Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Jeg har sett en rett som jeg har lyst til å lage, men man skal bruke tørket steinsopp. Hvor kan de ha noe slikt? Jeg fant det ikke på Coop Mega (som er den butikken med best utvalg her hvor jeg bor), men jeg skal en tur til en større by i nærheten snart. Jeg har ikke tid til å oppsøke hver eneste matbutikk, så hvor har dere funnet tørket steinsopp?
pulverheksa Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Hvis du skal til Bergen så finner du tørket steinsopp på Safari og Lerøy på galleriet. Du kjenner ikke noen som plukker sopp? Mange som er ivrige soppplukkere gir gjerne vekk litt til en venn.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Du kjenner ikke noen som plukker sopp? Mange som er ivrige soppplukkere gir gjerne vekk litt til en venn. Takk, jeg tar gjerne mot flere tips. Dessverre kjenner jeg ingen som plukker sopp, men jeg har lurt på om jeg skal begynne med det selv i år.
pulverheksa Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Jeg anbefaler deg å ta kontakt med din lokale soppforening, og gå et nybegynner kurs. De fleste foreningen arrangerer nybegynner kurs hver høst. Morsomt er det også å møta andre med samme interesse. http://www.xtur.no/default.aspx?id=1000 Under headingen finner du en oversikt over medlemsforeninger rundt om i landet. Hører du til i Bergen kan du sende meg en PM, så skal jeg formidle kontakt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå