helene9 Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Går på blodfortynnende medisin å har fått beskjed om at jeg kan myste myyye blod når jeg har mensen, å at jeg burde skjekke meg etter at mensen er ferdig.. noen som vet hvordan jeg merker at jeg har mysta mye blod`?
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye. Det stemmer at blodfortynnende medisin lettere kan gi blødninger,men det er ikke snakk om dramatisk store blødninger. Jeg ville snakket med lege, eller farmasøyt på apoteket. Hvis du blir "blodfattig" vil dette bli avdekket gjennom en blodprøve hos legen.
helene9 Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2010 Har nettopp hatt blodpropp å fekk beskjed om at blode kom til å "renne", har allerede mysta meir blod enn normalt.. merka de fort!:S men tenker bare slik, om de skjer, hvordan merker eg de? uten å gå til lege altså
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Har nettopp hatt blodpropp å fekk beskjed om at blode kom til å "renne", har allerede mysta meir blod enn normalt.. merka de fort!:S men tenker bare slik, om de skjer, hvordan merker eg de? uten å gå til lege altså Det vet jeg ikke.Jeg ville ringt legen og spurt om dette. Det er sikrest.
Skogstrollet Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Det første du antakelig vil merke uten å gå til legen er at du vil bli slapp og slitent ved stort blodtap. Husk å drikke mye (ellers kan blodvolumet bli ekstra lavt) men som andre og nevner, det er nok ikke snakk om drastiske store blødninger, men greit å ta kontroll HB. Regner med du regelmessig tar INR kontroller siden du går på blodfortynnende og da sjekker de nok HB verdiene dine og
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Har nettopp hatt blodpropp å fekk beskjed om at blode kom til å "renne", har allerede mysta meir blod enn normalt.. merka de fort!:S men tenker bare slik, om de skjer, hvordan merker eg de? uten å gå til lege altså Chillern, nå. Når du har mensen, så ser du bare om du blør mer enn normalt oppi bindet. Er ikke snakk om at du kommer til å blø ihjel av dette. Dersom du syns du har unormalt mye blod, så drar du til lege. Til sistemann: sjekker ikke INR ved aspirinterapi, de får bare ca 100mg aspirin og ferdig. INR sjekker du når du tar marevan (warfarin). Det får du som slaganfallsprofylakse når du har hatt slag, og har atrieflimmer, og over en viss alder, hvis ikke prøver man først aspirin og så etter andre gang aspirin og dipyramidol, eller noe sånt.
helene9 Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2010 Til sistemann: sjekker ikke INR ved aspirinterapi, de får bare ca 100mg aspirin og ferdig. INR sjekker du når du tar marevan (warfarin). Det får du som slaganfallsprofylakse når du har hatt slag, og har atrieflimmer, og over en viss alder, hvis ikke prøver man først aspirin og så etter andre gang aspirin og dipyramidol, eller noe sånt. okey?? Sjekker INR hver uke viss du lurte.. å TAR marevan!
Skogstrollet Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 (endret) Så ikke at det stod noe sted at det var snakk om aspirinterapi kun at det var snakk om blodfortynnende medisiner. Marevan er jo en av flere blodfortynnende så derfor jeg snakket om INR som er vanlig kontroll ved mange blodfortynnende med., men dette har du helt sikkert rett i Endret 23. januar 2010 av Skogstrollet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå