tineline Skrevet 24. januar 2010 #21 Del Skrevet 24. januar 2010 Røyk er så potensielt farlig for andre at jeg syns det burde følge automatisk at man spør om det er greit. Hele 10% av Norges befolkning har f.eks astma, og det kan være svært plagsomt for astmatikere med røyk rett innpå seg. Når noen spør om å få sitte på, så kan du jo si "jeg kommer til å ta en røyk mens vi kjører" - da har jo passasjeren valget i forkant og må finne seg i at du røyker dersom vedkommende aksepterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #22 Del Skrevet 24. januar 2010 hallo?? Skal man ikke få gjøre som man vil på egen eiendom lenger heller? kjære vene. Så ta buss! jeeeez Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #23 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor åpnet ikke du vinduet? Det var ikke mulig der jeg satt. Ikke at det hjelper veldig mye å åpne vinduet heller, når han sitter en halvmeter fra og røyker. Men jeg vet nå at jeg ikke kan sitte på med ham mer, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #24 Del Skrevet 24. januar 2010 hallo?? Skal man ikke få gjøre som man vil på egen eiendom lenger heller? kjære vene. Så ta buss! jeeeez akkurat det jeg prøver å få fram her. hva er det neste? skal folk som kommer på besøk til meg nekte meg å røyke i mitt eget hus? Jeg er et voksent menneske med samme rettigheter som andre, og jeg har tatt et valg om at jeg vil røyke. jeg har kjøpt og beatlt både huset og bilen min selv, så da bestemmer jeg også selv om jeg vil røyke der. og det er helt greit for meg om andre velger å unngå meg, eller ikke besøke meg pga dette! det er også helt greit om de ikke vil sitte på i bilen min pga at jeg røyker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 24. januar 2010 #25 Del Skrevet 24. januar 2010 I mine øyne er røyking i bil er en uting, på lik linje med røyking innendørs. Men hva alle andre mener og gjør er ikke noe jeg kan diktere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #26 Del Skrevet 24. januar 2010 Man gjør selvsagt som man lyster i egen bil. Å spørre passasjeren om det går greit for han/henne er jo bare å være ekstra høflig, og ikke noe man kan regne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 24. januar 2010 #27 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg røyker i bilen innimellom. Med vinduet åpent, og hånda på vinduskanten. Før var vi to som røykte i bilen, mye, og da stinket den... Nå røyker ikke min mann lenger, og da ble bilen så og si røykfri. Etter en grundig rengjøring, hjemme i garasjen, kombinert med at vi sluttet å røyke i bilen, ble vi faktisk kvitt røyklukten også. Spurte mine ikke-røykende venner, og de la bare merke til en diskrét hundelukt i baksetet, når de satt rett foran hundeburet! Nå tar jeg en røyk der i ny og ne, og den lukter ikke veldig. Naturlig at jeg prøver å unngå å røyke der, siden min mann nå er røykfri og legger bedre merke til lukta, men han gidder som regel ikke stoppe når vi er på tur, og sier jeg heller bare kan åpne vinduet. Ang gravide, asmatikere o.l: Jeg kjenner de fleste som sitter på med oss så godt at jeg vet deres holdning til røyk. Noen bryr seg ikke, og da kan jeg fint røyke i bilen. Kunne ikke funnet på å røyke med barn, gravide, eller andre ikke-røykere som er plaget av røyk i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 24. januar 2010 #28 Del Skrevet 24. januar 2010 min bil - mine regler!! jeg røyker når jeg vil og hører på den musikken jeg vil.. de som har et problem med det kan pelle seg vekk, og heller ta tog eller buss. Helt enig. I min egen bil røyker jeg så mye jeg vil, men sitter jeg på i kona sin bil eller låner denne røyker jeg selvfølgelig ikke. Men i min bil gjelder mine regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest starligt Skrevet 24. januar 2010 #29 Del Skrevet 24. januar 2010 hallo?? Skal man ikke få gjøre som man vil på egen eiendom lenger heller? kjære vene. Så ta buss! jeeeez er ikke det det er snakk om!snakk om respekt.åssen er du i bil der det er barn tro!!!gir du F da eller om de sitter i den stanken.eller om du har med folk som har astma så gir du F??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest starligt Skrevet 24. januar 2010 #30 Del Skrevet 24. januar 2010 Å røyke i bil ser jeg på som noen latterlige 1950-talls greier som er både "ut", farlig, ekkelt og direkte teit. Skulle ikke vært lovlig. I likhet med mobilbruk. helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk.Banan Skrevet 24. januar 2010 #31 Del Skrevet 24. januar 2010 typisk svar fra en ikke-røyker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #32 Del Skrevet 24. januar 2010 typisk svar fra en ikke-røyker hehehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 24. januar 2010 #33 Del Skrevet 24. januar 2010 Min bil, mine regler. Mitt hus, mine regler:) Jeg røyker ikke, og vil selvsagt ikke ha røyk i bilen(overhodet!). Inne i huset får et par stykker lov til å stå under vifta på kjøkkenet å røyke, om det er mange minus ute, vind og/eller de er syke på et eller annet vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #34 Del Skrevet 24. januar 2010 hallo?? Skal man ikke få gjøre som man vil på egen eiendom lenger heller? kjære vene. Så ta buss! jeeeez Jeg tror faktisk jeg hadde vurdert å ta buss i stedet for å sitte på med en som røyker i bilen, fordi jeg blir kvalm av det. Og jeg er ikke antirøyker, festrøyker selv. Selvfølgelig bør en spørre om det er greit, men om en har behov for å absolutt røyke inne og i bil uansett hva gjestene ville foretrukket, tror jeg en også kan regne med at enkelte ikke kommer så ofte eller gjerne på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå