Gå til innhold

Kniv med egg på bare ene siden,

Fremhevede innlegg

Gjest nysgjerrig....
Skrevet

Har sett det er mange som kan kjøkkenkniv her inne, så jeg prøver å poste et spørsmål jeg har lurt på en stund: en kamerat av meg er en matglad fyr, og den kokkekniven han er mest glad i - en skikkelig dyr en - har "skjev egg", dvs. at det er slipt sånn blank linje bare på den ene siden. Bortsett fra det ser den ut som en helt vanlig kniv, det er ikke en øks eller sånt. Har ikke turt å spørre han om den kniven (er redd for å domme meg ut), men lurer veldig på hvorfor kniven er lagt sånn? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert en Masahiro han har. Den er slipt 80% på ene siden og 20% på andre. Tror det er fordi de blir skarpere av det.

Gjest Gjest_nysgjerrig_*
Skrevet
Det er sikkert en Masahiro han har. Den er slipt 80% på ene siden og 20% på andre. Tror det er fordi de blir skarpere av det.

Takk for svar. Skjønner ikke helt hvordan den kan være skarpere når eggen er laget på den måten, men kan ikke komme på noen andre forklaringer heller, og ikke finner jeg noe forståelig på nettet, så du har sikkert rett.

Tittet på Masahiro-sider på nettet, og det er ikke en sånn kniv han har, den han har er med et lysere skaft og ser annerledes ut i formen. Og så er den helt uten egg på den ene siden (den høyre), det er bare egg på venstre side. Helt sikker!

Fant forestem om Masahiro at også den er slipt bare på den ene siden, og ikke 80/20 sånn som du skriver.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...