrige helg spurte jeg ei venninne som skulle møte meg på pub hva ETA var. Som i Estimated Time of Arrival. Da jeg fikk en kjapp utgreing om den baskiske separatistbevegelsen ETA, forsto jeg at jeg hadde overvurdert hennes konsum av filmer med utbredt politi- og militærlingo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå