Gjest p pille lei Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 hei. litt usikker på om dette er rette plassen og spøre om dette men gir det et forsøk. jeg er en jente på 20år som vurdere og få satt inn en p-stav i armen siden jeg ikke får rabatt på p-piller lenger vil jeg ha noe som ikke er så dyrt, slik som en p-stav siden spiral ikke er aktuelt for meg siden jeg ikke har født noe barn.. Noen som har erfaringer med p-stav? med tanke på bivirkninger og om det er smertefult og få satt den inn, di sier jo at en av bivirkningene kan være at du mister mensen, men er ikke det positivt?
NoAngel Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 p sprøyte er flott, om du ikke skal ha barn på lenge, det KAN ta 2 år etter slutt før kroppen blir "normal".. har mange venninner som er fornøyde med p stav.
Gjest TS Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 ja men holder p-sprøyten i 2år? for er jo det som frister meg med p-ataven at den varer i 3år:P
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 P-Sprøyten varer i 90 dager(3mnd). Annbefaler deg at hvis du vurderer P-Stav så prøver du P-Sprøyten først, da det er mye av de samme hormonene i de. Slik at du kan kjenne litt på bivirkningene. Jeg vurderte p-stav, men etter å ha gått på p-sprøyte i nesten et år med uregelmessig, og mye menstrasjon annbefalte legen meg å ikke få p-stav....
NoAngel Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 (endret) du må ta ny sprøyte hver 3. mnd. det koster 75 kr hver gang, jeg har brukt den i 5 år, og sliter med å bli gravid nå, p staven kan du ta ut når du vil, og virkningen går fortere over. så om du vil ha barn, anbefaler jeg p stav, p plasteret kan du jo prøve før du setter den inn ,for å se om du tåler den- om du ikke vil ha injeksjonen. men om du ikke tåler staven, så kan du jo like greit bare ta den ut. Endret 21. januar 2010 av NoAngel
Fluffe Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 syntes ikke 100 hver 3månde er så ille da på p piller. hva koster p stav?
NoAngel Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 p staven er dyrere i engangs beløp. men det finnes 2 varianter, en for 3 år og en for 5 år. fordelen med p stav er at den kan taes ut om man vil bli gravid. sprøyta sitter i så lange den føler for.
Gjest TS Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 jeg hater sprøyter og vil absolutt ikke ta en sprøyte hver 3. måned, da er det bedre å få bedøvelse og få satt inn en p-stav som varer i 3år. fikk opplyst at den ville koste rett over 1500kr noe som blir mye billigere siden jeg går på jasmin p-piller og de koster over 200kr for 3måneder. har vurdert p-plaster men er veldig dårlig til og huske på sånn så vil helst ikke ha noe prevansjons middel der jeg må huske å ha d på i 3uker og være uten i en uke åsså på den igjen, det hadde jeg lett klart og rotet til, derfor ser jeg på p-stav som en enkel løsning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå