Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Faren til barnet mitt er nå samboer med ei som har 3 barn. Problemet er at de har kun en 5 seters bil, slik at de kjører med 4 barn i baksetet, minstemann i fanget på en av de andre barna. Jeg har sagt at jeg synes dette er uansvarlig og uakseptabelt, men barnefaren avfeier det med at det er så skjelden de har alle i bilen samtidig. Jeg vet dette skjer hver helg når barnet mitt er til faren. Jeg vet ikke hva mer jeg skal gjøre, er jo redd for barnas sikkerhet, hva må jeg gjøre for å få han til å innse at dette er farlig? Noen som har forslag?
Lady La-Laa Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Om papp(a)skallen ikke forstår det selv så må du jo tipse politiet om denne uvettige kjøringen!
Amalie_85 Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Det hadde jeg IKKE akseptert. Hadde krevt full omsorg for sånt, for så "slem" er jeg at jeg vil heller at barnet ikke skal se far enn å risikere å miste barnet fordi far er sååå uforsvarlig. Kjenner jeg blir litt sur jeg nå
Gjest Gjest ts Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har vurdert å anmelde det, men politiet må vel ha faste bevis. Jeg fikk vite det etter at jeg hadde spurt barnet mitt. Barnefaren kjører aldri med alle barna når han vet jeg kan se det. Barnet mitt vet at dette ikke er riktig, men tørr ikke si noe til faren pga h*n er redd for å ikke få bli med hvis de skal noen plass.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Jeg har vurdert å anmelde det, men politiet må vel ha faste bevis. Jeg fikk vite det etter at jeg hadde spurt barnet mitt. Barnefaren kjører aldri med alle barna når han vet jeg kan se det. Barnet mitt vet at dette ikke er riktig, men tørr ikke si noe til faren pga h*n er redd for å ikke få bli med hvis de skal noen plass. Ring POlitiet og snakk med dem. Hvis du vet det skjer hver helg, så er det ikke verre enn å ta plass på ruta og dokumentere med kameraet, eller ringe Politiet når du ser at det skjer.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Er det mulig å være så tankeløs?? Hvem ønsker å sette sin sikkerhet foran sine barn, kjenner jeg blir lettere f*****. Synes hans samboer at det er greit? Synes dette er virkelig merkelig og oppsiktsvekkende, håper virkelig at onkel politi kommer detter han en dag...
Ulrikke Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Akkurat dette opplevde sambo da hans eks ble sammen med en mann med et barn fra før. Jeg har tre stebarn. Disse fire ungene satt sammen i baksetet - og de rullerte på hvilket barn som satt uten belte... Snakk om loddtrekning... Sambo ble dødsfrustrert og ga klar beskjed om at han ikke ville verken se det eller høre om det. Etter det så vi det ikke, og ungene sa ikke noe særlig (han ville ikke spørre og grave så veldig for at de skulle slippe å havne i midten av noe). Det gikk heldigvis ikke så VELDIG lang tid før de kjøpte en bil med mange nok seter... Det må legges til at mora til mine stebarn også har sendt de to yngste der avgårde med bestefaren (han skulle riktignok bare kjøre dem på trening, det er snakk om et par kilometer, men allikevel!) i en 2-seter med varerom. Yngste satt da i forsetet sammen med bestefaren, eldste satt bak i varerommet (sperret mellom sånn at man ikke ser hverandre engang... der satt han løs baki på gulvet...) Jeg KLARER ikke forstå at man gjør sånt med sine egne barn... Eller andres, for den saks skyld... Her klarte sambo til en viss grad å snakke eksen til fornuft (ihvertfall sånn at hun kviet seg for å gjøre det, men det er selvfølgelig mulig at hun ga ungene beskjed om å ikke si noe...) Jeg tror jeg hadde holdt ungen min hjemme til de hadde skaffet seg en bil med mange nok seter... Og jeg tror jeg hadde ringt både politi og barnevern for å høre hva de sa og hvilke muligheter jeg hadde... (nå snakker jeg ikke om å frata faren noe som helst altså, men om å kunne nå gjennom til ham og få ham til å forstå viktigheten av dette!) Lykke til!!
Miss Puddel Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Han har kanskje så mange barn etterhver at han tror det bare er å lage nye? neoi altså grotesk spøk til syne, det der hadde jeg ikke akseptert. Selv ikke om han ingår en avtale med deg om at barnet ditt aldri skal sitte uten sele, så om noe skjer vil jo barnet ditt være vitne til at en avhalvsøsknene kanskje blir alvorlig skadet... Tror også jeg hadde holdt tilbake samvær til det var ordnet, jeg tviler på at barnevern eller hvem det nå er som styrer med slikt hadde protestert på det. Og om ikke noe annet virker, så si fra til politiet.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #9 Skrevet 11. mars 2010 Fatter ikke at det er noen foreldre som setter sin sikkerhet forran sine barn, blir så f.... av å lese dette, for jeg har opplevd det samme. Man blir maktesløs når man ikke kan dokumentere, men vet at det skjer. Min eks "kjører" det samme løpet, uten å ta til seg det jeg sier. Kan ikke nekte barnet samvær med faren heller, pga h*n er så stor at ønsket om å dra til far er stort. Vanskelig å si til barnet at faren er så uansvarlig at h*n får ikke dra dit før de har skaffet seg en større bil. Tror kanskje det er jeg som har blitt syndebukken i mitt barns øyne. Fader hvor vanskelig det skal være....
Nasseline Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Det er IKKE greit å kjøre med ett barn for mye i baksetet! Jeg ville ha sagt ifra til politiet.
Berentsens Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Kontakt politiet, slike skal ikke få lov til å kjøre bil. Det er ikke noe å lure på, bare gjør det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå