Gå til innhold

Hvilke pms-plager pleier du å ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan skilte med hodepine, fullstendig energimangel og trøtthet. Men det verste er sultfølelsen som er helt sinnsyk. I går MÅTTE jeg bare ha sjokolade, og spiste en stor poste fra Nidar på et blunk, i tillegg til en potetgullpose. I dag spiste jeg en Grandiosa, en melkerull og en potetgullpose til. Alt på en gang. Jeg bare MÅTTE ha det. Hva skjer med meg?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par dager før blødningene setter i gang ligger jeg rett ut med en ekstrem hodepine. Ingenting hjelper bortsett fra absolutt stillhet og sakte/flytende bevegelser. Dette varer ca en halv dag.

Så blir jeg litt småbitchy, så samboeren min holder seg som regel unna og sier ikke mer enn nødvendig til meg. Det ender da opp med at jeg blir sur siden han isolerer seg, haha. Heldigvis går det fort over.

Når blødningene har startet kan jeg nesten ikke gjøre noen ting, for jeg blør så kraftig. Mister balansen, mister kreftene i armene og beina - klarer knapt å holde et vannglass uten å miste det i gulvet.

så ja - jeg har ca 4-5 dager med helvete hver syklus :(

Heldigvis, så har jeg ikke noe søthunger i forbindelse med menstruasjonen :)

Skrevet

- Hodepine

- Ingen energi

- Enorme humørsvigninger

- Sjokoladesug

- Rengjøringsabstinenser

- Enorm aktivitetstrang

Ganske morsom kombinasjon (så lenge ikke punkt to går utover ham) i følge eksen:p

Skrevet

- Noen dager kraftige menssmerter, andre dager murringer. Det varierer

- Løs mage dagen før mensen

- Blir veldig fort hissig og amper på samboeren min og gjenstander rundt meg. Nå hauser han riktignok opp stemningen da. Jeg koker inni meg.

- Søtsugen rett før mensen

- Følelsesmessig berg- og dalbane noen dager pr mnd

Skrevet

De to siste gangene har jeg ikke hatt noen plager i det hele tatt. :nigo:

Skrevet (endret)

Jeg pleier å ha humørsvingninger, dessuten blir puppene mine en størrelse større, noe som kan være plagsomt nok :fnise: Og så får jeg så innmari lyst på sjokolade! :sikle:

Endret av Guriane
Skrevet

La meg seee...

Ulvehunger

Oppblåst

Brystspreng

Labil/deprimert

Går fra 74 til 174 kilo...

Blir fullstendig dum! (Det er nesten verst) "Mister" evnen til problemløsning, bommer på ALT, skjønner ikke noe, tror ikke at jeg kan noe, får bare feil på alt mulig, sliter med å kjøre bil, huske ting osv. Dette er rett og slett helt skremmende ekkelt.

Blir aggressiv og sliten av ikke noe. Brølete til ungene, kort lunte. Vil ha hodet og tankene for meg selv, noe som ikke helt går når man har barn, og så blir jeg snerrete når de maser...

Ja jeg gleder meg til jeg er 50...eller 60. *sukk*

Gjest mensmonster
Skrevet

Jeg merker pms plagene over en uke før mensen. Det begynner med at jeg registerer en noe kortere lunte enn ellers. Dette tiltar jo nærmere mensen jeg kommer. De siste dagene før, blir jeg enormt utålmodig, irritert og eksplosiv. :kjempesinna: Blir ganske deprimert også, og tar lett til tårene. Jeg blir også veldig klønete, og har en tendens til å skalle i skapdører eller miste noe i gulvet. :kjefte:

Jeg blir faktisk også ganske ukritisk, og kan både si og gjøre ting til andre som jeg ellers ikke ville gjort. Jeg får mest psykiske plager, men også noen fysiske som, opplåsthet, luft imagen, ømme bryster osv. Omtrent en dag etter at mensen har startet, er jeg igjen et normalt menneske. Huff det er like ille hver gang. Mannfolkene har det enkelt som slipper dette. :kaklehone:

Gjest Gjest_Milly_*
Skrevet

- Irritert

- sjokoladesug

- rastløs

ikke sånn veldig mye heldigvis

Skrevet

Uken før er jeg irritabel og har typiske pms-trekk.

Litt vondt i magen 1-2 dager før eller dagen jeg får det.

Er ekstra kjærlig og lettrørt og kjempehorny (det varer hele mensen)

Er også kjempesulten i uken før mensen, vil spise alt og har en umettelig apetitt, men vet selvsagt bedre enn å bukke under for det.

Skrevet

De fæleste hormonelle kvisene du kan tenke deg.

Magesmerte på sitt værste de to første dagene, starter så smått 1-3 dager før.

Sjokoladesyke, spiser sikkert 2*200grams plater i løpet av uken.

Veldig våryr uka før.

Veldig oppblåst.

Legger på meg saklig mye vannvekt.

Har mye energi og har lyst til å gjøre alt, men smertene holder meg innendørs de første dagene.

Også rumling i mageregionen første dagen.

Noe sånt. :)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Etter å ha lest alt det "fæle" dere kvinner må gjennomgå i forbindelsen med mensen, er jeg glad jeg er mann.

Skrevet

Jeg merker det en uke i forveien, med smerter i magen. Disse smertene øker mot menstruasjon og jeg får store ryggplager med smerter ned i lårene.Føler meg nummen i kroppen og blir oppblåst. Smertestillende er et must disse dagene for å gå på jobb. Ømme bryster og løs mage dagen før mensen. Samtidig blir jeg lett irritert og "biter" etter samboer selv om jeg virkelig prøver å oppføre meg. Heldigvis tar han det med lett humør og vet jeg kommer til meg selv så fort mensen er i gang.

Eneste som hjelper meg mot pmssmertene er å gå og gå, sitte stille eller ligge er verst.

Skrevet (endret)

Et par dager før mensen kommer får jeg ei utrolig til hodepine, nesten på samme måte som når jeg har migrene. Vondt på ene siden av hodet, og det går helt nedi tennene, kjennes ut som tannpine!

I tillegg blir jeg fort sur. Får kraftige mensensmerter, både i magen og nedover føttene, så det eneste som hjelper er å pøse innpå med smertestillende og ligge i fosterstilling.

Får også økt apetitt.. Er en sjokoman til vanlig, men rundt mensentiden kan jeg spise og spise, nærmest til jeg sprekker. :popcorn:

Kvisene spretter ut, så ser plutselig ut som er 13 åring som akkurat har kommet i puberteten. Tar lett til tårene, og jeg føler at jeg ser 100 ganger værre ut enn til vanlig.

Endret av Jente85
Skrevet
Etter å ha lest alt det "fæle" dere kvinner må gjennomgå i forbindelsen med mensen, er jeg glad jeg er mann.

mensen og pms plager ikke MEG! Haha.. det er jo verden rundt meg det går ut over, stort sett, og i all hovedsak min kjære, tålmodige samboer som elsker meg uansett og klarer å le av meg og få meg til å skjerpe meg i mine verste anfall :kjefte:

Men skulle gjerne vært mann i andre sammenhenger. Syns vi kvinner har fått det verste, nemlig graviditet, fødsel, amming usj. Ville heller delt på byrden, men akk :sjenert: så dere får bare holde ut med pms-sinte jenter, vi har det værst!

Skrevet

Kanskje med mer respekt for kona/samboer/kjæresten når hun er som verst da? Ettersom du ser hvor jævlig det føles for henne å ha det slik?

Skrevet

Starter med vonde pupper fra eggeløsning til ca 2-3dager inn i mensen. De er veldig vonde akkurat rundt eggeløsning, så noe bedre til 3-4dager før mensen. Da blir de ekstremt vonde, bare jeg kommer bort i de selv kan jeg få tårer i øynene... Er så ille til tider at jeg har problemer med å sove :tristbla:

Ellers blir jeg oppblåst og vondt i magen, med ekstremt vondt 1dag i

blødningene. Før blødde jeg så mye at jeg brukte største tampong, og nattbind samtidig. Måtte skifte etter 1time!!! Da var jeg svimmel i flere dager.

Heldigvis så har jeg ikke det problemet lengre, etter flere år på pillen. Nå er det minste tampong 1 dag, og ellers truseinnlegg.

Og som de fleste andre blir jeg ekstremt irritabel, og lettrørt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er egentlig ganske heldig. Jeg har bare fryktelig vondt i rygg og mage første dagen mensen kommer. Etter dette kjenner jeg ingenting. Det som er litt rart, synes jeg, er at etter jeg begynnte å bruke tampong så er smertene blitt mindre. :klø: Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men siden det virker så har jeg gått over ifra bind til tampong.

Og så blir jeg veldig kåt de siste dagene før mensen starter da. :fnise:

Skrevet
Og så blir jeg veldig kåt de siste dagene før mensen starter da. :fnise:

Da er vi flere! ekstremt! :gjeiper:

Skrevet

Er helt vanlig:

- Trett

- Irritabel

- Oppblåst

- Sur

- Irrasjonell

- Emosjonell

- Ekstra følsom

- Ulogisk

- Kjeftet

- Bitchy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...