Gå til innhold

Føler du at du lever?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en person som bruker en del tid på tenking, da gjerne planer og drømmer om hvordan jeg vil ha det senere i livet.

Nå begynner det å gå opp for meg at jeg på mange måter glemmer å leve her og nå- men bruker tiden på å tenke at "senere skal jeg få til....". Det er greit med mål, men man må ikke glemme ståstedet sitt her og nå.

Jeg sliter litt med å komme ut av rutinen min, og syntes egentlig at dagene her og nå bare flyter i hverandre med skole, jobb og litt tid på nett.

Er det flere som har det sånn? Nyter du dagene og føler du bruker den korte tiden her på kloden fullt ut, eller er du som meg at du faktisk bare ser dagene seile forbi?

Jeg trenger virkelig å gjøre noe med dette- ja, livet skal bli herlig når studiene er over og man kan begynne på drømmeyrket, kjøpe seg drømmeboligen, få en familie..bla bla..men hva med her og nå?

Jeg blir trist av å tenke på hvordan dagene forsvinner, de kommer faktisk aldri tilbake... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk viktig å være her og nå.

Tenkt deg at de gnir hendene sammen en god stund. Vend så håndflatene oppover og kjenn hvordan det føles i hendene. Så tenker du etter hva du spiste til middag for to dager siden. Klarer du fortsatt å ha fokus og virkelig kjenne hvordan hendene dine føles?

Det viser bare at du kan ikke være i fortid eller framtid og her og nå samtidig. Anbefaler deg å begynne med avspenning. Du kan bl.a. sjekke ut her www.pepp.no

Skrevet (endret)

Ja, jeg er så heldig at jeg føler at jeg lever.

Noen dager nyter jeg livet, andre dager er jeg glad ikke er mer enn 24 timer. Sånn har vel alle det av og til.

Men ja, jeg sørger for å stoppe opp en del ganger om dagen og bare nyte øyeblikkene.

Nå har jeg nettopp vært på en kveldstur med mannen, og vært litt sammen med poden etterpå. Det er sånne små ting som gjør at jeg synes livet er nydelig å leve. :)

Ts. Kan du ikke prøve å stoppe opp noen ganger hver dag og kikke litt rundt deg. Se etter noe fint eller koselig.

Spis noe ekstra godt, eller gjør noe du liker, hver dag?

Det behøver ikke å være dyrt, vanskelig eller usunnt. Bare noe som bryter rutinen.

Endret av leirbål
Skrevet

Ja, det føler jeg.

Jeg er veldig bevisst på hva jeg ønsker her i livet, og prøver å jobbe bevisst for å nå målene. Det går ikke alltid som planlagt, men for meg er det viktigste å ha prøvd, samme hva det er snakk om.

Jeg tror det viktigste er å ta en dag av gangen, og prøve å tenke at man kun lever en gang. Med det mener jeg ikke at man skal leve hver dag som om det var den siste (det ville blitt litt vanskelig om man studerer/har fast jobb), men heller prøve å bruke en del tid på noe/noen man setter pris på i løpet av en måned, for eksempel.

Skrevet

Tusen takk for flotte innlegg :)

Jeg er kjent for å være en positiv og glad person- så det er ikke sånn at jeg er nede i kjelleren og sliter med hverdagen.. men jeg savner den følelsen av "ny dag nye muligheter".

Jeg har ting å glede meg til, forskjellige arrangementer og turer som er bestilt i nær fremtid, men det føles som noe viktig mangler. Den lille gnisten- gleden over å våkne opp til ny dag. Jeg føler litt jeg kaster bort flesteparten av av dagene på¨uviktige ting- men kommer meg liksom ikke ut av sirkelen alikevel.

Ikke meninga å være sytete, bare deilig å lufte tankene litt og høre andres erfaringer :)

Skrevet
Tusen takk for flotte innlegg :)

Jeg er kjent for å være en positiv og glad person- så det er ikke sånn at jeg er nede i kjelleren og sliter med hverdagen.. men jeg savner den følelsen av "ny dag nye muligheter".

Jeg har ting å glede meg til, forskjellige arrangementer og turer som er bestilt i nær fremtid, men det føles som noe viktig mangler. Den lille gnisten- gleden over å våkne opp til ny dag. Jeg føler litt jeg kaster bort flesteparten av av dagene på¨uviktige ting- men kommer meg liksom ikke ut av sirkelen alikevel.

Ikke meninga å være sytete, bare deilig å lufte tankene litt og høre andres erfaringer :)

Jeg vet godt hva du mener. For å bryte ut av min sirkel bestemmte jeg meg for å nyte livet en liten stund hver dag. En liten stund hvor jeg gjør noe jeg synes er godt.

Før jeg fikk det nære forholdet til Jesus følte jeg det også som deg. Men ikke nå lenger. :)

Gjest Gjest_eva_*
Skrevet

"Alle disse dager som kom og gikk,

ikke visste jeg at det var livet."

Skrevet

Jag lever... men ibland känns det faktiskt som om livet glider på i ett snabbare tempo än vad jag hinner med. En lugn kväll, en helg helt utan planer, en vecka på jobbet som bara flyter utan nya brådskande saker och deadlines som kommer nära...

Jag tänker ofta att jag borde försöka få tid att njuta MER av det som sker, och irriterar mig på att jag irriteras av irritationsmoment som egentligen skulle kunna vara en BRA del i livet. Vissa dagar orkar jag med motgångar, gnäll, stor arbetsbörda, husarbete, matlagning och allt annat mer än vanligt.

Många dagar är fulla med jobb av olika slag och ganska jobbiga men det finns gott om guldkorn och glädje att ta vara på.

Skrevet

Når jeg var i Forsvaret og hadde det litt småkjipt av og til så hadde jeg mye tid til å tenke, og jeg bestemte meg for at jeg aldri skulle utsette noe jeg hadde lyst til å gjøre igjen. Mange gjør det fordi de mener de ikke har tid eller fordi de er redde for at de skal drite seg ut når de gjør noe de aldri har gjort før, men jeg bestemte meg for å aldri tenke sånn og heller hoppe i det.

Såklart, nå som hverdagen er tilbake skjønner jeg jo at av og til er det ikke nok timer i døgnet, men den tankegangen har jeg i bakhodet hele tiden. Jeg er av typen som vil oppleve det aller meste minst en gang, så det er noe jeg prøver på. Det meste av tiden går jo med på rutiner og dagliglivet med jobb og skole osv., men så lenge jeg klarer å kaste inn litt krydder av og til så er det greit for meg, hvis jeg skulle vært skuffa over at i det store og det hele så gjør jeg ikke alt det mest skrullete jeg har lyst til så hadde jeg aldri blitt fornøyd.

Om sommeren planlegger jeg alltid noe moro da, kjøre over landet for å være med på triatlon eller kurs i fallskjermhopping og sånn. Totalt sett så lever jeg jo drømmen som jeg har hatt siden jeg var liten, så jeg klager ikke.

Så ja, jeg føler at jeg lever. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...