Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er riktig at da Adam og Eva syndet, da overlot de den makten de hadde fått av Gud til å regjere på jorden, til djevelen.
Å så er det djevelen som har makta, hva skjedde med gud.. Fikk han seg på trynet

Hvor står dette beskrevet ?

Derfor blir det også syndet så mye som det gjør.
og hverken gud eller jesus greier å gjøre noe med det. Eller gidder de ikke. Kanskje det liker det dem ser ?

MEN vi blir bare straffet for de synder vi selv gjør.
Nei.. Det er flere som mener at Haiti katastrofen er omtalt i bibelen. Hva galt hadde de gjord ?

Er du ikke enig i at om eva (ikke adam) hadde syndet så ville vi alle levd i paradis enda. ergo vi må betale.

Vil du virkelig alle som blir straffet (=ikke lever i paradis) har syndet.

Hva måtte hele menneskeheten (uten om noha) betale for ?

Hva var det egentlig jesus betalte for ?

Og ber vi Gud om tilgivelse for våre synder, og angrer, da slipper vi også denne straffen. Men vi kan ikke bare fortsette å synde etter dette.
Ja si det til de døde.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Å så er det djevelen som har makta, hva skjedde med gud.. Fikk han seg på trynet

Hvor står dette beskrevet ?

og hverken gud eller jesus greier å gjøre noe med det. Eller gidder de ikke. Kanskje det liker det dem ser ?

Nei.. Det er flere som mener at Haiti katastrofen er omtalt i bibelen. Hva galt hadde de gjord ?

Er du ikke enig i at om eva (ikke adam) hadde syndet så ville vi alle levd i paradis enda. ergo vi må betale.

Vil du virkelig alle som blir straffet (=ikke lever i paradis) har syndet.

Hva måtte hele menneskeheten (uten om noha) betale for ?

Hva var det egentlig jesus betalte for ?

Ja si det til de døde.

Hvis du ikke kommer deg opp fra barnestadiet, ser jeg ingen grunn til å diskutere med deg.

Det er ikke vanskelig å forstå at du mener at om det finnes en Gud, da er han skyld i alt det som er ondt og galt, mens alt som er godt og bra, det har menneskene selv klart.

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)
Det er riktig at da Adam og Eva syndet, da overlot de den makten de hadde fått av Gud til å regjere på jorden, til djevelen.

Derfor blir det også syndet så mye som det gjør.

MEN vi blir bare straffet for de synder vi selv gjør.

Og ber vi Gud om tilgivelse for våre synder, og angrer, da slipper vi også denne straffen. Men vi kan ikke bare fortsette å synde etter dette.

Men hva med de som ikke synder da? Hvorfor skal de også straffes?

Og hva er syndig og hva er ikke? Mange som har ulik oppfatning av dette.

Endret av Bianca26
Skrevet
Hvis du ikke kommer deg opp fra barnestadiet, ser jeg ingen grunn til å diskutere med deg.
Diskutere... vel jeg ser stort sett utslengte og ubegrunnede påstander som jeg (og andre) viser ugyldigheten i.

Det er ikke vanskelig å forstå at du mener at om det finnes en Gud, da er han skyld i alt det som er ondt og galt, mens alt som er godt og bra, det har menneskene selv klart.
Jeg har ALDRI sagt noe slik, ikke lyv om mine meninger.

MEN, om gud ikke er av direkte skyld, er han indirekte medskyldig da han sitter på evnen til å forhindre det.

Han er også indirekte skyldig i at det var han som innførte denne straffen, og det for ikke for oss men for noen som levde for lengesiden..

Så ja, han har ikke mye rent mel i posen.

Så hvorfor all elendighet, er gud inkompetent, liker han å se mennesker og andre dyr lide, eller er han rett og slett ikke guddommelig ?

Skrevet
Men hva med de som ikke synder da? Hvorfor skal de også straffes?

Og hva er syndig og hva er ikke? Mange som har ulik oppfatning av dette.

Hvis du leser NT og ser hva jesus sa om det, vil du nok forstå at vi alle er syndere.

Det er ikke bare i gjerninger vi synder, men også i ord og tanker.

Skrevet
Diskutere... vel jeg ser stort sett utslengte og ubegrunnede påstander som jeg (og andre) viser ugyldigheten i.

Jeg har ALDRI sagt noe slik, ikke lyv om mine meninger.

MEN, om gud ikke er av direkte skyld, er han indirekte medskyldig da han sitter på evnen til å forhindre det.

Han er også indirekte skyldig i at det var han som innførte denne straffen, og det for ikke for oss men for noen som levde for lengesiden..

Så ja, han har ikke mye rent mel i posen.

Så hvorfor all elendighet, er gud inkompetent, liker han å se mennesker og andre dyr lide, eller er han rett og slett ikke guddommelig ?

Hadde han vært slik som du tydeligvis ønsker, da hadde han nok slått hardt ned på deg for de ordene du serverer her.

Skrevet
Hadde han vært slik som du tydeligvis ønsker, da hadde han nok slått hardt ned på deg for de ordene du serverer her.

Det er vel heller snarere slik at om Gud eksisterer, og er slik Bibelen skal ha det til, da ville han slått hardt ned for slike ord. Men nå er ikke Gud på langt nær så aktiv som han var i Bibelen.

Skrevet
Det er vel heller snarere slik at om Gud eksisterer, og er slik Bibelen skal ha det til, da ville han slått hardt ned for slike ord. Men nå er ikke Gud på langt nær så aktiv som han var i Bibelen.

Det er her du tar feil, fordi du ikke leser kristne aviser, bøker og blader.

Gud er mer aktiv blant menneskene i dag enn han noensinne har vært.

Skrevet
Det er her du tar feil, fordi du ikke leser kristne aviser, bøker og blader.

Gud er mer aktiv blant menneskene i dag enn han noensinne har vært.

Mer enn når han drepte titusener i slengen? Mer enn når han utryddet alt liv bortsett fra en håndfull på en båt?

Tingen er at kristne - deriblant du - tolker hendelser som at det skulle være Gud som har gjort det. Det er Gud som skaffer regn, ikke skyene. Det er Gud som skaper jordskjelv, ikke forkastninger. For det skjer da støtt som det er at det regner fra blå himmel, og jordskjelv der det ikke er forkastninger. Eller...?

Skrevet
Det er her du tar feil, fordi du ikke leser kristne aviser, bøker og blader.

Gud er mer aktiv blant menneskene i dag enn han noensinne har vært.

Noe som igjen kan tyde på at han enten elsker å se oss lide eller er fullstendig inkompetent til å gjøre noe med det.

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)
Hvis du leser NT og ser hva jesus sa om det, vil du nok forstå at vi alle er syndere.

Det er ikke bare i gjerninger vi synder, men også i ord og tanker.

Ja men nå har ikke jeg en bibel så derfor tenkte jeg at det var enklere å spørre deg som har lest NT. Hvorfor svarer du bare les det nye testamentet? Kan ikke du bare fortelle meg hva som står? Eller vet du egentlig ikke?

Og hvilke ord og tanker er syndige da?

Endret av Bianca26
Skrevet
Ja men nå har ikke jeg en bibel så derfor tenkte jeg at det var enklere å spørre deg som har lest NT. Hvorfor svarer du bare les det nye testamentet? Kan ikke du bare fortelle meg hva som står? Eller vet du egentlig ikke?

Og hvilke ord og tanker er syndige da?

HVis du har tanker du ikke tør å fortelle til dine nærmeste, eller noen i det hele tatt, da kan du nok regne dem som syndige.

Når det gjelder ord, da står det også tydelig i Bibelen, som du burde skaffe deg, at du ikke skal banne, ikke baktale, ikke forbanne osv.

Gjest Bianca26
Skrevet
HVis du har tanker du ikke tør å fortelle til dine nærmeste, eller noen i det hele tatt, da kan du nok regne dem som syndige.

Når det gjelder ord, da står det også tydelig i Bibelen, som du burde skaffe deg, at du ikke skal banne, ikke baktale, ikke forbanne osv.

Hvorfor er det så grusomt å banne da? Er gud så prippen?

Ja jeg skjønner at å baktale folk er slemt, men å banne trenger jo ikke være det. Jeg synes man synder kun når man er slem mot andre jeg.

Og jeg gidder ikke lese bibelen det er alt for mange sider og for liten skrift. Har ikke tålmodighet til å lese den.

Skrevet
Hvis du leser NT og ser hva jesus sa om det, vil du nok forstå at vi alle er syndere.

Det er ikke bare i gjerninger vi synder, men også i ord og tanker.

Synst du viser en ekstrem oppførsel på at hedninger skal være syndebevisste, vet du ikke at denne syndebevisstheten gir kraft til synd om de ikke er sterk i nåden. Nåden vet du om, men har den gått så mye inn på deg? Du liker å tro at det er "kristne" som er gode, og resten av verden fordømmer du. Vet du ikke at vi ikke skal bry oss så mye med synden i verden, men synden i menighetene og grunnen til det er de ekstremt syndebevisste som bare har fordømmelse i hjertet. De liker jeg ikke å være med, da er det kjekkere å være med verdslige folk. Du vil ha et dårlig liv med all fordømmelsen du legger på andre, den slår tilbake på deg, og det ser jeg med at du ønsker andre skal føle den fordømmelsen. Kan du ikke la nåden være stor nok til at folk naturlig vil bli gode fordi nåden er god som de har fått. Slutt å mistolk det Jesus sa og gjør han til en fordømmer, se for deg en himmel som tror på Jesus men er full av fordømmelse. Jeg ser for meg en himmel full av folk som har forstått nåden og vil andre godt. Jeg håper jeg tar feil av deg, men jeg får det inntrykket, så får du stå for det eller mene jeg tar feil.

Skrevet
hmmm

det var kjempelangt, og noe av det bedre jeg jeg har sett på ei stund.

MEN, dette er politiker prat, jeg føler du enda er langt unna å forklare det at jeg/vi straffes for noe andre har gjort. Du eller hans72 og kr-øst har heller ikke forklart hva/hvilke synder jesus egentlig døde for oss og hvordan livet ble bedre etter hans død.

Du må også gjerne forklare hva som er bra å drepe hele menneskeheten utenom en eneste famile. Som gudommelig er det en smal sak fikse hva som helts uten at noe på dø.

Vel hadde jeg og du blitt født inn i en perfekt verden, hadde ikke du og jeg sittet å skrevet på KG, VI hadde ikke vært til, VI er et resultat av Adam og Evas fall. Det er på en måte en straff at vi ble født inn i en syndeverden, men det Gud kaller liv på jorden er et gresstrå om sommeren som dør om vinteren i forhold til det evige liv. Jeg tenkte at Gud ikke skulle skapt treet om godt og vondt som det står i bibelen, men det ville vært en begrensning av fri vilje. Engler blir født inn en verden med fri vilje de og, men de ser hvor stor Gud er og velger å ikke gjøre ondt, untatt engelen Lucifer som ble truffet av misunnelighet mot Gud og gjorde noe med det.

Litt av en historie som står i bibelen, det er kjekt å forstå det.

Tror ikke det var lett for Gud å drepe synden uten å drepe mennesker som allerede ble født inn i den. Planen var jo Jesus som skulle komme, i mellom tiden kunne han ikke skremme dem med å vise som en stor Gud på himmelen som sa at de ikke skulle synde, det ville ikke fått folk til å slutte. Det er kjærlighet som til.

Du skal ikke fokusere på hva som er synd og hva som ikke er. Du skal ikke gjøre noe som er rent til urent. Du vet selv hva som ikke er bra, om du vender deg til Jesu nåde, og tror på den fordi du lærer om Gud fordi Gud sender sin Ånd og lærer din ånd. Da får du kanskje ikke så lyst å gå på elleville fester lenger eller har du en avhengighet for noe usunt, så har det plutselig blitt lettere å kutte ut. Mye av det jeg ser på som synd har blitt til tomhet, men man må la hver enkelt se hva synd er. Det kan bli litt kræsj med en som har vært frelst i 10 år og en som er nyfrelst, og deres syn på synd. Da skal ikke den som har vært frelst i 10 år si hva som er synd, men la den nyfrelste lære mer om nåden, så han ikke lenger vil være rundt synd, men forteller den 10 år frelst hva som er synd, vil den nyfrelst være så motløs og avsky Gud fordi Han høres så streng ut, for så å gå ut og gjør opprør og synde mer enn tidligere.

Guds velsigne deg

Skrevet
Vel hadde jeg og du blitt født inn i en perfekt verden, hadde ikke du og jeg sittet å skrevet på KG, VI hadde ikke vært til, VI er et resultat av Adam og Evas fall.
Vi "i følge kristendommen" et resultat av at adam pg eva hadde sex. Anser du sex som fall. I såfall hvorfor laget ikke den gudommelige en mere intelligent løsning. En løsning som IKKE var å skyte seg selv i foten. Dette kan (for meg) ikke tolkes annerledes enn at Gud ikke VILLE at adam og eva skulle få avkom, og dette innbefatter en straff (arvesynden). Ergo vi(=dere) er rett og slett ikke ønsket av gud.

Det er på en måte en straff at vi ble født inn i en syndeverden, men det Gud kaller liv på jorden er et gresstrå om sommeren som dør om vinteren i forhold til det evige liv.
Det holder ikke, det er likevel en staff.

Gud har tatt et valg for meg/oss med å straffe meg/oss HER OG NÅ og FOR INGEN GRUNN for at jeg/vi skal få "sjokolade" senere.

Den som gjør noe slik for sine barn SKAL i mine og de norske lover fengsles. Dette syns jeg sier noe om forskjellen i moral mellom gud og meg/norske lover

Hvorfor må gud straffe med den ene handa og "være god" med den andre. Er det ikke mulig å være utelukkende god (trudde det var hele poenget med gud) ?

Tror ikke det var lett for Gud å drepe synden uten å drepe mennesker som allerede ble født inn i den.
Er han guddommelig eller ikke ?

Hvor mye bedre ble det etterpå ?

Hva fikset han egentlig ?

Planen var jo Jesus som skulle komme, i mellom tiden kunne han ikke skremme dem med å vise som en stor Gud på himmelen som sa at de ikke skulle synde, det ville ikke fått folk til å slutte.
Det var en MYE MYE bedre løsning, Han burde gjøre det jevnlig.

Guds velsigne deg
Jeg trenger det ikke.
Skrevet
Vi "i følge kristendommen" et resultat av at adam pg eva hadde sex. Anser du sex som fall. I såfall hvorfor laget ikke den gudommelige en mere intelligent løsning. En løsning som IKKE var å skyte seg selv i foten. Dette kan (for meg) ikke tolkes annerledes enn at Gud ikke VILLE at adam og eva skulle få avkom, og dette innbefatter en straff (arvesynden). Ergo vi(=dere) er rett og slett ikke ønsket av gud.

Med sex får vi egne avkom vi, sånn jeg ser det vil skal lærest bedre opp enn våre feil. Men vi feiler på så mye når vi selv ikke er opdratt rett.

Man får vansklige barn man ikke takler, og spør verden om hjelp med alle slags psykologer og leger.

Det holder ikke, det er likevel en staff.

Gud har tatt et valg for meg/oss med å straffe meg/oss HER OG NÅ og FOR INGEN GRUNN for at jeg/vi skal få "sjokolade" senere.

Ser ikke på livet som en straff når jeg har fått håpet i hjertet om den gode konge som skal komme igjen og i mellomtiden lærer oss om Han, og sender en talsmann om Han. Men mange i verden ser på livet som en straff andre mennesker utnytter, man føler seg utnyttet men premien er ikke stor?'

Den som gjør noe slik for sine barn SKAL i mine og de norske lover fengsles. Dette syns jeg sier noe om forskjellen i moral mellom gud og meg/norske lover

Ja du får krangle med Gud om norske lover. Norske lover er ikke så gale da må jeg si, men reglene og lovene blir flere fordi vi ikke klarer å hlde styr på alt som kommer fra det onde

Hvorfor må gud straffe med den ene handa og "være god" med den andre. Er det ikke mulig å være utelukkende god (trudde det var hele poenget med gud) ?

Egentlig så straffer ikke Gud, det er djevelen som gjør fantastiske illusjoner som får deg til å klage på Gud. Men det er Gud sin skyld at djevelen finnes, ergo Gud er skyld i alt. Men Gud tok på seg straffen for alt. Den som tar imot denne gaven tar valget om å få nåde, så nåde kan bli gitt til andre rundt deg, du blir en nådefull person, en gave gitt av Gud selv så du ikke roser deg og får din premie i ros av andre enn at det er Gud som gjør det.

Er han guddommelig eller ikke ?

Hvor mye bedre ble det etterpå ?

Hva fikset han egentlig ?

Han gjør sitt beste tror jeg for at flertallet skal ha det godt, Han jobber med å få flest mulig til å tro på Han, og flest mulig folk til å vite hvem Han er, sånn at når mørket kommer så vil det lyse i kunnskapen om Han.

Hvor mye verre kunne det ha vært om Jesus ikke hadde vært til?

Han fikser meg, jeg tror jeg ville skaket mye mer i samfunnet på dårlig vis om jeg ikke hadde vært frelst.

Det var en MYE MYE bedre løsning, Han burde gjøre det jevnlig.

Som sagt kjærlighet er løsningen, ikke verdslig, men fra Gud.

Jeg trenger det ikke.

Du får stanse den da, den er på vei, jeg trykte på Enter vet du

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...