Gå til innhold

Treningsentere i Oslo? anbefalinger?


Gjest trening???

Anbefalte innlegg

Gjest trening???

Hei

Jeg leter etter treningsenter i Oslo (bør ligge sentralt), prøver å finne noe som er bra for meg...

- bør ikke være blandt de dyreste og stor fordel om man ikke trenger å binde seg til 12 mnd med engang. (må jo se om jeg faktisk klarer å komme med avgårde...)

- trives best med saltrening/gruppetrening da jeg ellers mister motivasjonen kjapt... (trener etter jobb).

Noen som har noen gode forslag, prøvde elixia for en stund siden. Men synes det er alt for dyrt i forhold til de få timene jeg klarte å få med meg... Men ser jeg burde prøve å være flinkere til å trene...

Er i tilegg ikke noe fan av personlige trener (rett og slett av at jeg synes dette blir litt nærgående på min litt dårlige kondis...)

Noen som har noen forslag til bra treningsentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SiO har gode treningssentre, det koster 2600,- for perioden januar-august for ikke-studenter. De har diverse saltreninger og i tillegg klatrevegg og svømmehall, samt baner til all slags mulige ballsporter. I tillegg kan du ved å betale ca 400,- ta kurs i alskens danser, kampsporter og ballspill.

SiO ble best i treningssenter-test på Tv2 hjelper deg i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.vtts.no

Senteret som brukes av ViF-spillerne, men er ellers ikke så mange som trener der (du slipper de verste bolerne osv). Veldig flinke folk som har saltreninger der (bla. en som brukes som ekspert av VG).

Får du bruk for fysio/manuellterapeuter er de kjempeflinke :) Ikke så dyre, og reiser du bort i ferien kan du få klistremerke på kortet ditt slik at du kan trene gratis hos mange treningsenter over hele Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SiO har gode treningssentre, det koster 2600,- for perioden januar-august for ikke-studenter. De har diverse saltreninger og i tillegg klatrevegg og svømmehall, samt baner til all slags mulige ballsporter. I tillegg kan du ved å betale ca 400,- ta kurs i alskens danser, kampsporter og ballspill.

SiO ble best i treningssenter-test på Tv2 hjelper deg i høst.

Hmmm, aldri tenkt på SIO jeg, oppdaget nå at jeg til og med får rabatt som ansatt;-) JIPPI;-)

Men skjønner ikke helt hvordan jeg kjøpet kort? Møter jeg bare opp på et av sentrene og kjøper der??? Virker jo som et bra tilbud, og billig nok til å teste ut;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle
Hmmm, aldri tenkt på SIO jeg, oppdaget nå at jeg til og med får rabatt som ansatt;-) JIPPI;-)

Men skjønner ikke helt hvordan jeg kjøpet kort? Møter jeg bare opp på et av sentrene og kjøper der??? Virker jo som et bra tilbud, og billig nok til å teste ut;-)

Bare vit at SiO sine treningssentre er smekkfulle utenom skoletid. Har du mulighet til å på formiddagen er dette et bra alternativ. Jeg slutta fordi jeg ikke orket å stå i kø foran ellipsemaskina om kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vit at SiO sine treningssentre er smekkfulle utenom skoletid. Har du mulighet til å på formiddagen er dette et bra alternativ. Jeg slutta fordi jeg ikke orket å stå i kø foran ellipsemaskina om kveldene.

Det er da ikke smekkfullt fra kl 16-22. Det er alle verst rundt kl 18, det er i hvertfall min erfaring. Jeg har aldri måttet stå i kø for en ergometersykkel, mulig det er mer pågang på ellipsemaskinene.

TS: Du vil helst ikke betale hele avgiften først av frykt for at du skal ende opp som "støttemedlem". Du kan kjøpe enkeltbillett på SiOs anlegg, jeg tror det koster 100 kr, ikke helt billig altså. Sjekk hva SiO tilbyr av fellestreninger på www.sio.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, aldri tenkt på SIO jeg, oppdaget nå at jeg til og med får rabatt som ansatt;-) JIPPI;-)

Men skjønner ikke helt hvordan jeg kjøpet kort? Møter jeg bare opp på et av sentrene og kjøper der??? Virker jo som et bra tilbud, og billig nok til å teste ut;-)

Er du ansatt, brukes ansattkortet ditt. Ellers tropper du bare opp og de tar et fint lite bilde der og da (fiks håret!). Jeg vet ikke om bilde bare tas på Domus Athletica, det var der jeg gjorde det. Du kan jo ringe og spørre der det er enklest for deg. Kortet koster en hundrings, syns jeg å huske, men da kan du bruke det "for evig" siden - også med opphold noen semestre her og der.

Jeg trener ofte etter jobben på Centrum Athletica, og syns ikke det er så smekkfullt. Ja, er mange der, men det er alltid ledige apparater.

Endret av tineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ansatt, brukes ansattkortet ditt. Ellers tropper du bare opp og de tar et fint lite bilde der og da (fiks håret!). Jeg vet ikke om bilde bare tas på Domus Athletica, det var der jeg gjorde det. Du kan jo ringe og spørre der det er enklest for deg. Kortet koster en hundrings, syns jeg å huske, men da kan du bruke det "for evig" siden - også med opphold noen semestre her og der.

Jeg trener ofte etter jobben på Centrum Athletica, og syns ikke det er så smekkfullt. Ja, er mange der, men det er alltid ledige apparater.

TS her:-) ville bare takke for hjelpen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger på SIO Nydalen og min erfaring er ikke at det er smekkfullt. Det hører til sjeldenhetene at jeg må vente på apparater, og jeg trener både morgen, dagtid og kveld. Synes gruppetreningene er pengene verdt, og det er et bedt nok tilbud for meg, ser ikke behovet for å betale 449kr mer i mnd for litt bredere tilbud på Elixia (er student, så betaler 1100 pr. semester).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke behovet for å betale 449kr mer i mnd for litt bredere tilbud på Elixia (er student, så betaler 1100 pr. semester).

Jeg har aldri vært på Elixia, men jeg vet ikke om tilbudet deres kan kalles bredere. På SiO kan man delta på kurs i Yoga, QiGong, Thai Chi, diverse danser, og ikke minst har de svømmehall med diverse kurs. Meg bekjent har ikke noen Elixiasentra svømmehall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig anbefale Domus Athletica som ligger rett nedenfor Rikshospitalet og mellom Forskningsparken og Ullevål Stadion, se info under www.sio.no

Det mange ikke er klar over er at alle kan trene der ikke bare studenter.

Sal, styrke, spinning og veldig bra svømmehall :-)

I styrketreningen finner en menn og kvinner i alle aldre helt opp mot 70-75 år. Hovedvekten er studenter, men en føler seg svært vel om en ikke er det. Dessuten finnes det ikke bolere der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter alles anbefalinger av SIO. Jeg har trent der i årevis, både som student og ekstern. Går mest på gruppetimer og er kjempefornøyd med utvalget av timer. Syns dem har mange dyktige instruktører og en avslappa, god atmosfære :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært på Elixia, men jeg vet ikke om tilbudet deres kan kalles bredere. På SiO kan man delta på kurs i Yoga, QiGong, Thai Chi, diverse danser, og ikke minst har de svømmehall med diverse kurs. Meg bekjent har ikke noen Elixiasentra svømmehall.

Det kommer ann på øyet som ser - jeg mente at mange treningssentere har flere forskjellige typer spinning, aerobic osv, men selv ser jeg ikke helt nytten i dette - Sio er etter min smak bredt nok, og er value for money.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...