Gå til innhold

Røyking i bil


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Røyker du i bilen? Jeg trodde nesten ingen gjorde det lenger, men for en tid siden satt jeg på med en som plutselig tok frem røyken. Siden jeg var gratispassasjer i den bilen så turde jeg rett og slett ikke si noe, men jeg får sterkt ubehag ved røyking i et så lite og tett rom. Etter en stund åpnet han vinduet, men da blåste røyken rett på meg så jeg ble sittende med hodepine og rennende øyne. Ville det vært frekt av meg å si noe, når jeg hadde fått sitte på gratis? Dere som røyker i bil, spør dere medpassasjerene om det er ok? Eller synes dere det er deres valg i egen bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt fra! Det er direkte ekkelt å røyke i bilen! Alt av klær, hår osv lukter når man går ut fra bilen igjen. Minner meg om lukten av gammel fyll!

Nå er jeg tillhenger av å forby røyking i bil på lik linje med mobilbruk i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke selv, og har jeg passasjerer som spør om å røyke i bilen nekter jeg blankt. Røyklukt i biler er umulig å få bort, og den er ufattelig irriterende. Det som til nøden kan gå er sigarlukt. Hadde tidligere en bil det det var røkt en og annen sigar, og den lukten var til å leve med. Vanlig sigarettrøyk derimot er helt pyton. Mener forresten å huske at bilforhandlere regner ca 30-40k prisreduksjon på en ny bil til rundt 350-400k dersom det er røyklukt i den. Da blir det jaggu noen dyre sigaretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyklukt er ikke umulig å få vekk, men det kan være svært ubehagelig for andre i bilen. Det bør de som røyker tenke på. I vår husstand er det derimot strengt forbudt å røyke i bilene fordi det legger seg en hinne på alt inni bilen - noe som er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å røyke i bil ser jeg på som noen latterlige 1950-talls greier som er både "ut", farlig, ekkelt og direkte teit. Skulle ikke vært lovlig. I likhet med mobilbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en stund åpnet han vinduet

Hvorfor åpnet ikke du vinduet? Synes ikke noe om røyking i bil, men dette var hans bil og han hadde rett til å røyke der. Han kunne godt spurt om det var greit for deg, men han brydde seg vel ikke, da. Du kon vel fra det uten varige mén, og da vet du at du ikke sitter på med ham flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eget valg i egen bil, mener jeg. Men det er absolutt ikke frekt å si fra om at du blir dårlig av det. Hadde det vært meg så ville jeg stumpet røyken hvis det var ubehagelig for passasjeren - da mener jeg altså noe litt verre enn "æsj, jeg liker ikke lukta "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyklukt er ikke umulig å få vekk, men det kan være svært ubehagelig for andre i bilen. Det bør de som røyker tenke på. I vår husstand er det derimot strengt forbudt å røyke i bilene fordi det legger seg en hinne på alt inni bilen - noe som er ekkelt.

Det er sikkert ikke umulig å få bort, men uansett ganske kostbart og ikke noe man akkurat gjør selv hjemme i garasjen. Profesjonelle bilpleiere kan nok sikkert få bukt med lukta, men som sagt tipper jeg kronene begynner å rulle ganske kjapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke umulig å få bort, men uansett ganske kostbart og ikke noe man akkurat gjør selv hjemme i garasjen. Profesjonelle bilpleiere kan nok sikkert få bukt med lukta, men som sagt tipper jeg kronene begynner å rulle ganske kjapt...

Om det er HELT umulig kan jeg ikke si men en kamerat av meg kjøpte en bil det var tidligere røyket i. Det var gjort et hederlig forsøk på å bli kvitt røyklukta, men den satt så godt at for ikke-røykere kjentes det veldig godt, spesielt for meg som er allergiker. Han betalte 10 000 kr for å få renset bilen ordentlig hos et fima som gjør slike ting. (Heter noe spesielt dette men kommer ikke på det) De bruker iallefall noen kjemikalier som skal bli kvitt alt av lukter og bilen skal bli så god som ny.

Hjem kommer bilen og lukta sitter der ennå, om ikke like ille så er det til å kjennes.

Har nok ennå ikke opplevd å bli kvitt røyklukt i en bil og jeg ville sagt i fra om noen røyket i bilen. Men så blir jeg dårlig av at mennesker som har røyket setter seg ved siden av meg på bussen e.l også, så kanskje det bare er jeg som er litt rar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke umulig å få bort, men uansett ganske kostbart og ikke noe man akkurat gjør selv hjemme i garasjen. Profesjonelle bilpleiere kan nok sikkert få bukt med lukta, men som sagt tipper jeg kronene begynner å rulle ganske kjapt...

Om det er HELT umulig kan jeg ikke si men en kamerat av meg kjøpte en bil det var tidligere røyket i. Det var gjort et hederlig forsøk på å bli kvitt røyklukta, men den satt så godt at for ikke-røykere kjentes det veldig godt, spesielt for meg som er allergiker. Han betalte 10 000 kr for å få renset bilen ordentlig hos et fima som gjør slike ting. (Heter noe spesielt dette men kommer ikke på det) De bruker iallefall noen kjemikalier som skal bli kvitt alt av lukter og bilen skal bli så god som ny.

Hjem kommer bilen og lukta sitter der ennå, om ikke like ille så er det til å kjennes.

Har nok ennå ikke opplevd å bli kvitt røyklukt i en bil og jeg ville sagt i fra om noen røyket i bilen. Men så blir jeg dårlig av at mennesker som har røyket setter seg ved siden av meg på bussen e.l også, så kanskje det bare er jeg som er litt rar :)

Test disse produktene. Det er de jeg bruker. Vi solgte en Audi A3 hvor de forrige eierne hadde røyket i bilen. De vi solgte til var ikkerøykere og de trodde bilen alltid hadde vært røykfri. Lukten blir ikke borte etter en gangs bruk, men har du vasket bilen innvendig noen ganger med disse bør det hjelpe.

Skum: http://autoglym.com/enGB/product-proddetai...LFM&Range=1

Spray: http://autoglym.com/enGB/product-proddetai...=GE&Range=1

Selges på Mekonomen og lignende bilrekvisitaforretninger.

Edit: Får legge til at de ikke er parfyrmert med wunderbaumlignende dufter slik det meste annet er.

Endret av Max Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor tilhenger av AutoGlym selv, og har brukt Interior Shampooen i flere år, sprayen vel å merke. Skummet har jeg aldri prøvd.

Min erfaring er at de fungerer veldig bra ja, men den klarer ikke å kvitte seg med lukten permanent. Jeg brukte Interior Shampooen på den bilen jeg nevnte tidligere som hadde litt svak sigarlukt, og den forsvant en stund, men kom etter hvert tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest starligt

jeg mener at en bør spørre de som er med først om det er greit.respektløst og sitte og røyke med andre i bil som ikke røyker selv.det blir jo en helt for jæv... lukt.foreldra mine røyka i bilen da vi var små og jeg blei så bilsyk at fy.så defor har jeg den meninga.spessielt ved tanke på barn.røyker ikke selv.og ingen får ta en røyk værken i bil eller hjemme hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bil - mine regler!! jeg røyker når jeg vil og hører på den musikken jeg vil.. de som har et problem med det kan pelle seg vekk, og heller ta tog eller buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest starligt

unnskyld men,men du høres ut som og kun tenke på deg selv og ingen andre.

har du ikke hørt omhensyn du eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld men,men du høres ut som og kun tenke på deg selv og ingen andre.

har du ikke hørt omhensyn du eller????

det er jo nettopp hensyn som gjør at jeg lar andre få sitte på i bilen min (hvis de bare følger mine regler)

Og hva er egentlig så galt i å tenke litt på seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men jeg går bestandig ut på trappa - sitter aldri inne og røyker. Jeg røyker derimot i bilen f.eks. til og fra jobb og alltid med vinduet åpent. Det er mine daglige friminutt der jeg ikke trenger å stå ute med røyken min i mange kuldegrader og sur vind til spott og spe for naboer og forbipasserende. Likevel kunne jeg ikke drømme om å røyke i bilen hvis en ikke-røyker eller en røyker som ikke også vil ha seg en røyk sitter på. Skal vi kjøre en lengere tur holder jeg hellere inn til siden og tar meg en røyk utenfor bilen. Selv om det er min bil tar jeg da hensyn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Syrin_Ulven
Eget valg i egen bil, mener jeg. Men det er absolutt ikke frekt å si fra om at du blir dårlig av det. Hadde det vært meg så ville jeg stumpet røyken hvis det var ubehagelig for passasjeren - da mener jeg altså noe litt verre enn "æsj, jeg liker ikke lukta "

:Nikke: Enig med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men jeg går bestandig ut på trappa - sitter aldri inne og røyker. Jeg røyker derimot i bilen f.eks. til og fra jobb og alltid med vinduet åpent. Det er mine daglige friminutt der jeg ikke trenger å stå ute med røyken min i mange kuldegrader og sur vind til spott og spe for naboer og forbipasserende. Likevel kunne jeg ikke drømme om å røyke i bilen hvis en ikke-røyker eller en røyker som ikke også vil ha seg en røyk sitter på. Skal vi kjøre en lengere tur holder jeg hellere inn til siden og tar meg en røyk utenfor bilen. Selv om det er min bil tar jeg da hensyn :)

godt det finnes folk som deg. En kamerat av meg røyket da jeg satt i baksetet i vinter, HØYGRAVID! Ble sykt kvalm etter bilturen, men turte ikke si fra. Synes voksne mennesker faktisk bør kunne tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest starligt
det er jo nettopp hensyn som gjør at jeg lar andre få sitte på i bilen min (hvis de bare følger mine regler)

Og hva er egentlig så galt i å tenke litt på seg selv?

en ting og tenke på seg selv.men når det gjelder røyk så vet jo alle at det er noe som lukter for jævlig.

ja din bil.men har du med deg folk er du ikke så tett i hue og røyker.hva er problemet med å ta en røyk føre du skal kjøre???

hensyn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting og tenke på seg selv.men når det gjelder røyk så vet jo alle at det er noe som lukter for jævlig.

ja din bil.men har du med deg folk er du ikke så tett i hue og røyker.hva er problemet med å ta en røyk føre du skal kjøre???

hensyn!!!

vet du hva... i min bil (eller mitt hus) gjør jeg akkurat hva pokker jeg vil! de som har et problem med det kan holde seg unna - så enkelt er det bare!!

jeg viser hensyn til andre når jeg er på et offentlig sted, men som sagt min bil - mine regler!!

hvem i all verden tror du egentlig at du er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...