Gå til innhold

dere må hjelpe meg


^me^

Anbefalte innlegg

Syns slett ikke det er noe rart at mannen din forventer at du tar hovedansvaret for husarbeidet. Du jobber jo tross alt veldig mye mindre enn han, og bidrar desto mye mindre også økonomisk til fellesskapet. Hvis du bruker en av de to fridagene dine til å ta leiligheten, har du fortsatt mye ekstra fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Marte_*

Du jobber redusert og han jobber mer enn hundre prosent - det er naturlig at du skal ta mer husarbeid enn han.

Dersom du har problemer med å holde huset ok så kan du øke stillingsprosenten din og bruke noen av disse ekstra pengene på vaskehjelp.

Vi jobber begge fullt og har hatt ukentlig vaskehjelp i flere år. For oss var det å få denne hjelpen i huset bare helt utrolig deilig.

Vi liker begge å ha det rent og ryddig rundt oss og nå når vi slipper å vaske så er det mye enklere å holde det ryddig hver dag.

Mitt råd - vaskehjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med mannen din om han kan gå ned litt i stillingsprosent så han får bedre tid til husarbeidet. Det er ingen automatikk i at du skal gjøre mest bare fordi du jobber deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stine_*
Snakk med mannen din om han kan gå ned litt i stillingsprosent så han får bedre tid til husarbeidet. Det er ingen automatikk i at du skal gjøre mest bare fordi du jobber deltid.

Ikke automatikk - men det burde være en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen råd når det kommer til husarbeid, for eg liker det ikkje sjøl.

Gjelder bare å ta litt hver dag, ein eller to ting f.eks. Sett opp "ukeplan". Kanskje lettere å gjøre ting når du har ein plan hengende på veggen så du ser nøyaktig hva du skal gjøre de forskjellige dagene..

((Om det BARE er du som gjør husarbeid så er det egentlig på tide at samboeren din tar ett tak også? Siden det er han som irriterer seg mest over at det er rotete? Med mindre økonomien deres er ekstremt trang så må det vel være mulig å kutte ned litt på overtiden så han kan hjelpe til også. Han er vel med på å lage rot han også?

Eg er arbeidsledig sjøl, sambo jobber 80%, det betyr ikkje at EG skal stå for alt av husarbeid av den grunn. Han roter verre enn meg nemlig, og eg har ikkje tenkt å dulle og dalle med han og rydde opp etter han. Er ikkje mora hans heller. Han tar sin del av arbeidet ellers blir det bråk.))

Så lenge du er hjemme og han i jobb burde jo du tatt alt. Regner med at du ikke er aktiv jobbsøker 8-9 timer om dagen. I så fall tar det vel kort tid til du er i jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er arbeidsledig sjøl, sambo jobber 80%, det betyr ikkje at EG skal stå for alt av husarbeid av den grunn. Han roter verre enn meg nemlig, og eg har ikkje tenkt å dulle og dalle med han og rydde opp etter han. Er ikkje mora hans heller. Han tar sin del av arbeidet ellers blir det bråk.))

Enig. Du burde jobbe 80% i hjemmet (dvs ca 6,5 timer EFFEKTIVT hver dag) siden han bare jobber 80%

Det du ikke rekker da, burde samboeren din være med å gjøre halvparten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

jo jeg vil bare først si til de som sier at det er en selvfølge at jeg tar mesteparten av husarbeidet:

har jeg sagt noe annet? jeg bare spurte hvordan jeg kan lage rutiner? leser dere ikke innlegget mitt?ble bare provosert..

og så bare lurte jeg på til dere som ville at jeg skulle "bare" øke stilligsandelen min:

tror dere stillingsandeler bare vokser på trær? kunne trudd det bare var og knipse med fingrene for og få høyere stillings andel? jeg jobber i helsesektoren så det er ikke mulig!just as u know..

Når det er sagt burde DU også ta deg kraftig sammen hva rutiner angår. Latskap er en dårlig vane som sitter godt, men den kan brytes. Spørsmålet er vel om du ønsker det nok? Dersom det ser så ille ut hjemme hos dere at det går på forholdet løs burde dette motivere både deg og han til å finne en løsning.

Ønsker du innerst inne å fortsette dette forholdet?

(Og hva i alle dager har stjernetegnet hans med noe som helst å gjøre?)

tror du jeg hadde skrevet dette innlegget om jeg ikke hadde brydd meg?

ang stjernetegn så tror jeg på at et stjernetegn har likhetstegn.

jomfruen er kjent for og være veldig ryddig av seg og liker orden i livet (og huset) sitt.

tror du ikke på stjernetegn? dont coment on it plz!det blir som og fortelle en kristen at gud ikke finnes..

hvordan det har gått?

nå har det gått 2-3mndr siden jeg skrev innlegget.

jeg fulgte flylady sine rutiner og det har redda ræva mi!

jeg har nå en ukesplan som jeg har satt opp for meg selv (kopiert mye av flyladys rutiner, endret, slettet, lagt til og skiftet på dagene av rutinene.

jeg har også morgenrutiner og kveldsrutiner som også er fra flyladys plan.

jeg har klart og følge planen veldig godt og har nå en perm med alt jeg trenger og vite ang rengjøring, rutiner, kalender o.l som også er anbefalt fra flylady.

nå er både jeg og sambo fornøyde:)

tusen takk for mange gode svar folkens!

Endret av ^me^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt å høyre at ting har betra seg! Eg slit med ein del av det same som du sleit med, men ting har bedra seg her i heimen også. :jepp:

Stå på vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...