Gjest ts Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Hei, dette haster litt skal lage cosmopolitan, å vil ikke bruke denne drinkmixen. men hvor for jeg kjøpt tranbærjucie å hvilken type er den best? Er det foressten noen som har en egen oppskrift på det?
freezepop Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 matbutikken har tranbærjuice. sunnkost har sikkert også
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 De har tranebærjuice på matbutikken, ja. Ihvertfall på de som har litt utvalg. Ocean spray er definitivt best:) 4 cl vodka 2 cl cointreau 4 cl cranberry juice litt fersk limejuice Ristes i shaker med isbiter, og helles i cocktail glass (uten isbiter)
Colargol Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Ocean Spray sin tranebærjuice er den mest vanlige og du finner den på så godt som alle matbutikker. Du kan også finne andre merker på butikker med godt utvalg og på helsekostbutikker, men Ocean Spray er den de fleste bartendere bruker også, og den er god. Cosmopolitan 1 3 cl vodka 1 cl Cointreau Juicen fra en 1/2 lime (evt. 1,5cl limesaft 3-4 cl Ocean Spray Cranberry Classic Cosmopolitan 2 2,5 cl. Vodka 1,5 cl. Bols Triple Sec Juicen fra en 1/2 lime (evt. 1,5cl limesaft) (+ evt. litt sukkerlake, som lages av en del vann og en del sukker, kokes opp og avkjøles) 3-4 cl. Ocean Spray Cranberry Classic. Fremgangsmåte: 1/2 fyll shakeren med isbiter. Ha i ingrediensene og rist i ca. 10 sek. Sil blandingen over i et avkjølt cocktailglass (sett gjerne glasset i fryseren i 5-10min mens du gjør klart alt det andre). Garner med en limeskive twist (Altså skjære et hakk i en limeskive og vri den over kanten på glasset). Om du har tid og lyst så kan du også dra en limeskive kjapt rundt kanten på glasset, sette glasset på hodet ned i sukker og vri raskt rundt -dette gjør du før du evt. setter glasset til avkjøling. Bare en morsom vri som man ofte gjør som det lille ekstra! Lykke til!
Gjest ts Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Ocean Spray sin tranebærjuice er den mest vanlige og du finner den på så godt som alle matbutikker. Du kan også finne andre merker på butikker med godt utvalg og på helsekostbutikker, men Ocean Spray er den de fleste bartendere bruker også, og den er god. Cosmopolitan 1 3 cl vodka 1 cl Cointreau Juicen fra en 1/2 lime (evt. 1,5cl limesaft 3-4 cl Ocean Spray Cranberry Classic Cosmopolitan 2 2,5 cl. Vodka 1,5 cl. Bols Triple Sec Juicen fra en 1/2 lime (evt. 1,5cl limesaft) (+ evt. litt sukkerlake, som lages av en del vann og en del sukker, kokes opp og avkjøles) 3-4 cl. Ocean Spray Cranberry Classic. Fremgangsmåte: 1/2 fyll shakeren med isbiter. Ha i ingrediensene og rist i ca. 10 sek. Sil blandingen over i et avkjølt cocktailglass (sett gjerne glasset i fryseren i 5-10min mens du gjør klart alt det andre). Garner med en limeskive twist (Altså skjære et hakk i en limeskive og vri den over kanten på glasset). Om du har tid og lyst så kan du også dra en limeskive kjapt rundt kanten på glasset, sette glasset på hodet ned i sukker og vri raskt rundt -dette gjør du før du evt. setter glasset til avkjøling. Bare en morsom vri som man ofte gjør som det lille ekstra! Lykke til! Takk for helpen:) Da skal jeg kose meg i helgen:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå