Gjest sårnese Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Hei! I går under middagslagingen kutte jeg løk, og skulle tørke bort tårer. Da begynte det å svi på venstre side av nesa, og et bittelite sår begynte å væske. Var ingen sår der før jeg begynte matlagingen. Idag har dette bare blitt større og større. Det væsker, men bare helt klar væske. Ikke gul slik alle legesider beskriver brennkopper. Det er ingen skorpe på da jeg fjernet den i dusjen. Var helt løs, lysegul. Noen som vet om dette kan vere brannkopper?
Sissan Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Brannkopper er jo en infeksjon når du har vannkopper, har du det da? Høres ut som en liten betennelse i huden bare.
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Brennkopper er ikke når du har vannkopper. Vannkopper kommer av et herpesvirus, varicella zoster virus. Brennkopper (impetigo) kommer av stafylokokker eller streptokokker. Det er klin umulig å fortelle TS om hun har brennkopper uten å ta bilde, men om det bare er et eneste sår, så kan hun forsøke med å vaske det med f.eks pyrisept og kline på brulidine, som også er det NEL anbefaler.
Sissan Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Det har du rett Robotkalle, så jeg trekker forrige innlegg Vi har hatt brennkopper som komplikasjon på vannkopper her i huset, så jeg har forbundet dem, men jeg ser nå at man fint kan få brennkopper uten å ha vannkopper først også.
tineline Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Kan jo bare være en rift i huden som har blitt irritert? Ellers har herpes-simplexsår ofte gul skorpe og klar væske, og det er ganske vanlig å få rundt nesen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå