Mamoli Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg åpnet en champagneflaske forrige helg; er den brukbar i morgen, eller burde den kastes ut nå? Har stått med aluminiumsfolie som "kork" denne uka.
Spiralis Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Jeg åpnet en champagneflaske forrige helg; er den brukbar i morgen, eller burde den kastes ut nå? Har stått med aluminiumsfolie som "kork" denne uka. Etter en uke tror jeg den er rimelig doven. For en "vanlig" vin så kan den holde en stund avhengig av hvor lite luft som kommer til vinen. Dersom flaska er rimelig full, det du forsegler flasketuten med er rimelig tett og temperaturen er lav så kan vin være rimelig drikkendes en god stund, men den faller fort i kvalitet. For champagne er det i tillegg tapet av kullsyre. Doven champagne er flaue saker. Det beste tipset er å ta en smak. Jeg tviler på at den har kullsyre og da er den normalt ikke noe særlig, men du må smake deg fram selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå